Donald Trump sóher önmagával szemben, nem költ saját pénzéből kampányára

A Szövetségi Választási Bizottság adatai szerint a demokraták hagyományosan több pénzt tudnak fordítani elnökjelöltjeik támogatására, mint a republikánusok. Legutóbb 24 éve, 2000-ben tudtak nagyobb összeget összegyűjteni a republikánusok a demokratáknál.

A 2024-ben az eddigi adatok alapján nem valószínű, hogy változni fog a megszokott trend. Joe Biden lemondását követően 36 órán belül Kamala Harris alelnök több mint 100 millió dollárt gyűjtött össze.

A demokraták elnökválasztási költései 2008-ban és 2020-ban is meghaladták az 1 milliárd dollárt

2008-ban a demokraták 1,2 milliárd dollárt gyűjtöttek össze, ebből 778 millió dollárt Barack Obama. Ezt a rekordösszeget a 2020-as választásokon sikerült megdönteni, amikor a demokraták még nagyobb összeget, 3,2 milliárd dollárt gyűjtöttek össze.

Biden és Bloomberg egyaránt több mint 1 milliárd dollárt kalapozott össze, míg Donald Trump több mint 800 millió dollárt.

Michael Bloomberg 1,1 milliárd dollárral járult hozzá saját pénzéből kampányához, miközben csak 914 487 dollárt gyűjtött össze az adományozóktól. Biden és Trump semmilyen kampányköltést nem fizetett saját pénztárcájából.

A 2020-as elnökválasztás idején Biden legfontosabb támogatói a következő államok voltak. Kalifornia (145 millió dollár), DC (120 millió dollár) és New York (72 millió dollár). Trump legjobb adakozói pedig Kalifornia (59 millió dollár), Texas (53 millió dollár) és Florida (49 millió dollár) voltak.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo