Milliókkal támogatták olajcégek a karbonadó-ellenes kampányt

Csak egyetlen államban mintegy 30 millió dollárral segítették nagy amerikai olajvállalatok olyan politikusok kampányát, akik nem adóztatnák meg a károsanyag-kibocsátást.

Az amerikai Washington államban a november 6-án esedékes választás egyik tétje az ún. karbonadó, azaz a szén-dioxid kibocsátásához kötött adó. A javaslat szerint a cégek a kibocsátott üvegházgáz után tonnánként 15 dollárt fizetnének, ami növekedne, ha az állam ipara túllépi az évre megszabott kibocsátási kvótát. A karbonadóból befolyó, mintegy 2,3 milliárd dollárt az állam a zöld energia támogatására fordítaná.

Karbonpárti kampány indult

Ennyi klímamenekült lesz a Vöröskereszt szerint
Ma már négyszer több humanitárius katasztrófát vált ki évente a klímaváltozás, mint az 1970-es években. Az éhezők és földönfutók száma attól függ, 2, 3 vagy 4 Celsius-fokkal növekedik-e majd a földi éghajlat.
A karbonadót az állam jelenlegi, demokrata párti vezetése támogatja, míg a Donal Trump által támogatott republikánus jelöltek ellenzik a szennyező iparágak szabályozását. Ügyüket egy frissen alakult szervezet, a Western States Petroleum Association nevű csoport is támogatta, a kampányidőszakban agresszív médiakampány indult a karbonadó ellen, a tervet tévéreklámokban, internetes hirdetésekben, szórólapokon és reklámlevelekben kritizálták. A kampány fő állítása az volt, hogy a karbonadó fölösleges, mert a legnagyobb szennyezőket nem érintené, csak a kisebb vállalkozóknak ártana, illetve a lakosság üzemanyag-költségeit növelné.

Ez az állítás meglehetősen kétsége, mivel a Reuters friss gyűjtéséből kiderült, hogy a karbonadó elleni kampányt nagyrészt éppen a legnagyobb szennyező vállalatok támogatták. A hirdetéseket jegyző Western States Petroleum Association több mint 30 millió dollárnyi „adományt” gyűjtött össze a kampányra, mint kiderült, főleg olyan cégektől, mint a BP America, a Phillips 66 és az Andeavor, de olyan olajcégek is beszálltak, amelyeknek nincs üzemük Washingtonban.

Az olajlobbi kampányával párhuzamosan zöld szervezetek is kampányoltak a karbonadó mellett, feleannyi pénzből, mint a másik oldal. Egy októberben közzétett felmérés szerint a karbonadó bevezetését a választók 50 százaléka támogatja, 36 százaléka ellenzi, 14 százalék pedig bizonytalan.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo