Sokan arra ébrednek majd, hogy két biztosításuk lett

A lakásbiztosítás kampány végén sokan ébredhetnek arra, hogy saját figyelmetlenségük miatt két élő biztosításuk van, amit majd fizetni kell. Mindkettőt. Hogyan lehet ez? Milyen tipikus hibákat tapasztaltak a biztosítók az átkötések során? Miért és mikor maradhat magára a problémával az ügyfél? A CLB biztosítási alkusz összefoglalta a kampányban tapasztalt szerződéskötési hibákat.

Finisbe ért a március elején kezdődött lakásbiztosítási kampány, ami abból is érződik, hogy már naponta 2-3-szor többen kötnek új szerződést, mint akár egy héttel ezelőtt. Azt, hogy milyen sok nagyon régi lakásbiztosítás van a piacon, jó ideje tudják a biztosítók és az alkuszok is, ám most fehéren-feketén kiderül, igazuk volt, amikor kongatták a harangot: néhány évente aktualizálni kellene a szerződéseket, különben nagy csalódás lehet egy kártérítési összeg. A márciusi rendkívüli lakásbiztosítási kampány az elvárásoknak megfelelően jelentősen felkavarta az állóvizet, például a CLB alkusz cég online felületén naponta ezrek kalkulálnak, százak kötnek új szerződést – mondta Németh Péter, a cég kommunikációs igazgatója.

Melyek a tipikus hibák?
Melyek a tipikus hibák?
Fotó: Depositphotos

Az alkusz munkatársainak a biztosítók visszajelzése alapján is feltűnt, hogy több ügyfél rosszul adja meg a régi szerződése adatait, ezért elképzelhető, hogy a kampány végén országszerte akár ezreknek is dupla biztosítása lehet. Az alkuszok online felületén lebonyolított átszerződés egyik előnye, hogy a régiek felbontását a cég szakemberei pár perc alatt elvégzik az ügyfél helyett. Azonban, ha az adatok pontatlanok, akkor az ügyintézők nem tudják azonosítani és felbontani az „előzményszerződést” – bár igyekeznek felvenni a kapcsolatot az érintett ügyfelekkel – miközben az új biztosítás is élesedik – magyarázza Németh. A legtöbben csak az előző szerződés számát tudják rosszul, ezen még lehet segíteni, amennyiben a többi adat rendben van. Azonban vannak, akik tévesen adják meg az előző szerződő nevét, vagy adatait, de olyanok is akadnak, akik még a biztosított ingatlan címét is pontatlanul írják le. Ez is bizonyítja, hogy valóban nagyon sok az elhanyagolt lakásbiztosítás – szögezte le a CLB kommunikációs igazgatója.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo