A „Spice of Europe” kampány a főváros metaforikus fűszerességét és sokszínűségét mutatja be. Azt, hogy Budapest sokoldalú város, az ide érkező vendég megtalál mindent, ami egy klasszikus, európai fővárosra jellemző, miközben tele van vitalitással, pezsgéssel és kreativitással, az autentikus és történelmi oldala mellett rendkívül innovatív és vibráló világváros. A kampány erre építve fiatalos, kreatív arculattal indul el, amelynek részeként új turisztikai logó, új weboldal, új imázsfilm és új kreatív tartalmak készültek, amelyek bemutatják Budapestet metaforikus fűszerességét, sokszínűségét.
„Azt szeretnénk elérni, hogy ha valaki Európába vagy Európában utazik, ne legyen kérdés, hogy nemcsak Londont, nemcsak Párizst, hanem Budapestet is látnia kell. Kiemelt célunk, hogy a hozzánk érkező vendégek töltsenek el Budapesten legalább még egy éjszakát. És szeretnénk megmutatni azt is, hogy Magyarország fővárosában izgalmas programlehetőségek sokasága várja a turistákat” – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója a nemzetközi kampányt bemutató sajtótájékoztatón.Azt is elmondta, hogy a kampány május 15-én indul, és június 30-ig tart, a Magyar Turisztikai Ügynökség online, print és televíziós felületeken hirdet. „Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a rendelkezésre álló összeg 65 százalékát online platformokon költsük el, a forrás 25 százaléka televíziós megjelenésekre fordítódik” – mondta Guller Zoltán.
A hirdetések Budapest legfontosabb küldőpiacainak számító nyugat-európai országokban, így Németországban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban jelennek meg, a távoli küldőpiacok közül pedig az Amerikai Egyesült Államokban lesz látható. Az Ügynökség három célcsoportra fókuszál: a 25 és 40 év közötti értéktudatos fiatalokra, az élménykereső családosokra és a 30 és 55 év közötti világutazókra.
A nemzetközi Budapest fókuszú kampánnyal párhuzamosan két másik kommunikációs kampányt is indít a Magyar Turisztikai Ügynökség. Elindul a tavaszi-nyári forgalomélénkítő belföldi kampány, amely Magyarország felfedezésre váró, kevésbé ismert helyszíneire és attrakcióra koncentrál. A napokban induló harmadik kampány pedig a regionális országokban népszerűsíti majd Magyarország vidéki desztinációit.