Politizáljon-e a vállalkozó?

Tartanak a konfliktustól és vevőik elvesztésétől, ezért nem politizálnak a vállalkozók. Ha a vevő politizálni kezd, a vállalkozók passzívan hallgatnak, vagy másra terelik a szót – főleg, ha más a véleményük. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

„A választások közeledtével betette a lábát a politika a vállalkozások életébe - de nem eléggé. Meglepő a felmérés eredménye, nem számítottunk rá, hogy ilyen passzívak a vállalkozások a politikával kapcsolatban. Úgy tűnik még kialakulóban a véleménynyilvánítás ezen formája, nem tudják hogyan viszonyuljanak a kérdéshez” – véli Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Kép: Pixabay

A válaszadó vállalkozók 86%-a szerint nem helyes, ha egy vállalkozás nyíltan politizál. A többség ezt azzal indokolja, hogy elveszíthetnék a vevőik egy részét, illetve a politika magánügy, nem feladata egy vállalkozásnak. Mások a politikai kultúra miatt nem politizálnak. Tartanak attól, hogy ha nyíltan állást foglalnak politikai kérdésekben, azzal kellemetlen konfliktusba, támadások kereszttüzébe kerülnek, ami végeredményben a vállalkozás rovására menne.

A megkérdezettek 14%-a ugyanakkor helyesnek tartotta, ha egy vállalkozás politizál. A többségük szerint azért, mert - a szólás és véleménynyilvánítás szabadágának határain belül - joguk van hozzá. Sokan emelték ki, hogy mivel a politika közvetlenül befolyásolja vállalkozás életét, szinte kötelessége a vállalkozónak foglalkozni vele. De nem pártpolitika mentén, hanem a vállalkozás értékei mellett kiállva.

Néhányan úgy gondolják, hogy az értékek mentén tett politikai véleménynyilvánítás akár a márkakommunikáció része lehet –ezzel a megközelítéssel egyet ért Wolf Gábor is.„Egy vállalkozás eldöntheti, hogy kiáll-e egy politikai párt, vagy jelölt mellet vagy sem. Azonban, hogy kiáll-e a számára fontos értékek mellett, az nem lehet mérlegelés tárgya. Az értékek ugyan úgy a márka része, mint a logó. Ezen értékek kovácsolják közösséggé a vevőket, éppen ezért fontos kiállni is értük” – mondta a szakértő.

A HR jövője is adatvezérelt
A jó vezetéssel rendelkező cégek akár tizenháromszor képesek felülmúlni gyengébb vezetőségű vetélytársaikat, és háromszor nagyobb eséllyel tartják meg a legtehetségesebb munkavállalóikat
A megkérdezett vállalkozók fele válaszolta, hogy a vevői szoktak politizálni. Ilyenkor a válaszadók többsége mintegy 60%-a passzívan hallgat vagy semleges beszélgetésbe elegyedve igyekszik másra terelni a szót – pláne, ha más véleményen vannak, mint a politizáló vevő. Ha egyetért a vevővel, a megkérdezettek 30%-a elegyedik beszélgetésbe.

A válaszadók 7%-a viszont akár vitába is száll, ha eltér a véleménye.  Wolf Gábor szerint megkönnyítheti a vállalkozás életét, ha felkészül az ilyen helyzetek kezelésére, hiszen természetes, hogy a választások idején politizálnak az emberek. Egy vállalkozás megszabhatja a saját játékszabályait, megfogalmazhatja az álláspontját és kiképezheti a munkavállalókat, hogy mi a teendő egy-egy helyzetben.

Egy állatorvosi rendelő árlistáján például fel volt tüntetve, hogy ha a gazdi politizál, minden ellátás feláras.
Maguk között politizálnak a vállalkozók A vállalkozók több mint 90%-a nem kezdeményez politikai témájú beszélgetést sem a vevőivel, sem a beszállítókkal és alvállalkozókkal. Más vállalkozókkal azonban 26%, míg a munkatársakkal 38% kezd politikai témájú beszélgetésbe. Máskülönben nagyon magas a válaszadó kis- és közepes vállalkozások szavazás hajlandósága, 87% nyilatkozott úgy, hogy elmegy szavazni az április választáson. 7% még bizonytalan, 6% pedig biztosan tudja, hogy nem fog szavazni.

 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo