A cégvezető is márka

Tudta, hogy már a fotelben ülve, videó chat alkalmazással is nyithat bankszámlát? Ügyfelei számát pedig a marketing és az ügyfélszolgálat összekapcsolásával növelheti, de kihasználhatja a közösségi média eszközeit is a hatékonyabb marketing érdekében, és az sem mindegy, hogy milyen képet alakít ki magáról. Serényi János, a McCann Erickson reklámügynökség egykori legendás igazgatója elmond néhány selfbranding-trükköt a július 28-án megjelenő Piac & Profitban. Ne hagyja ki az üzleti magazin számtalan érdekes cikket tartalmazó nyári számát!

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tartalomból:

A cégvezető is márka

Minden cégvezetőnek kötelessége a személyes márkaépítés, vallja Dr. Serényi János, a personal branding elismert trénere. A McCann Erickson reklámügynökség egykori legendás igazgatója szerint versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható, értéket közvetít és hiteles figura.

Nyaral a felső tízezer

ó, ió, ció... vakáció. Hogyan nyaral a globális elit? Ők nem a last minute ajánlatokat böngészik, nem várnak délután kettőig, hogy becsekkoljanak a szállodába, nem mennek ki a fapados járat indulása előtt három órával a reptérre. Saját pilóta, személyzet lesi kívánságaikat. Lehetőleg a pórnéptől valami jól elszeparált helyen.

Segítsünk dönteni a vevőnek!

A lényeg: az ügyfelünk kerüljön egyre közelebb hozzánk a vásárlási folyamat során, érezze, hogy különleges, egyedi, ő van a figyelem középpontjában. Ennek a megfigyelésnek a mentén alakult ki az a filozófia, amely módosította, illetve kiegészítette a marketinget, és fogalmát egyfajta kapcsolat-marketing definícióvá változtatta. Alapfeltétele – a vásárlási folyamatot egyfajta interakcióként értelmezve – az ügyfelek minél jobb megismerése, és, hogy az ügyfélutat és az ügyfelek számára nyújtott élményt egységes rendszerként kezeljük.

Szelfibrand

Sosem ártott, ha valaki jókor volt jó helyen. Napjainkban az offline jelenlét kiegészült az online szerepléssel. Talán sosem állt ilyen széles eszköztár rendelkezésünkre a személyes márkánk építésére, mint most. De az élet valóban csak népszerűségi verseny? A mindenáron való tetszés hajszolása helyett nem inkább az értékek közvetítése a cél?

Munka előtt a jogalkotó

Megismétlődhet az Uber nemzetközi és hazai története, ha belátható időn belül nem készül el a cégek tevékenységének átlátható szabályozása Európában. Ez nem csupán az állami hatóságok, vagy a hagyományos piaci szereplők érdeke, hanem a megosztáson alapuló gazdaság cégeinek biztonságos működése, sőt, fejlődése okán is rendezni kell a zűrzavaros helyzetet.

Megéri aranyba és gyémántba fektetni?

Az arany- és gyémántpiac szereplői szerint nem is lehet kérdés, hogy az emberiség történelmének legstabilabb befektetése a periódusos rendszer egyik legnagyobb becsben tartott, 79. számú eleme, az imádott sárga nemesfém, valamint a drágakövek legjelentősebbje, ahogy Marilyn Monroe mondta, a nő legjobb barátja. A bank- és értékpapír-piaci szereplők szerint ez nem egészen így van.

A mobilfizetés lehet a jövő útja

A pénzügyi technológiákat fejlesztő (fintech) cégek eredményei néhány éven belül alapjaiban alakíthatják át a jelenlegi bankrendszert. Öldöklő verseny zajlik már most is korán ébredő bankok valamint a piacon lévő óriások, így a Google, a Facebook, illetve a példájukat követő pénzügyi startup cégek között. A küzdelem hasznát az ügyfelek látják majd.

A jövő befektetése, vagy a jövő bukása?

Az emberek többsége azt sem tudja, hogy létezik, de aki már hallott róla, annak sem nagyon van fogalma, milyen elvek alapján működik a rendszer. Ennek ellenére sokan esküsznek rá, hogy ilyen jó befektetést rég nem láttak, s persze már a csalók is megjelentek. De mi is az a kriptovaluta?

Cselédkapitalizmusból a 4. ipari forradalomba

A piaci szereplők között kialakuló új partnerségi viszony, a lakosság egészségtudatosságának erősödése és az ökológiai termelés előretörése jellemzi az élelmiszeripart a 21. században. A fejlődés keretét a technológia adja, s a piaci szereplők sikere függ a gazdaságpolitika egészétől, de ugyanakkora mértékben függ attól is, hogy képesek-e lépést tartani a megváltozott üzleti kultúra kihívásaival.

A bio nem végcél, hanem mellékhatás

A sajtburgernek is volt fénykora. 1988-at írtunk, amikor az első hazai McDonald’s megnyitott a Régiposta utcában, amely vélhetően pár napig a legnépszerűbb hely volt Budapesten. Aztán ez is lecsengett. Ma a „bio” és „öko” a trendi.  Az ökogazdálkodás mégsem virágzik Magyarországon, aminek a szigorú szabályok és az előállítási költségek miatti magas ár a fő oka.

Málnaszindróma

A klímaváltozás és az egyre szélsőségesebb időjárás miatt sorra tűnnek el a bogyós gyümölcsök a hazai kínálatból. Feketeribiszkét, köszmétét, málnát vagy szamócát hamarosan már csak elvétve lehet találni a piacon. A munkaerőhiány miatt ráadásul egyre kisebb területen, egyre kevesebben foglalkoznak ipari mennyiségben a munkaigényes bogyós gyümölcsökkel.

Új termék: reputációbiztosítás

Celebkultúrában élünk, olyannyira, hogy az üzleti élet szereplői is a nyilvánosság szeme előtt vannak. A közösségi média által vezetett hírarénában a reputációvesztés rizikója óriási. A nagyfokú láthatóság és transzparencia miatt ma több a lehetőség a hibázásra és a rosszul elsülő elszólásokra, mint korábban bármikor. Így keresettek lettek a reputációvesztésre köthető biztosítások.

Többen jönnek, többet költenek

Még FINA menüt is kínáltak a vizes vb idején 2017 forintért! Erre a júliusra valószínűleg hálásan fognak emlékezni a szálláshelyek, az utazásszervezők és a vendéglátósok. A vizes VB és a Forma 1 miatt minden eddiginél több külföldi turista látogatott Magyarországra a nyári főszezon közepén, miközben a belföldi turizmus is csúcsokat döntögetett. A FINA kapcsán végrehajtott beruházások azzal kecsegtetnek, hogy a jövőben még több és többet költő turista érkezhet hazánkba.

Bevételteremtő attitűd

Nem kéne, hogy a szervezetek „páriája” legyen az ügyfélszolgálat. Ha változtatunk a hozzáálláson, pénznyelő panaszcsatornából ez lehet a cég zászlóshajója, sőt! Akár valódi profitcentrummá válhat.

A marketinget és az ügyfélszolgálati tevékenységet kezeljük együtt!

Ahogy a fogyasztók jelentős tábora a közösségi médián keresztül kommunikál a vállalatokkal, úgy válnak egyre fontosabbá azok a marketingstratégiák, amelyek figyelembe veszik és kihasználják a marketing és ügyfélszolgálat közötti kapcsolatot.

Címlapfotó: Hatlaczki Balázs

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo