A webshop mellett jól jön a blog is

Nálunk még alig ismert a tartalommarketing egy, külföldön már sikeres formája, a webshopokhoz kötődő magazin. Németországban van olyan webáruház, ami egyszerre több kiadványt is terjeszt.

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Németországban a legnagyobb e-kereskedők 93%-a rendelkezik digitális céges magazinnal. Konkrétan a 30 legnagyobb szereplő közül 28 – írja a német Seokratie ügynökség kutatása alapján a Kosárérték.hu. A kutatás során olyan kiadványokat kerestek a piacvezető e-kereskedőknél, amelyeket digitálisan el lehet érni, rendszeresen közölnek olyan szerkesztőségi tartalmat, ami elkülönül a cég honlapjától, nincsenek benne PR üzeneteket, és német nyelven készültek. A vizsgált 30 szolgáltató közül csak kettőnél, a Media Marktnál és a Medionnál nem találtak ilyet. Ugyanakkor az myToys és a Douglas kétfajta magazin is publikál, míg a Zalando pedig négyet. A rekordot az Otto tartja öt saját magazinnal. Ennek köszönhetően a vizsgált 30 webáruház összesen 37 kiadványt tud felmutatni.

Ha te nem pozicionálsz, a versenytársaid teszik
Ahhoz, hogy sikeresen érvényesülhessünk a piacunkon, fontos pozicionálnunk a termékünket szolgáltatásunkat, tudnunk azt, kinek és miért akarjuk eladni. Mert ha nem tesszük meg, a konkurencia teszi meg helyettünk – figyelmeztet szakértőnk.
Ha egy áruház több magazinnal is rendelkezik, akkor azok különböző célközönségnek szólnak. Az Otto kiadványai a lakás dekorálásáról, technológiáról, fenntarthatóságról és divatról szólnak – ez utóbbiból külön változat készül az extra méretet hordó vásárlóknak. A Zalando az e-kereskedelemről, a saját vásárlói klubjáról és a divatról publikál.

A felmérés másik tanulságos megállapítása, hogy az említett magazinok zöme, pontosabban 76%-a csak 2014 után látott napvilágot. A kutatás szerint 37-ből 32 magazin az áruház vásárlóit célozza, négy a sajtót, egy (az Amazon) pedig saját munkavállalóit.

Ami a tartalmat illeti, a kiadványok zöme a termékhasználatot segítő leírásokat, illetve ötleteket, tippeket közöl. Ugyanakkor 16% híreket tesz közzé a cégről, 14% pedig az iparágról. A legtöbben heti néhány alkalommal posztolnak, 16% viszont naponta egyszer vagy akár többször is.

A német helyzettel ellentétben Magyarországon ritkaságnak számít, ha egy webáruház hasonló magazinnal rendelkezik. Természetesen a nagy áruházak mind publikálnak az aktuális termékeiket, akcióikat felsoroló katalógusokat, szórólapokat, és ezek számos esetben online is elérhetők. Ugyanakkor csak néhányan közölnek ebben érdekes, hasznos, inspiráló tartalmakat is, és még kevesebben szánnak az ilyen tartalomnak külön kiadványt.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány

Róka fogta csuka helyzetbe került a kormány 

A főpolgármester jogosan kérdezi, hogy mi lesz a mini-Dubajra szánt 320 milliárd forintos állami támogatással.
Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen

Magyarok tüntettek Orbán Viktor barátja ellen 

Az Orbán-kormány „leigázta” a szlovákiai magyar politikai vezetőket.
Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos

Nem hiszi el, ha meglátja, milyen méregdrága nyilvános illemhelyet talált Hadházy Ákos 

A független országgyűlési képviselő Szalkszentmárton központjában találta a nem két forintból felhúzott létesítményt.
Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás

Magyarország legszegényebb megyéiben a legnagyobb a népességfogyás 

A kormány gyenge gazdaságpolitikája tükröződik a népességfogyásban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo