Érnek-e még valamit a hagyományos papíralapú reklámok a digitális korban?

Kétségtelen, hogy a technológiai fejlődés leállíthatatlanul felgyorsult. Gyermekeink már mással játszanak, mint amikkel mi játszottunk, másként írnak és olvasnak és olyan eszközöket használnak, amik nem is léteztek amikor még mi születtünk. Megérkeztünk az okostelefonok korába, amikor már a farmer zsebünkben több gigabájtos tárhelyt cipelünk magunkkal mint amit anno az asztali számítógépünk tartalmazott, amikor szebb képet készít egy telefon, mint amilyen videófelvételt készíteni tudott a legprofesszionálisabb VHS kamera és amikor a körömnyi pendrive-ra annyi zene fér rá, mint korábban két polcnyi CD-re vagy fél szekrénnyi magnó kazettára.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma már nem csak a képek, a zenék és a videók, de szinte minden más is digitalizálódott. A könyvek, az adatbázisok és a sajtó is. Ezen tartalmak jelentős része természetesen az internetre vándorolt (legalábbis ott is elérhető), így egy olyan világ érkezett el, ahol a tudás és az információ már valóban közkinccsé vált. Ezzel együtt persze a fizetett reklámok is modernizálódtak és online hirdetésekké alakultak. Így, a hagyományos, papír alapú reklámok mellett, számtalan formája és változata alakult ki az internetes hirdetéseknek utóbbi időben és külön szakma épült az online marketing megoldásokra.

Kép: dekortar.hu

A digitális hirdetések mesés világa

A világgazdaság teljesen átrendeződött mióta az interneten is lehet eladni és vásárolni. Ezzel együtt pedig a hirdetési módozatok is egy teljesen új szintre léptek. Ma már nem csak szórólapokon, brosúrákon, katalógusokban vagy újságokban lehet hirdetni, hanem a weben is. Az internetes hirdetések egy egészen új generációját éljük, hiszen ma már nem csak a banneres hirdetések léteznek, amelyek régebben. Még korábban elegendő volt különböző hirdetési blokkokban álló és mozgó képeket elhelyezni, ma már sokkal többre van szükség, hogy az internetező közösséget megszólítsuk.

A bannervakság és a reklámblokkoló alkalmazások korában nehéz érvényesülni ma már az interneten, ezért bármennyire is hasznosak az online hirdetések, nem minden esetben jutnak el a célközönségünkhöz. Bár egyes hagyományos újság hirdetéseknél valóban nagyobb hatékonyság érhető el a Google vagy a Facebook hirdetéskezelőjével, amelyek mesterséges intelligencia alapúak és bonyolult algoritmusotokat alkalmaznak, hogy a megfelelő célközönséget elérhessék. Ezenkívül hírlevelekkel, nyereményjátékokkal, kupon kódokkal, online kedvezményekkel és csoportos vásárlási kedvezményekkel igyekeznek az online hirdetési formákat kiegészíteni a különböző kreatív ügynökségek és médiafelület és reklámértékesítő cégek.

Van-e még létjogosultsága a hagyományos hirdetéseknek?

Ahogyan annak idején a TV megjelenésénél a rádiót temették és ahogyan a CD megjelenésével a bakelit lemezektől is búcsút mondtak, úgy a hagyományos nyomdaipari termékek is rácáfoltak a technológiai fejlődésre. Ahogyan nyomtatott könyvekre, újságokra és magazinokra is szükség van a XXI. században, úgy a szórólapok, matricák, plakátok készítése és a hagyományos reklámok is jelen vannak és lesznek velünk még jó sokáig. Nem csoda, hogy olyan sok neves cég hirdet állandó jelleggel a nyomtatott anyagokban, hiszen ha megfelelő módon tesszük mindezt, akkor megfelelő hatékonyságot is elérhetünk ezzel a klasszikus hirdetési módszerrel is.

Nem mindegy ugyanis, hogy hol, mit és kinek hirdetünk, hiszen egy-egy nyomtatott anyag stílusa és témaköre behatárolja az azt olvasók célközönségét is. Akárcsak az internetes hirdetések esetén, úgy a nyomtatott hitetéseknél is fel kell mérnünk a felületet, ahová kihelyezhetjük a hirdetésünket. A speciális, egy-egy témákról szóló magazinok ugyan kisebb olvasó közönséggel rendelkeznek, ám jobban célozhatóan behatárolják azok olvasó táborát. Így például egy anya-apa magazin, egy babás újság vagy egy kismamáknak szóló havi lap tökéletes reklámfelület lehet gyerekcikkeket, játékokat vagy babás holmikat árusító webáruházaknak, esetleg valamilyen témához illő expók, kiállítások vagy vásárok hirdetésének.

Ugyanígy lehetnek egy barkácsbolt vagy tüzép hirdetésére alkalmasak a lakásfelújítóknak, építkezőknek vagy kertészeknek szánt magazinok hasábjai is. De külön magazinok vannak a pénzügyi szektornak, az autó és motor kedvelőknek és a divatlapok is igen szép számban fogynak. A kisebb számban kiadott, helyi újságokban inkább városi vállalkozások szolgáltatásait érdemes reklámozni. Egyes újságokban pedig egyszerűen nem szabad megjelennünk mert csak pénzkidobás lenne. Ezt nekünk vagy a marketingesünknek kell eldöntenünk, hogy a nyomtatott hirdetéseket minél nagyobb hatékonysággal tudjuk futtatni.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo