Elmondjuk, mire adnak olcsó hitelt

A márciusi Piac & Profitban többek között megszólal a BÁV-vezér, bemutatunk magánélet-barát munkahelyeket, elmondják a bankok, mire adnak olcsó hitelt vállalatoknak és szó van a lapban a hazai egészségügy problémáiról is.

A tartalomból:

Magánélet-barát munkahely? Miért is ne!

A munka és magánélet összeegyeztetése – másképp fogalmazva a családbarát munkahely – hosszú ideje globális slágertémának számít, itthon azonban még mindig gyerekcipőben járnak a cégek abban, hogy az elvi elkötelezettség mellett a gyakorlatban is változtassanak megszokott működésükön. Nálunk a kisgyermekes munkavállalók helyzete sem könnyű, miközben külföldön már más problémák vannak napirenden.

Infogarfika: A Big Mac-korszak hanyatlása?

Van olyan vállalkozó, aki menekül a gyorsétterem-franchise-okból, van, aki jól egzisztál a rendszerben. A piac éppolyan dinamikusan változik itt is, mint a technológiai ágazatban. Új márkák veszélyeztetik az évtizedes múltú hálózatok pozícióit, és nemcsak a menüjük új, de sok esetben az üzleti modelljük is.

Ki, ha nem én!

Régóta létező jelenség, hogy valaki tudatosan felépíti önmagát a külvilág számára, egy-két évtizede azonban már az üzleti életben is ismert fogás. Nem olyan régen neve is lett a stratégiának: personal branding, azaz énmárka, ami mögött szinte minden esetben tudatosan komponált személy áll.

Meglóduló jövő

Szenzorok teszik lehetővé a helyzetérzékelést és algoritmusok a helyzetértelmezést. Emiatt okos megoldások. Lévén szó exponenciális technológiákról, hamarabb teret nyernek, mint gondolnánk. Akár öt-tíz éven belül.

Könyvajánló: Vigyázat, összeesküvés!

Nem az összeesküvés-elméletekről szól Robert Brotherton könyve, hanem az azokban hívők gondolkodásáról és pszichéjéről: hogyan döntik el, mi nevetséges, mi hihető. Úgy tűnik, meglepően széles körben űzött intellektuális hobbi hinni a teóriákban.

A stratégiaalkotó

Keveset tudni Magyarország legrégebbi, folyamatosan működő vállalatának, a BÁV-nak az elnök-vezérigazgatójáról. Mohl László halkan, a háttérből állítja új növekedési pályára a céget. Ha pedig elvégezte, amit vállalt, úgy tervezi, feláll, és új kihívás után néz a csoporton belül. A műtárgyak tisztelete és a 21. századi kütyükért való rajongás egyszerre van jelen az életében magánemberként és üzletemberként is.

Túlélőshow…!

Már rég nem Magyarországon kezelteti magát a hazai elit! A döntéshozóknak tehát mindegy, hogy itthon mi történik – mondják az egészségügyi szakma általam kérdezett képviselői. Orvosok, ápolók hiába próbálnak hivatásuknak megfelelően teljesíteni nap mint nap,… lehetetlen! A sor végén mi, betegek vagyunk… ők meg – és mi is – lassan, de biztosan elfogynak.

Pénzben nincs hiány

Idén az NHP folytatódik két pillérrel és pillérenként 300 milliárd forint kihelyezhető forrással, az Exim erősíti jelenlétét a belföldi piacra termelő kis- és középvállalatok hitelezésében, sorra írják ki az európai uniós pénzeket – 2019-ig elvileg a teljes forrást –, a PHP révén pedig a jegybank a bankok saját forrásainak kihelyezését is ösztönzi. Pénzben tehát nincs hiány, kérdés a megfelelő financiális háttérrel rendelkező vállalatok rászánják-e magukat a hitelfelvételre.

A megfontolt hipszter

A Warby Parker alapítói a tömegek számára elérhető szemüvegeket akartak készíteni úgy, hogy a cégük problémákat oldjon meg ahelyett, hogy újabbakat kreál. Minden eladott termék után egyet a rászorulók kapnak, van ingyen ebéd és ingyen szállítás. Az ötletből öt évvel a cég indulása után milliárdos és ikonikus üzlet lett.

Célkeresztben, aki fizet

Új korszakba léptek a vállalatok: az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra fókuszálnak, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.

Helyi sarcok

Több mint egy éve már, hogy szabad kezet kaptak az önkormányzatok a helyi adók kivetésében, azaz gyakorlatilag bármire kitalálhattak egy adónemet, és azt illetékességi területükön rendeleti úton bevezethetik. Lássuk, hogyan éltek a helyhatóságok a lehetőséggel.

Ha felkeltettük érdeklődését, itt előfizethet!

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo