Magánélet-barát munkahely? Miért is ne!
A munka és magánélet összeegyeztetése – másképp fogalmazva a családbarát munkahely – hosszú ideje globális slágertémának számít, itthon azonban még mindig gyerekcipőben járnak a cégek abban, hogy az elvi elkötelezettség mellett a gyakorlatban is változtassanak megszokott működésükön. Nálunk a kisgyermekes munkavállalók helyzete sem könnyű, miközben külföldön már más problémák vannak napirenden.
Infogarfika: A Big Mac-korszak hanyatlása?
Van olyan vállalkozó, aki menekül a gyorsétterem-franchise-okból, van, aki jól egzisztál a rendszerben. A piac éppolyan dinamikusan változik itt is, mint a technológiai ágazatban. Új márkák veszélyeztetik az évtizedes múltú hálózatok pozícióit, és nemcsak a menüjük új, de sok esetben az üzleti modelljük is.
Ki, ha nem én!
Régóta létező jelenség, hogy valaki tudatosan felépíti önmagát a külvilág számára, egy-két évtizede azonban már az üzleti életben is ismert fogás. Nem olyan régen neve is lett a stratégiának: personal branding, azaz énmárka, ami mögött szinte minden esetben tudatosan komponált személy áll.
Meglóduló jövő
Szenzorok teszik lehetővé a helyzetérzékelést és algoritmusok a helyzetértelmezést. Emiatt okos megoldások. Lévén szó exponenciális technológiákról, hamarabb teret nyernek, mint gondolnánk. Akár öt-tíz éven belül.
Könyvajánló: Vigyázat, összeesküvés!
Nem az összeesküvés-elméletekről szól Robert Brotherton könyve, hanem az azokban hívők gondolkodásáról és pszichéjéről: hogyan döntik el, mi nevetséges, mi hihető. Úgy tűnik, meglepően széles körben űzött intellektuális hobbi hinni a teóriákban.
A stratégiaalkotó
Keveset tudni Magyarország legrégebbi, folyamatosan működő vállalatának, a BÁV-nak az elnök-vezérigazgatójáról. Mohl László halkan, a háttérből állítja új növekedési pályára a céget. Ha pedig elvégezte, amit vállalt, úgy tervezi, feláll, és új kihívás után néz a csoporton belül. A műtárgyak tisztelete és a 21. századi kütyükért való rajongás egyszerre van jelen az életében magánemberként és üzletemberként is.
Túlélőshow…!
Már rég nem Magyarországon kezelteti magát a hazai elit! A döntéshozóknak tehát mindegy, hogy itthon mi történik – mondják az egészségügyi szakma általam kérdezett képviselői. Orvosok, ápolók hiába próbálnak hivatásuknak megfelelően teljesíteni nap mint nap,… lehetetlen! A sor végén mi, betegek vagyunk… ők meg – és mi is – lassan, de biztosan elfogynak.
Pénzben nincs hiány
Idén az NHP folytatódik két pillérrel és pillérenként 300 milliárd forint kihelyezhető forrással, az Exim erősíti jelenlétét a belföldi piacra termelő kis- és középvállalatok hitelezésében, sorra írják ki az európai uniós pénzeket – 2019-ig elvileg a teljes forrást –, a PHP révén pedig a jegybank a bankok saját forrásainak kihelyezését is ösztönzi. Pénzben tehát nincs hiány, kérdés a megfelelő financiális háttérrel rendelkező vállalatok rászánják-e magukat a hitelfelvételre.
A megfontolt hipszter
A Warby Parker alapítói a tömegek számára elérhető szemüvegeket akartak készíteni úgy, hogy a cégük problémákat oldjon meg ahelyett, hogy újabbakat kreál. Minden eladott termék után egyet a rászorulók kapnak, van ingyen ebéd és ingyen szállítás. Az ötletből öt évvel a cég indulása után milliárdos és ikonikus üzlet lett.
Célkeresztben, aki fizet
Új korszakba léptek a vállalatok: az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra fókuszálnak, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.
Helyi sarcok
Több mint egy éve már, hogy szabad kezet kaptak az önkormányzatok a helyi adók kivetésében, azaz gyakorlatilag bármire kitalálhattak egy adónemet, és azt illetékességi területükön rendeleti úton bevezethetik. Lássuk, hogyan éltek a helyhatóságok a lehetőséggel.
Ha felkeltettük érdeklődését, itt előfizethet!