Az Orbán-rendszer legsikeresebb üzletága a hatalomgyár

„Ahol ilyen mértékű dominanciája van egy politikai erőnek, ott mindenki abban érdekelt, hogy a kormányon lévőkkel jóban legyen” – állítja Török Gábor a Piac & Profit legfrissebb számában. A politológus arról is beszélt a lapnak adott interjúban, mi befolyásolja azt, hogy az üzleti élet szereplői melyik párthoz húznak. De nem csak pénzről és profitról szól a decemberi magazin, amely már kapható az újságárusoknál.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Orbán-rendszer legsikeresebb üzletága a hatalomgyár, ami tudatosan, következetesen és könyörtelenül működik – mondja Török Gábor a Piac & Profit címlapsztorijában. Az interjúban olyan kérdések is terítékre kerülnek, hogy vajon megengedhetik-e maguknak a magyar vállalkozók, hogy nyíltan állást foglaljanak arról, melyik politikai erőt támogatják. Török Gábor úgy látja, ahol ilyen mértékű dominanciája van egy politikai erőnek, ott mindenki abban érdekelt, hogy a kormányon lévőkkel jóban legyen.

„Az bizonyos értelembe luxus – vagy kényszer –, ha valaki megengedheti azt – vagy ráfanyalodik arra –, hogy az ellenzéket támogassa” – fogalmaz a politológus.
Az interjúban név szerint is előkerül, hogy kinek kényszer, és ki az, aki ezt megengedheti magának. A beszélgetésben Török Gábor arra is kitér, miért állnak be a gazdaság szereplői a NER mögé, és vajon, ha Márki-Zay ellenzéki miniszterelnök-jelölt nyeri a választást jövő áprilisban, feltűnnek-e majd a befolyásos üzletemberek a győzelmi fogadáson.

Keresse a Piac & Profit legújabb számát, vele A 100 Leggazdagabb 2021 kiadványt az újságárusoknál!

A lap egy másik interjúja viszont nem a hatalomról, és nem is a pénzről szól, hanem a boldogságról. Karácsony környékén talán többen – anyagi helyzetünktől és a társadalomban betöltött szerepünktől függetlenül – megállunk egy pillanatra és elgondolkozunk azon, mit jelent a boldogság, mi tesz minket boldoggá. Baritz Sarolta Laura OP domonkos nővérrel és Kőváry Zoltán szakpszichológussal Hollós János beszélgetett értékrendről, pénzről, élethelyzetekről, illúziókról. Azt mindkét gondolkodó biztosan állítja, nem a pénz okoz kiteljesedést.

„Az emberi boldogság görbéje csak egy bizonyos pontig megy együtt az anyagi javak növekedésével, egy bizonyos pont után viszont csökkenni kezd a boldogság” – állítja a sikeres menedzserből lett domonkos szerzetes nővér.
És mit tud ehhez hozzátenni a szakpszichológus? Kőváry szerint „a gazdagok már tudják, hogy a pénz nem boldogít.” A vele készült interjúból az is kiderül, milyen pszichés veszélyekkel jár, ha a belső értékek helyett a pénz jelenti valakinek a támaszt.

A Piac és Profit ünnepi lapszámában a vállalkozások a mindennapjaik számára hasznos gyakorlati tudnivalókat is megtalálják. Az év végéhez közeledve minden cégnél felmerül a kérdés: hogyan ismerjék el a dolgozók munkáját. Mi legyen a bónusszal? Lesz egyáltalán? Vagy nem lesz? Ezek megválaszolása különösen nehéz volt tavaly is, most is, de a lap újságírói megpróbálnak útmutatót adni. Egyrészt az olvasó betekinthet néhány nagyvállalat kulisszatitkaiba – mit és milyen céllal vezettek be a HR-szakemberek –, másrészt a bérnél kedvezőbben adózó megoldásokat is megismerheti, amelyekkel év végén ugyanakkora összegből nettó többet adhatnak a cégek a dolgozóiknak.

A 68 oldalas magazinban arra is kapunk útmutatást, hogyan kezeljük vállalkozóként vagy vállalati HR-esként a lejáratás jelenségét, ami sok keserűséget okozhat, érdemben tudja gátolni az egyébként tehetséges munkavállaló szakmai előmenetelét, és erősen rombolja az énmárkát és a cégimidzset is. Noha a karaktergyilkosságot elsősorban a közélethez, azon belül is a politikához kapcsoljuk, valójában nincs olyan kitüntetett területe a társadalmi együttélésnek, ahol a szándékos lejáratás ne fordulhatna elő. Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó arra ad útmutatást a lap hasábjain, hogy a brutális mélységű, mellbevágó mennyiségű és felfoghatatlan sebességű negatív információval szemben mit tehetünk akár magánemberként, akár vállalatként.

A Piac és Profit most megjelent száma számos aktuális társadalmi és politikai kérdést feszeget pártatlanul, szókimondóan, miközben a vállalkozások számára is útmutatót ad a mindennapi boldoguláshoz. Keresse az újságárusoknál vagy vegye le a digitális könyvespolcról az exkluzív interjúkat és sikerrecepteket egyaránt tartalmazó lapot!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo