Az Orbán-rendszer legsikeresebb üzletága a hatalomgyár, ami tudatosan, következetesen és könyörtelenül működik – mondja Török Gábor a Piac & Profit címlapsztorijában. Az interjúban olyan kérdések is terítékre kerülnek, hogy vajon megengedhetik-e maguknak a magyar vállalkozók, hogy nyíltan állást foglaljanak arról, melyik politikai erőt támogatják. Török Gábor úgy látja, ahol ilyen mértékű dominanciája van egy politikai erőnek, ott mindenki abban érdekelt, hogy a kormányon lévőkkel jóban legyen.
„Az bizonyos értelembe luxus – vagy kényszer –, ha valaki megengedheti azt – vagy ráfanyalodik arra –, hogy az ellenzéket támogassa” – fogalmaz a politológus.Az interjúban név szerint is előkerül, hogy kinek kényszer, és ki az, aki ezt megengedheti magának. A beszélgetésben Török Gábor arra is kitér, miért állnak be a gazdaság szereplői a NER mögé, és vajon, ha Márki-Zay ellenzéki miniszterelnök-jelölt nyeri a választást jövő áprilisban, feltűnnek-e majd a befolyásos üzletemberek a győzelmi fogadáson.
A lap egy másik interjúja viszont nem a hatalomról, és nem is a pénzről szól, hanem a boldogságról. Karácsony környékén talán többen – anyagi helyzetünktől és a társadalomban betöltött szerepünktől függetlenül – megállunk egy pillanatra és elgondolkozunk azon, mit jelent a boldogság, mi tesz minket boldoggá. Baritz Sarolta Laura OP domonkos nővérrel és Kőváry Zoltán szakpszichológussal Hollós János beszélgetett értékrendről, pénzről, élethelyzetekről, illúziókról. Azt mindkét gondolkodó biztosan állítja, nem a pénz okoz kiteljesedést.
„Az emberi boldogság görbéje csak egy bizonyos pontig megy együtt az anyagi javak növekedésével, egy bizonyos pont után viszont csökkenni kezd a boldogság” – állítja a sikeres menedzserből lett domonkos szerzetes nővér.És mit tud ehhez hozzátenni a szakpszichológus? Kőváry szerint „a gazdagok már tudják, hogy a pénz nem boldogít.” A vele készült interjúból az is kiderül, milyen pszichés veszélyekkel jár, ha a belső értékek helyett a pénz jelenti valakinek a támaszt.
A Piac és Profit ünnepi lapszámában a vállalkozások a mindennapjaik számára hasznos gyakorlati tudnivalókat is megtalálják. Az év végéhez közeledve minden cégnél felmerül a kérdés: hogyan ismerjék el a dolgozók munkáját. Mi legyen a bónusszal? Lesz egyáltalán? Vagy nem lesz? Ezek megválaszolása különösen nehéz volt tavaly is, most is, de a lap újságírói megpróbálnak útmutatót adni. Egyrészt az olvasó betekinthet néhány nagyvállalat kulisszatitkaiba – mit és milyen céllal vezettek be a HR-szakemberek –, másrészt a bérnél kedvezőbben adózó megoldásokat is megismerheti, amelyekkel év végén ugyanakkora összegből nettó többet adhatnak a cégek a dolgozóiknak.
A 68 oldalas magazinban arra is kapunk útmutatást, hogyan kezeljük vállalkozóként vagy vállalati HR-esként a lejáratás jelenségét, ami sok keserűséget okozhat, érdemben tudja gátolni az egyébként tehetséges munkavállaló szakmai előmenetelét, és erősen rombolja az énmárkát és a cégimidzset is. Noha a karaktergyilkosságot elsősorban a közélethez, azon belül is a politikához kapcsoljuk, valójában nincs olyan kitüntetett területe a társadalmi együttélésnek, ahol a szándékos lejáratás ne fordulhatna elő. Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó arra ad útmutatást a lap hasábjain, hogy a brutális mélységű, mellbevágó mennyiségű és felfoghatatlan sebességű negatív információval szemben mit tehetünk akár magánemberként, akár vállalatként.
A Piac és Profit most megjelent száma számos aktuális társadalmi és politikai kérdést feszeget pártatlanul, szókimondóan, miközben a vállalkozások számára is útmutatót ad a mindennapi boldoguláshoz. Keresse az újságárusoknál vagy vegye le a digitális könyvespolcról az exkluzív interjúkat és sikerrecepteket egyaránt tartalmazó lapot!