Kitekintő: Zuhannak a hordók
A tavalyi 55 százalékos áresés után a 2015-ös év is 10 százalékos csökkenéssel indult, s szakértők szerint a túlkínálat még egy darabig nem fog megszűnni, így 2015 közepéig, de akár az év végéig is megmaradhat az olaj nyomott ára, sőt, az is lehet, hogy az elmúlt évek olajpiaci nyugalmának is búcsút mondhatunk és hozzá kell szoknunk a hirtelen kilengésekhez. Izgalmas infografikánkból megtudhatja, hogy kik a nyertesei és kik a vesztesei az olaj árváltozásának.
Hová tartunk? Trendek 2015-ben
Minden év kezdetekor előrejelzések sokasága jelenik meg arról, hogy milyen mozgások fogják meghatározni a gazdaság egyes területeit, milyen technológiai újításokat kapnak fel a felhasználók, milyen befektetések lehetnek a nyerők. Rendhagyó összeállításunkban kitekintünk a nagyvilágba, és megkérdeztük a főbb szektorok, tevékenységek, iparágak, ágazatok ismert és elismert hazai szereplőit, hogy milyen ágazati trendeket, hangsúlyokat, változásokat prognosztizálnak 2015-re, s saját területükön, saját cégükben milyen változásokra készülnek. Tovább...
Az első 25 év
25 év a piacgazdaságban nagyon rövid időszak, hiszen ha kitekintünk tőlünk nyugatabbra, számtalan több mint száz éve sikeresen működő családi vállalkozást látunk. Magyarországon azonban az újkori piacgazdaság is csak 25 évre tekint vissza, így a hazai cégvilágban ennél idősebb céget nem találunk. A tervgazdaságról való áttérés sikertörténetként indult, ennyi évvel a rendszerváltás után viszont már kimondhatjuk, nem lett az. Tovább...
Negyed százada sikeresek
A negyedszázada sikeresen működő vállalatok közül válogattunk. Arra kerestük a választ, hogy mi volt a sikerük titka, miért éltek túl újabb és újabb törvényeket, adószabályokat, piaci körülményeket, hogyan tudtak nőni, míg mások – akár ugyanabból az ágazatból – összezsugorodtak, vagy megszűntek.
Exit: Együtt vagy külön?
A kockázati befektető néhány év után a legjobb cégből is kiszáll, hiszen ez volt a befektetés célja. Íme néhány példa, hogyan valósulhat meg az exit, illetve néhány gyakorlati tanács, mire figyeljünk, miként szerződjünk a befektetővel úgy, hogy az ne akadályozza a majdani továbblépést. Tovább...
Az ötmilliárd dolláros piac
A csatlakoztatott tárgyak térnyerésének jelentősége messze túlmutat az informatikai szektoron, hiszen forradalmasítja az üzleti életet: a vállalatok a korábbiakban nem tapasztalt módon kerülhetnek kapcsolatba a vevőikkel, és teljesen új bevételi modelleket dolgozhatnak ki, miközben javul a szolgáltatásaik ár/érték aránya. A csatlakoztatott tárgyak világában tavaly 20 százalékos növekedésről számolt be az ABI kutatócég, a Cisco pedig 2015-re 25 milliárd, 2020-ra 50 milliárd darab ilyen eszközt jósol. A Fidelity szerint idén 5 milliárd dollárra nő az IoT piaca.
Gasztro a háznál
Manapság nagy divat a home made, az egészséges, a fenntartható és a személyes a gasztrovilágban is. A lapban bemutatott három mikrovállalkozás erre a hullámra ült fel: mindhárman olyat visznek házhoz, ami nélkülük csak speciális körnek adatik meg. Egyikük otthoni fűszernövény-kertet ajánl, a másik azt, hogy éttermi hangulatot varázsol az étkezőnkbe, a harmadik pedig tanyasi kapirgálós tojást tesz az ajtónk elé. Mindhárman egy-egy nagyon aktuális igény kiszolgálásában találták meg a piacukat.
M2M: Hódító okosotthonok
Az okosotthon nem új, és nem is sci-fi filmekbe illő helyszín. A fogalom az automatizált, gazdaságos, kényelmes és nem utolsó sorban biztonságos lakást jelenti. Az M2M technológia révén pedig már egy az okostelefonunkra letöltött app segítségével központilag vezérelhetünk bármilyen háztartási eszközt, berendezést, sőt az sem lehetetlen, hogy a lakásunk képeket küld a rendőrségnek, vagy adatokat a háziorvosunknak. Hogy a számtalan technológiai újdonságból végül mi terjed el, az nagyrészt tőlünk függ.
Etikus üzlet: „A végső cél, hogy elfogyjon az alapanyag”
Kreatív újrahasznosítással hosszabbítja meg az egyébként veszélyes hulladéknak számító kültéri reklámmolinók élettartamát a Medence Csoport. Abban hisznek, hogy az újrahasznosítás akkor az igazi, ha a professzionális dizájn részeként túllép kommunikációs szerepén.
Biznisz+: Selfie-korosztály
Ismerje meg az Y generáció tagjainak sajátos szokásait, stílusukat, hogy megfelelően motiválhassa a munkavállalói között a fiatalokat, hogy ki tudja használni újszerű képességeiket. A selfie-korosztály legidősebb tagjai harmincas éveik derekán járnak, a legfiatalabbak most lépnek ki a munkaerőpiacra. Az interneten nőttek fel, tájékozottak, ezért nehezebb bepalizni őket. Kezdeményeznek, és véleményük van mindenről.
Könyvajánló: Rákattanva
Sokan szinte megszállottan ragaszkodnak a kütyükhöz, veszik az új verziókat, töltik le a szoftverfrissítéseket. Ez a piaci siker új standardja. A gazdasági értéket a habitusteremtés hozza létre, állítja Hooked című művében Nir Eyal. Cikkünkből kiderül, hogy mi készteti ma a fogyasztót vásárlásra.