Így lehet kihalászni a jó munkaerőt

A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.

Kép: Pixabay

Az Európai Unió országaiban állandósulni látszik a folyamat, miszerint egyre kevesebb komplex tudással rendelkező szakember érhető el a munkaerőpiacon. A tehetségekért folyatott harc Hollandiában a legjelentősebb, ahol speciális akciótervvel igyekeznek megoldani a problémát. Így válik egyre hangsúlyosabbá a munkáltatói márkaépítés, az online hirdetési csatornák használata, valamint a közösségi felületeken történő aktív részvétel.

Az USA-ban a probléma fő forrását az jelenti, hogy a jó nevű vállalatok ugyanazokért a tehetségekért versenyeznek egymással. A megoldást az egyetemekkel való szorosabb együttműködésben látják, ahol ugyanakkora energiát fektetnek a még tanulmányaikat folyató diákok figyelmének felkeltésére, mint a már tapasztalattal rendelkező szakemberek kiválasztására. Magyarországon a vállalkozások többsége szakemberhiánnyal küzd – és sokszor már nem is jelentkeznek munkavállalók a hirdetésekre. A vállalatok számára tehát- versenyképességük megtartása érdekében - elengedhetetlen a munkaerő piaci kihívásokra történő gyors reagálás. A BDO Magyarország szakértői ezért az alábbiakat javasolják a szakemberekre vadászó vállalkozásoknak.

Megfelelő kommunikáció

Ahhoz, hogy egy jelölt elkötelezze magát egy vállalat mellett, a cégeknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a pályázóval való kommunikációra. Fontos, hogy a munkáltató felkeltse a pályázó érdeklődését a cég és a pozíció iránt, ezért érdemes a vállalat előnyeit, a piacon betöltött szerepét részletesen bemutatni. (Az sem árt, ha a vállalat társadalmilag is hasznos tevékenységet is végez.) A jelölt emellett elvárja, hogy a feladatokat, a felelősségi kört és a leendő csapatot a valóságnak megfelelően definiálja számára a cég, hiszen ez alapján tudja eldönteni, hogy ő valóban beleillik-e az adott cégkultúrába.

Gyors döntés

Mivel a jövő tehetségeiért állandó verseny folyik, ezért érdemes kerülni a sok körös kiválasztási folyamatot, hiszen időközben a jelöltek könnyen elhelyezkedhetnek, illetve látva, hogy máshol gyorsan döntenek, csökkenhet az elkötelezettségük cégünk iránt.

Csak széttárják a kezüket és nem tesznek semmit
Számos területen jelentkező diplomás szakemberhiány, a friss végzettekkel szembeni fenntartások, hiányos vállalati tervezés nehezíti a cégek életét idehaza. Ennek ellenére nem szeretnek fiatalokat foglalkoztatni és a technológiai fejlesztésekre sem fektetnek nagy hangsúlyt.
Ne ültessük be az egész céget

Amennyiben két interjúztatónál többen ülnek a jelölttel szemben, a pályázó feszültebbé válik, és a feltett kérdésekre kevésbé tud összpontosítani. Ebből kifolyólag az interjúra egy kellemetlen élményként fog emlékezni, hiszen jobban megmarad benne, hogy a találkozó folyamán kialakított légkör nyomasztotta, magához képest rosszabbul teljesített.

Visszajelzés

Manapság a pályázók gyakran hiányolják a munkáltatók őszinte visszajelzését az interjút követően. Munkánk során többször találkoztunk olyan helyzettel, hogy a cég bár szimpatikusnak tartotta a jelöltet, de mivel ezt az interjút követően sem éreztették a pályázóval, a jelölt elvesztette érdeklődését és annak ellenére, hogy a feladatkör jobban tetszett volna neki, mégis egy másik lehetőséget fogadott el.

Összefoglalva azt mondhatjuk, hogy napjainkban már a tehetséges munkavállalók vannak lépéselőnyben a vállalatokkal szemben, és ezzel a változással a cégeknek is szembe kell nézniük versenyképességük fenntartása érdekében. Éppen ezért számos vállalat még nagyobb energiát fektet HR területeinek fejlesztésére és a tudatos munkáltatói márka felépítésére.

Véleményvezér

Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.
Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo