Így lehet kihalászni a jó munkaerőt

A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

Az Európai Unió országaiban állandósulni látszik a folyamat, miszerint egyre kevesebb komplex tudással rendelkező szakember érhető el a munkaerőpiacon. A tehetségekért folyatott harc Hollandiában a legjelentősebb, ahol speciális akciótervvel igyekeznek megoldani a problémát. Így válik egyre hangsúlyosabbá a munkáltatói márkaépítés, az online hirdetési csatornák használata, valamint a közösségi felületeken történő aktív részvétel.

Az USA-ban a probléma fő forrását az jelenti, hogy a jó nevű vállalatok ugyanazokért a tehetségekért versenyeznek egymással. A megoldást az egyetemekkel való szorosabb együttműködésben látják, ahol ugyanakkora energiát fektetnek a még tanulmányaikat folyató diákok figyelmének felkeltésére, mint a már tapasztalattal rendelkező szakemberek kiválasztására. Magyarországon a vállalkozások többsége szakemberhiánnyal küzd – és sokszor már nem is jelentkeznek munkavállalók a hirdetésekre. A vállalatok számára tehát- versenyképességük megtartása érdekében - elengedhetetlen a munkaerő piaci kihívásokra történő gyors reagálás. A BDO Magyarország szakértői ezért az alábbiakat javasolják a szakemberekre vadászó vállalkozásoknak.

Megfelelő kommunikáció

Ahhoz, hogy egy jelölt elkötelezze magát egy vállalat mellett, a cégeknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a pályázóval való kommunikációra. Fontos, hogy a munkáltató felkeltse a pályázó érdeklődését a cég és a pozíció iránt, ezért érdemes a vállalat előnyeit, a piacon betöltött szerepét részletesen bemutatni. (Az sem árt, ha a vállalat társadalmilag is hasznos tevékenységet is végez.) A jelölt emellett elvárja, hogy a feladatokat, a felelősségi kört és a leendő csapatot a valóságnak megfelelően definiálja számára a cég, hiszen ez alapján tudja eldönteni, hogy ő valóban beleillik-e az adott cégkultúrába.

Gyors döntés

Mivel a jövő tehetségeiért állandó verseny folyik, ezért érdemes kerülni a sok körös kiválasztási folyamatot, hiszen időközben a jelöltek könnyen elhelyezkedhetnek, illetve látva, hogy máshol gyorsan döntenek, csökkenhet az elkötelezettségük cégünk iránt.

Csak széttárják a kezüket és nem tesznek semmit
Számos területen jelentkező diplomás szakemberhiány, a friss végzettekkel szembeni fenntartások, hiányos vállalati tervezés nehezíti a cégek életét idehaza. Ennek ellenére nem szeretnek fiatalokat foglalkoztatni és a technológiai fejlesztésekre sem fektetnek nagy hangsúlyt.
Ne ültessük be az egész céget

Amennyiben két interjúztatónál többen ülnek a jelölttel szemben, a pályázó feszültebbé válik, és a feltett kérdésekre kevésbé tud összpontosítani. Ebből kifolyólag az interjúra egy kellemetlen élményként fog emlékezni, hiszen jobban megmarad benne, hogy a találkozó folyamán kialakított légkör nyomasztotta, magához képest rosszabbul teljesített.

Visszajelzés

Manapság a pályázók gyakran hiányolják a munkáltatók őszinte visszajelzését az interjút követően. Munkánk során többször találkoztunk olyan helyzettel, hogy a cég bár szimpatikusnak tartotta a jelöltet, de mivel ezt az interjút követően sem éreztették a pályázóval, a jelölt elvesztette érdeklődését és annak ellenére, hogy a feladatkör jobban tetszett volna neki, mégis egy másik lehetőséget fogadott el.

Összefoglalva azt mondhatjuk, hogy napjainkban már a tehetséges munkavállalók vannak lépéselőnyben a vállalatokkal szemben, és ezzel a változással a cégeknek is szembe kell nézniük versenyképességük fenntartása érdekében. Éppen ezért számos vállalat még nagyobb energiát fektet HR területeinek fejlesztésére és a tudatos munkáltatói márka felépítésére.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo