Így lehet kihalászni a jó munkaerőt

A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Az Európai Unió országaiban állandósulni látszik a folyamat, miszerint egyre kevesebb komplex tudással rendelkező szakember érhető el a munkaerőpiacon. A tehetségekért folyatott harc Hollandiában a legjelentősebb, ahol speciális akciótervvel igyekeznek megoldani a problémát. Így válik egyre hangsúlyosabbá a munkáltatói márkaépítés, az online hirdetési csatornák használata, valamint a közösségi felületeken történő aktív részvétel.

Az USA-ban a probléma fő forrását az jelenti, hogy a jó nevű vállalatok ugyanazokért a tehetségekért versenyeznek egymással. A megoldást az egyetemekkel való szorosabb együttműködésben látják, ahol ugyanakkora energiát fektetnek a még tanulmányaikat folyató diákok figyelmének felkeltésére, mint a már tapasztalattal rendelkező szakemberek kiválasztására. Magyarországon a vállalkozások többsége szakemberhiánnyal küzd – és sokszor már nem is jelentkeznek munkavállalók a hirdetésekre. A vállalatok számára tehát- versenyképességük megtartása érdekében - elengedhetetlen a munkaerő piaci kihívásokra történő gyors reagálás. A BDO Magyarország szakértői ezért az alábbiakat javasolják a szakemberekre vadászó vállalkozásoknak.

Megfelelő kommunikáció

Ahhoz, hogy egy jelölt elkötelezze magát egy vállalat mellett, a cégeknek nagy hangsúlyt kell fektetniük a pályázóval való kommunikációra. Fontos, hogy a munkáltató felkeltse a pályázó érdeklődését a cég és a pozíció iránt, ezért érdemes a vállalat előnyeit, a piacon betöltött szerepét részletesen bemutatni. (Az sem árt, ha a vállalat társadalmilag is hasznos tevékenységet is végez.) A jelölt emellett elvárja, hogy a feladatokat, a felelősségi kört és a leendő csapatot a valóságnak megfelelően definiálja számára a cég, hiszen ez alapján tudja eldönteni, hogy ő valóban beleillik-e az adott cégkultúrába.

Gyors döntés

Mivel a jövő tehetségeiért állandó verseny folyik, ezért érdemes kerülni a sok körös kiválasztási folyamatot, hiszen időközben a jelöltek könnyen elhelyezkedhetnek, illetve látva, hogy máshol gyorsan döntenek, csökkenhet az elkötelezettségük cégünk iránt.

Csak széttárják a kezüket és nem tesznek semmit
Számos területen jelentkező diplomás szakemberhiány, a friss végzettekkel szembeni fenntartások, hiányos vállalati tervezés nehezíti a cégek életét idehaza. Ennek ellenére nem szeretnek fiatalokat foglalkoztatni és a technológiai fejlesztésekre sem fektetnek nagy hangsúlyt.
Ne ültessük be az egész céget

Amennyiben két interjúztatónál többen ülnek a jelölttel szemben, a pályázó feszültebbé válik, és a feltett kérdésekre kevésbé tud összpontosítani. Ebből kifolyólag az interjúra egy kellemetlen élményként fog emlékezni, hiszen jobban megmarad benne, hogy a találkozó folyamán kialakított légkör nyomasztotta, magához képest rosszabbul teljesített.

Visszajelzés

Manapság a pályázók gyakran hiányolják a munkáltatók őszinte visszajelzését az interjút követően. Munkánk során többször találkoztunk olyan helyzettel, hogy a cég bár szimpatikusnak tartotta a jelöltet, de mivel ezt az interjút követően sem éreztették a pályázóval, a jelölt elvesztette érdeklődését és annak ellenére, hogy a feladatkör jobban tetszett volna neki, mégis egy másik lehetőséget fogadott el.

Összefoglalva azt mondhatjuk, hogy napjainkban már a tehetséges munkavállalók vannak lépéselőnyben a vállalatokkal szemben, és ezzel a változással a cégeknek is szembe kell nézniük versenyképességük fenntartása érdekében. Éppen ezért számos vállalat még nagyobb energiát fektet HR területeinek fejlesztésére és a tudatos munkáltatói márka felépítésére.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo