Tehetséges munkavállaló cikkek


Így köthetjük magunkhoz a tehetséges dolgozót

Így köthetjük magunkhoz a tehetséges dolgozót 

Bár sok magyar cégnél már az is gond, hogy elegendő dolgozót találjon, valójában ez még semmi. A valódi sikerhez kiemelkedő tehetségekre van szükségünk, akiket nem elég megszerezni, de meg kis kell tartani. Nem is várnak olyan sokat, mint gondolnánk.
Ha megtaláltuk a legjobbat, fejlesszük, hogy az is maradjon

Ha megtaláltuk a legjobbat, fejlesszük, hogy az is maradjon 

Akut munkaerőhiánnyal küzd a magyar cégvilág, főleg a tehetséges, dolgozni tudó és akar motivált munkaerő a hiánycikk. Ezért fontos, hogy ha már megtaláltuk az ilyen dolgozót, akkor fejlesszük, hogy megállja a helyét a változó viszonyok között is.
A tehetség önmagában még nem érték

A tehetség önmagában még nem érték 

A tehetség nem szökken szárba magától, gondoskodni kell róla ahhoz, hogy kiteljesedjen. De ha a tehetséges munkavállaló nem kötődik a céghez, tehetségét máshol kamatoztatja majd.
Miért jó, ha mindenki kiválasztott?

Miért jó, ha mindenki kiválasztott? 

A legjobban teljesítők célzott tehetséggondozása hatékony stratégia lehet abból a szempontból, hogy a cég kimagasló eredményeket érjen el, mégis számos HR szakember azt állítja, hogy jobban megtérülő befektetésnek számít, ha egy szervezetnél a munkaerő nagy részét kitevő, átlagosan teljesítő dolgozókra koncentrálnak.
Így lehet kihalászni a jó munkaerőt

Így lehet kihalászni a jó munkaerőt 

A technológiai fejlődés felgyorsulása és a jelenlegi gazdasági helyzet okozta változások növekvő terhet jelentenek a vállalatok számára. Egyre hangsúlyosabbá válik a tehetségek toborzása és megtartása, akik valódi hozzáadott értéket jelentenek a cégek számára. A BDO Magyarország ezért összeszedett néhány olyan szükséges lépést, amivel könnyebben megszerezhetik a cégek a jó munkaerőt.
A menő iroda tényleg vonzza a tehetségeket?

A menő iroda tényleg vonzza a tehetségeket? 

Asztali foci, tetőtéri bárok és pihenősarkok egyre több és több irodában jelennek meg. Az, hogy ezeket a teljesítmény kulcsának, vagy figyelemelterelő dolgoknak tartjuk, ma már leginkább a vállalati kultúrától függ. De valóban hat a munkakörnyezet a tehetségek bevonzására, megtartására és a teljesítményre?
Ki a nyerő az álláspiacon?

Ki a nyerő az álláspiacon? 

A legkeresettebbek az értékesítés területén jártas dolgozók, de jelentősen megnőtt a szakmunkásokat kereső cégek száma is. A legtöbb jelentkezést adminisztrációs és irodai pozíciók kapták. A cégek egyre intenzívebben kutatnak tehetséges munkatársak után, jellemzően többéves tapasztalattal keresnek munkatársakat.
Nem a munkamánia tesz minket pótolhatatlanná

Nem a munkamánia tesz minket pótolhatatlanná 

Mindenki szeretne pótolhatatlan lenni a munkahelyen. Ez a cél illúzió, ugyanis mindenkit le lehet cserélni, ám értékes munkatársként jobb alkupozícióba kerülünk, leépítés esetén kis eséllyel válnak meg tőlünk. Hogyan lehet ezt elérni? Amint összeállításunkból kiderül, nem munkamániával.
Harcolnak a jó munkaerőért, de optimisták a családi vállalkozások

Harcolnak a jó munkaerőért, de optimisták a családi vállalkozások 

Továbbra is optimisták a családi vállalkozások Európában: 70 százalékuk pozitív kilátásokról számolt be, ugyanakkor a jövedelmezőség visszaesése és a tehetséges munkaerőért folytatott harc nagy kihívást jelent számukra.
Miért jók a sportolók a háznál?

Miért jók a sportolók a háznál?  

Egy jelölt fizikai tulajdonságai, sportossága néhány állás kivételével nem igazán számít elsőrendűnek a megfelelési szempontok között. Bár egy önéletrajzba mindenki be szokott írni több-kevesebb sportot a hobbijai közé, interjún ritkán terelődik rá a szó, valójában mennyire is sportos a jelölt. Pedig a sportolói erények között akad jó néhány, amely az íróasztal mögött, egyénileg és csapatban is kamatozik. Ebből mutatunk meg néhányat:

Mivel motiválható a jövő nemzedéke? 

Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Dráguló albérletek: lépéskényszerbe kerülnek a munkáltatók

Dráguló albérletek: lépéskényszerbe kerülnek a munkáltatók  

A bérleti díjak emelkedése miatt egyre több a munkáltatónak és munkavállalónak érdemes megfontolnia a kedvezményes lakhatási támogatást.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo