A menő iroda tényleg vonzza a tehetségeket?

Asztali foci, tetőtéri bárok és pihenősarkok egyre több és több irodában jelennek meg. Az, hogy ezeket a teljesítmény kulcsának, vagy figyelemelterelő dolgoknak tartjuk, ma már leginkább a vállalati kultúrától függ. De valóban hat a munkakörnyezet a tehetségek bevonzására, megtartására és a teljesítményre?

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Regus

Egyre inkább jellemzővé válik, hogy a munkahelyeket „menőre” és a legújabb trendeknek megfelelően tervezik meg. De valóban hat a munkakörnyezet a tehetségek bevonzására, megtartására és a teljesítményre? Az eddigi tapasztalatok alapján igen, hiszen minden változtatás többről szól, mint a lakberendezésről. Amikor a megfiatalodott környezet egy valódi vállalati kultúraváltás ismertetőjele, akkor hatalmas különbséget hozhat abba, ahogyan egy szervezet dolgozik. Azonban ha egy új rétegnyi festék csak a vezetési stratégiában lévő repedéseket, hiányosságokat takarja el, az eredmények már nem mindig lesznek olyan sikeresek.

Iparágak széles köre felismerte, hogyan vonzották be a tehetségeket a divatos „tech” vállalatok izgalmas munkakörnyezetükkel: a Google Zürichben emeletek közti csúszdával büszkélkedhet, a Facebook édességbolttal a Menlo Parkban, a Twitter pedig jógateremmel San Franciscoban.

A „Google-effect”-nek érezhető a hatása, mivel a tradicionális, konzervatívabb vállalatok is elkezdtek a változás irányába elmozdulni, sőt egy hihetetlenül népszerű irányzatnak lehetünk szemtanúi.

„Leginkább a pénzügyi szektor igyekszik bevonzani azokat a szakembereket, akik a technológiai iparágba készülnek. Így, ha a tech vállalatok ,,cool” irodákat kínálnak a legnagyobb tehetségek megszerzéséhez, akkor a bankok is ezt fogják tenni.” – mondta el Tammy Nagy-Stellini, a Hays Hungary ügyvezetője.

Hogyan alakítsunk ki nyerő szervezeti kultúrát?
A pénzügyi szolgáltató szektorban a versenyelőny és a megkülönböztethetőség egyik legfontosabb forrása a szervezeti kultúra, de a vállalati kultúrát érintő változtatások, melyek elsősorban szabályozási követelményekre fókuszálnak, inkább a fejlődés bürokratikus hátráltatói.
Amíg az izgalmas munkakörnyezet vonzza az új alkalmazottakat, nem mindig ez lesz a megtartásuk kulcsa, és mielőtt egyszerűen bevállalnánk egy beltéri bowling-pályát, figyelembe kell vennünk azt, hogy minden környezetnek tükröznie kell a szervezet kultúráját, amellett, hogy hangsúlyozza azt.

Egyre több kutatás szerint a sportterek vagy játszóterek irodába történő bevezetése pozitív hatással lehet az egészségre és a produktivitásra. Kevesebb az esély a kiégésre, a munkavállaló elméje sokkal stimuláltabb és aktívabb.

Bármely fajta munkahely – legyenek azok kreatív ügynökségek, üzleti szolgáltatást nyújtó cégek, vagy vállalatok – környezete könnyen átformálható színek bevezetésével, új bútorzattal, vagy játékokkal. Valószínűleg több munkahelynek is ezt kellene tennie, ha figyelembe vesszük sok más szervezet fejlesztéseinek sikerét, hiszen látható, hogyan képesek bevonzani és megtartani az alkalmazottakat és erős vállalati identitást építeni. Ami a téma úttörőit továbbra is kiugróvá teszi – kimagasló példaként említve a Google-t és a Facebook-ot – az az, hogy előbb volt meg a vállalati kultúrájuk, mint az irodájuk.

„Egy színes, megnyerő, barátságos munkahely kétségtelenül fantasztikus HR-eszköz, de muszáj igaznak lennie, különben mindig csak egy új rétegnyi festék lesz” – tette hozzá Tammy Nagy-Stellini.

7 fontos szempont a kreativitás serkentő iroda kialakításához
A hazai startupok felfutása kapcsán egyre nagyobb figyelem fordul afelé, hogyan rendezik be az irodáikat, fogalommá vált a „startup iroda” és naponta jelennek meg a sajtóban elképesztően eredeti ötletekkel kialakított irodák képei. Vajon mi jellemzi leginkább ezeket a munkatereket, mitől lesz az iroda startup?

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo