Mivel motiválható a jövő nemzedéke?

Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit.

Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásában az Egyesült Államokban a 22-29 év közötti, ezredfordulós nemzedék már dolgozó tagjait vizsgálta, a felsőfokú végzettséggel rendelkező, ambíciózus, előre tekintő, magukat a jövő vezetőiként látó fiatalokra összpontosítva. Ennek a csoportnak az elnevezése: „Super Millennials”.

Kiéleződhet a harc a tehetséges munkaerőért
Minden korábbinál fontosabbá válik a cégek személyisége, a digitalizálás a HR munka összes területén megjelenik, a tehetséges munkavállalókért vívott harc még élesebb lesz és elkerülhetetlenné válik a megváltozott munkaképességűek munkába állását gátló mentális akadályok lebontása.
Az ezredfordulós nemzedék nemsokára többségben lesz a munkaerőpiacon, így jelentős hatással lesz majd munkavégzés jövőbeni módjára, ezért kiemelten fontos e generáció hozzáállásának és viselkedésmintáinak megismerése.

Erős igény a folyamatos személyes kommunikációra

A digitális bennszülötteknek is nevezett nemzedék a munkaidőben folytatott személyes kommunikációra egyfajta jogként tekint. Munkahelyükön jellemzően naponta többször is fellépnek Facebook falukra, hogy leellenőrizzék ottani forgalmukat, chat-szobákat is látogatnak, szöveges üzeneteket küldenek és fogadnak a személyes mobileszközeiken. Többségük arról számol be, hogy a munkaidejük alatt személyes feladatokat is elvégeznek.

„A millenniumi nemzedék másképpen dolgozik, mint a korábbi generációk, eltérő igényei vannak a kommunikációs eszközökkel és általánosságban a munkahelyi élettel kapcsolatban,” véli Ann-Charlotte Kornblad, a Consumer Insights vezető tanácsadója. „A munkaadóknak át kell gondolniuk a munkahelyi feszültség esetleges forrásait, hogy folyamatosan biztosítsák a fiatalok elkötelezettségét és motiváltságát.  Rendkívül fontos számukra a személyes szolgáltatásaikhoz való hozzáférés engedélyezése a munkahelyi eszközökön és a magukkal hozott személyes mobileszközökön egyaránt.”

Egyensúly a munka és a magánélet között

A mobiltelefonok esetében elmondhatjuk, hogy az ezredfordulós generáció tagjainak közel fele saját eszközt használ a munkában, amelyet saját maga fizet. Tehát a saját telefonjuk munkával kapcsolatos használatát is ők fizetik. Ugyanakkor 23 százalékuknak a mobiltelefont (többnyire okostelefont) egészében a munkáltató fizeti. Ez a szám előreláthatólag emelkedni fog a jövőben, ahogy a munkáltatók ráébrednek, hogy milyen előnyökkel járhat ez. A munkaadó által fizetett telefonhoz az az elvárás is kapcsolódhat, hogy a munkavállaló a megszokott munkaidőn kívül is rendelkezésre álljon a munkával kapcsolatos kérdések kezelésére.

Charlotte Karlberg, a Consumer Insights másik szakértője szerint: „Az ezredfordulós nemzedék nem feltétlenül értékeli a non-stop rendelkezésre állásra vonatkozó elvárást, mivel ez szöges ellentétben áll a munkahelyi és magánélet elválasztására való erőteljes törekvésükkel. Még ha helyénvalónak is találják a munkahelyen folytatott magánéletet, nem feltétlenül engedik meg, hogy a munka belépjen a magánéletükbe – ez a generáció fontosnak tartja a munka és a magánélet közötti egyensúlyt.”

Hogyan tartsuk meg az Y-generációt?
Az elmúlt fél évben a HR-vezetők rendre a korábban sikeres ösztönzési módszerek hatástalanságáról számolnak be; a cégvezetők ezek költséghatékonyságának határozott romlását érzékelik. Az elhúzódó recesszió kiélezi a munkaadók és a munkavállalók viszonyát. A legértékesebb munkatársakért fokozott verseny zajlik, éppen ezért megtartásuk és a céghez való kötődésük erősítése felértékelődött.
Eredményorientált hozzáállás

A millenniumi nemzedéket inkább az eredményorientált hozzáállás jellemzi, és nem hajlandóak túlórázni pusztán azért, hogy fenntartsák a kemény munka látszatát. Számukra a munkával való elégedettség egyik fő tényezője a laza, rugalmas munkakörnyezet. Az ezt felismerő és támogatni tudó vállalatoknak nagyobb esélyük van rá, hogy boldogabb és termelékenyebb fiatalokkal vegyék körül magukat. Mindez azt is jelenti, hogy nincs kifejezetten ideális vállalat e fiatalok számára. Azonban egyes szervezetek – amelyről a jelentés úttörő vállalatként tesz említést – sikeresebben alkalmazkodtak az ezredforduló nemzedékének igényeihez.

„Napjainkban úgy tűnik, hogy a vállalatok nem használják ki kellőképpen az ezredfordulós generáció különleges tehetségét, különösen a technológia és a kooperáció terén” – mondja Kornblad. „Ezen változtatni kell, mivel ez a nemzedék számos olyan képességgel rendelkezik, amely szükséges a jelenlegi és jövőbeni munkakörnyezetben egyaránt.”

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo