Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk

Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.

Használjunk változatos eszközöket!

A technológia, különösen a közösségi médiumok villámgyors fejlődésének köszönhetően számtalan eszköz áll a kommunikáció felelőseinek rendelkezésére. Ne féljünk használni ezeket! Minél több platformon vagyunk jelen tartalmainkkal, annál nagyobb tömegekhez juthatunk el, ráadásul az is pozitív megítélést generálhat, hogy tartjuk a lépést a legújabb trendekkel.

Plusz bevételt hoz a munkáltatói márka
Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Csak rajtunk áll, hogy élünk-e az azzal a lehetőséggel, hogy befolyásoljuk ezt a képet vagy hagyjuk, hogy külső hangok befolyásolják brandünket.
Vonjuk be a munkatársakat!

Hiba azt gondolni, hogy csak az irodai környezettel lehet versenyre kelni a tehetséges munkavállalókért. A legegyszerűbb megkérdezni a kollégákat: miért szeretnek nálunk dolgozni? Miért itt vannak, ha máshol is lehetnének? A kollégák bevonásával azt is biztosíthatjuk, hogy nem állítunk valótlant, ők ugyanis saját bőrükön tapasztalják meg nap mint nap, mit is jelent az adott csapatban dolgozni.

Igazítsuk egymáshoz a munkáltatói márkát és a termékek kommunikációját!

Fontos, hogy ne álljanak egymással szöges ellentétben termékeink és szolgáltatásaink márkaüzenetei, valamint az, hogy mit állítunk magunkról az álláshirdetésekben – nem szívesen bíznánk autónkat egy olyan szervizre, ahol egész estés bulikat tartanak nap mint nap.

Kép:Pixabay

Ellenőrizzük, és ha szükséges, alakítsunk rajta!

A dinamika napjainkban a siker egyik legfontosabb tényezője, ez alól pedig a munkáltatói kommunikáció sem képez kivételt. Érdemes figyelni, hogyan reagálnak a kollégák és az álláskeresők az üzenetekre, ha pedig valami nem úgy működik, ahogy vártuk, egyszerűen csak változtassuk meg. Az üzenetek meghatározásakor élhetünk akár az A/B tesztelés lehetőségével is – ha több kidolgozott koncepciót tesztelünk egy időben, gyorsan kideríthetjük, melyik a leghatékonyabb közülük.

Legyünk őszinték!

Az elvárások kezelése fontos szempont a kollégák és nyitott állásaink iránt érdeklődök felé egyaránt. Ha olyan dolgokat ígérünk, amiket később nem teljesítünk, elégedetlenség alakulhat ki, ami rövid távon a bizalom csökkenését, hosszú távon pedig jelentős gazdasági veszteséget és komoly fluktuációs gondokat okozhat.

Németh Anna társalapító DreamJo.bs

 

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo