De a munkavállalók számára is biztonságot jelenthet, ha már az állásra való jelentkezéskor, vagy azután utána tudnak nézni annak, hogy mit gondolnak mások az adott munkahelyről, cégről, milyen az iroda és a többi.
A cégek számára egyébként is egyre fontosabb a jó munkáltatói márka kialakítása. A munkáltatói márkaépítés (angolul employer branding) célja, hogy a jelenlegi, illetve leendő munkavállalók tisztában legyenek a vállalat által képviselt értékekkel. Ezzel a vállalatok célja, hogy olyan szakemberekkel dolgozzanak együtt vagy olyan álláskeresőket érjenek el a munkaerőpiacon, akik számára fontos és akikben elkötelezettséget ébreszt az, ha egy ilyen vállalati kultúrában dolgozhatnak. A cégek egyelőre sokszor félvállról veszik a munkáltatói márka építést, pedig érdemes lenne foglalkozni vele.
Ahhoz, hogy ez minél hamarabb kiderüljön, fontos eszközt jelentenek a közösségi oldalak. A toborzók is előszeretettel használják ezeket, hogy megismerjék a jelölteket, a munkahelyekről azonban mindeddig kevesebbet lehetett megtudni.
A most Profession.hu álláskereső portál által indított Munkatarsaim.hu közösségi portál célja, hogy az álláskeresők már azelőtt a lehető legjobban megismerhessék az adott munkakörnyezetet, mielőtt elfogadnának egy konkrét pozíciót; illetve a kapcsolati hálójukat is hatékonyabban használhassák a keresés és kiválasztás ideje alatt.
Az oldal teszt verzióban még 2014-ben kezdte meg a működését, így már több mint százezer cég és közel hatezer regisztrált felhasználó van rajta.