Már fizetést is emelnek a kkv-k, csak legyen munkaerő

Erőteljesen megugrott a munkaerő-felvételt tervező cégek aránya, minden negyedik kkv tervez álláshirdetést feladni a következő egy évben. Emellett a fizetésemelési szándék is nőtt, durván a vállalkozások harmadánál számíthatnak a dolgozók magasabb bérre – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. Ennyire kezd látszódni a munkaerőhiány?

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2016 a munkaerőhiány éve lesz a magyar gazdaságban, egyre több jel mutat erre. A számos ok és lehetséges kezelési megoldás közül úgy tűnik, a cégek részéről még mindig a bérek emelése lenne a leghatékonyabb megoldás – ha lenne miből.

A kkv vezetők körében végzett legutóbbi felmérés azt mutatja, hogy a vállalkozások túlnyomó többsége a jelenlegi dolgozói létszámmal fog működni a következő egy év során, azonban jelentősen megnőtt a munkaerő-felvételben gondolkodók aránya.

„A létszámbővítést tervező cégek aránya látványosan, 16%-ról 24%-ra ugrott, tehát várhatóan közel minden negyedik kkv fog álláshirdetést kiírni a következő egy évben, és a legtöbben 1-4 főt vennének fel. Nem mindegy azonban ki milyen területen keres állást, hiszen a különböző ágazatokban igen eltérő az elhelyezkedés esélye. Míg a szolgáltató és mezőgazdasági cégek csupán 17%, illetve 19%-a tervez felvételt, addig a kereskedelmi és az ipari szektor esetében már 29%, illetve 33% ez az arány” – részletezte az eredményeket Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. A KSH legutóbbi adata is kedvező, hiszen ismét gyarapodott a dolgozók száma, idén február-áprilisban a foglalkoztatottak létszáma 4 millió 294 ezer fő volt, 153 ezer fővel több, mint egy évvel ezelőtt.

 

Fizetésemelésre felkészülni!

A fizetésekre inkább a változatlan munkabér a jellemző, de egyre többen készülnek emelésre. A cégek többsége (56%) a jelenlegi jövedelem szinten tartására törekszik, míg a fizetésemelést tervező cégek aránya 31%-ról 37%-ra ugrott, és átlagosan 3%-kal magasabb bért utalnak majd a dolgozók bankszámlájára. Nem mindegy azonban, ki hol dolgozik, ugyanis a cégmérettel párhuzamosan a fizetésemelés esélye is nő. Míg a mikrovállalkozások csupán harmada készül emelni a béreket, addig a kis- és középvállalkozásoknál ez az arány 41% és 42%.

Új fegyverek kellenek a jó munkaerőért
Nincsenek könnyű helyzetben a cégek a mai munkaerőhiányos környezetben– és nincsenek könnyű helyzetben a fejvadászok sem, ha embert akarnak találni a nyitott pozíciókra. Egyre kevesebb az elérhető, megfelelően képzett munkaerő, így a toborzási gyakorlaton változtatniuk kellett az elmúlt években.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo