A Profession.hu felméréseiben 2014 óta megkérdezett összesen több mint 20 ezer álláskeresőből minden negyedik említette proaktívan, hogy kifejezetten zavarja, hogy nem kap semmilyen visszajelzést a munkáltatóktól. Magasan ez a legtöbbször említett negatív visszacsatolás az álláskeresések folyamatával kapcsolatban. Ezzel párhuzamosan a cégek HR-eseire egyre több és nehezebb feladat marad az ideális jelölt kiválasztásánál, így kapacitásuk sem jut a tájékoztatásra.
A munkaerőhiány növekedésével egyre több ajánlat jut egy álláskeresőre, ezért a visszajelzések gyorsasága is egyre inkább felértékelődik. A jelentkezőknél elvárás, hogy tisztában legyenek a kiválasztási folyamat lépéseivel és azzal, hogy esélyesek-e még az adott pozícióra. Ha nem kapnak idejében értesítést, akkor más irányba fordulnak.
Az üzleti életben tapasztalható változás, gyorsulás a munkaerőpiacon is érezhető, a cégek minél gyorsabban szeretnék megkapni a legjobb jelölteket, amihez a HR-nek a fenti segítséggel kell alkalmazkodnia, mert az elhúzódó toborzási folyamatok alatt az igazán jó munkaerő másik helyen is elhelyezkedhet.
A gördülékeny felvétel a már “kihalászott”, jónak tűnő jelöltet is eltántoríthat attól, hogy a cégben dolgozzon. Egy neve elhallgatását kérő toborzási alkalmazott nemrég azt az egyre gyakrabban elforduló tapasztatát osztotta meg velünk, hogy gyakori probléma, hogy a fejvadász cégek hosszadalmas munkával találnak egy adott pozícióra alkalmas jelöltet (szakmunkást vagy akár diplomás mérnököt), ám a megbízó cég HR osztálya nem kezeli gördülékenyen a felvételt, így a munkavállaló eláll a lehetőségtől.
Új fegyverek kellenek a jó munkaerőért, a gyorsaság az egyik.