Hogy fogjuk meg a fiatalokat? Megmondják ők maguk!

A munkáltatóknak egyre fontosabb, hogy sikeresen tudják megszólítani az Y generáció képviselőit is, de sokszor már az álláshirdetésük sem megfelelő. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Manapság a versenyképesség egyik legfontosabb eszköze az innovativitás, a megújulásra való képesség és hajlandóság. A legtöbb munkáltató már felfedezte a fiatalokban rejlő lehetőségeket, akik friss lendületükkel, az iskolapadokból robbannak be a munka világába, várják és keresik a kihívásokat, és próbálják bontogatni a szárnyaikat.

Már bemutattuk, hogy a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi karán 2016-ban megrendezett Tímár László Tanulmányi Emlékverseny és Esettanulmányi Megoldó Versenyen (itt olvashat róla) részt vett hallgatók szerint milyen módszerekkel lehet leginkább felkelteni egy fiatal jelölt érdeklődését, de ez nem minden. A versenyző fiatalok nagy része úgy gondolta, hogy a kreatív reklámokon túl arra is szükség van, hogy maga a hirdetés is egyedi legyen. Lehet humoros, játékos, frappáns, morbid, akármilyen. A lényeg az, hogy tűnjön ki a többi közül. Ezekre is hoztunk néhány példát.

Muszáj innovatívnak lenniük a cégeknek is, a Google-nél például már jelentkezni sem feltétlenül kell ahhoz, hogy valaki bekerüljön a felvételi eljárásba.

Forrás: Pinterest

A hirdetés

Az alábbiakban néhány jó megoldást mutatunk be álláshirdetésekre, ami a fiatalok szerint beválna, felkeltené a figyelmüket.

Manapság az embereket folyamatosan különböző ingerek érik, és ha megpróbálnának az összessel foglalkozni, biztosan rövid időn belül belebolondulnának a sok információba, ezért kénytelenek  szelektálni. Pontosan ezért van szükség a különböző figyelemfelkeltő, kreatív hirdetésekre. Azon túl, hogy ezek nagyobb valószínűséggel jutnak át a szűrőkön, azt is sugallják, hogy ez a vállalat mer más lenni, mer újítani, és ez szimpatikussá teszi az Y-ok számára.

Forrás:Pinterest

A pályázók szűrése

A pályázók közötti válogatásra is találtak kreatív megoldást a csapatok. Véleményük szerint mind a munkáltató, mind a munkavállaló szempontjából előnyös opció lehet a többfordulós felvételi eljárás, melynek első lépése lehet egy játékos fejtörő, ami már alapból megszűri a jelentkezőket, hiszen időt kell szánniuk a megoldás megadására, nem szimplán elküldeniük az önéletrajzukat egy megadott címre. Egy ilyen feladat megfejtése ugyan nem tart sokáig, a komolytalan jelentkezőket mégis eltántorítja, így a munkáltató is időt spórolhat.

Maga az interjú is lehet játékosabb, tesztjellegű, ahol azokat a készségeket és képességeket tesztelheti a munkáltató, ami az adott munkakörhöz előnyös vagy akár elengedhetetlen. Ez is egy olyan szűrési lehetőség, amivel olyan információkat kaphatunk a jelöltekről, amik egy rutinbeszélgetés során nem feltétlenül derülnének ki. Láthatjuk mennyire rátermettek, kreatívak, és hogy teljesítenek feszült helyzetekben.

Szerző: Gyenei Orsolya, az Esettanulmány Verseny egyik versenyzője

Így veszítjük el a jelentkezőket már a hirdetéssel
A cégek egyre tisztábban látják, hogy pedálozniuk kell a jó munkaerőért, sokan mégis már az álláshirdetéssel elriasztják azokat a kiváló jelentkezőket, akiket szeretnének megfogni. Lássuk a legalapvetőbb hibákat!

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo