Fiatal munkavállalók cikkek


Nem tudják a cégek, miként kell kommunikálni a legfiatalabb munkavállalókkal

Nem tudják a cégek, miként kell kommunikálni a legfiatalabb munkavállalókkal  

A 30 év alatti Z generációnak már fogyasztóként és a munkaerőpiacon is egyre meghatározóbb szerepe van.
Fiatal munkavállalók árulták el, mely cégekhez tudnak lojálisak lenni

Fiatal munkavállalók árulták el, mely cégekhez tudnak lojálisak lenni  

A fiatal munkavállalók azt szeretnék, ha munkaadóik értékei összhangban lennének a sajátjukéval, és céltudatos, értelmes munkával elő tudják mozdítani a társadalmi változást.
Tippek, hogyan lehet motiválni a fiatal munkavállalókat

Tippek, hogyan lehet motiválni a fiatal munkavállalókat 

Szépen lassan elárasztják a munkaerőpiacot a Z generáció tagjai, hiszen nagy részük év közben gyakornokként is dolgozik a tanulmányai mellett.
Itt dolgoznának legszívesebben a magyar fiatalok

Itt dolgoznának legszívesebben a magyar fiatalok 

A legnépszerűbb munkáltatók 2023-ban.
A fiatalok 60 százaléka nem érzi jól magát munkahelyén

A fiatalok 60 százaléka nem érzi jól magát munkahelyén 

A többség, azaz a dolgozó fiatalok 53 százaléka érezte stabilnak a munkahelyét 2022 első három hónapjában, míg korábban - például 2019 első negyedében - ennél nagyobb, 64 százalékos volt az optimisták aránya - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az elismertség terén is kedvezőtlen a kép, a fiatalok 38 százaléka érzi azt, hogy megbecsülik a munkahelyén: ez javulás az előző negyedévre vonatkozó 30 százalékos arányhoz képest, de elmarad a közel 50 százalékos rekordértékektől.
Nettó 248 ezer forint fizetésre vágynak a pályakezdő fiatalok

Nettó 248 ezer forint fizetésre vágynak a pályakezdő fiatalok 

A járvány harmadik hulláma jelentős változásokat hozott a fiatal munkakeresők preferenciáiban. Több stabilitást és figyelmet,  kevesebb rugalmasságot és kihívást keresnek a pályakezdők. A pozitív munkahelyi légkör, a támogató vezetők és a cégen belüli előrelépési lehetőségek a legfontosabb munkahely választási szempontok. A fiatalok többsége akár 5 évig is dolgozna első munkahelyén.
Így látják munkahelyüket a dolgozó fiatalok

Így látják munkahelyüket a dolgozó fiatalok 

A járvány ellenére is nagyon optimista a munkavállalással kapcsolatban a 19-29 éves korosztály. A K&H ifjúsági indexéből az derül ki, hogy amellett, hogy 61 százalékuk stabilnak látja munkahelyét, 49 százalékuk megbecsültnek is érzi ott magát. Ezt a pozitív hozzáállást fokozhatja az is, hogy a dolgozó fiatalok 49 százaléka a járvány után a fizetése növekedésére számít.
Fiatalok mondták el, hogyan érzik magunkat a munkahelyükön

Fiatalok mondták el, hogyan érzik magunkat a munkahelyükön 

Derűlátás és pesszimizmus is felfedezhető a fiataloknál – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a dolgozó 19-29 évesek munkaerőpiaci helyzetét vizsgálta.
Több mint 250 ezer forint fizetésre számítanak a fiatalok

Több mint 250 ezer forint fizetésre számítanak a fiatalok 

A fiatalok 68 százaléka érzi stabilnak a munkahelyét, 46 százalékuk pedig úgy látja, megbecsülik a munkáját – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. Utóbbi eredmény ráadásul rekordot jelent a felmérés hétéves történetében. A fiatalok 16 százaléka vár komolyabb, inflációt meghaladó béremelést, ez a nettó átlagbérek alapján több mint 250 ezer forintot jelentene.
Hogyan választ munkahelyet az Y és Z generáció?

Hogyan választ munkahelyet az Y és Z generáció? 

37 ezer fiatalt kérdeztek meg a munkavállalási preferenciákról. A válaszokból kiderült: a rugalmas munkavégzés, stabilitás és az alapfizetés a legfontosabb munkahely-választási tényezők a jövő munkavállalóinak. A teljesítmény alapú honoráriumnál vonzóbb a fix, kiszámítható alapbér, és meghatározó a közvetlen felettes vezetői stílusa is a 16-28 éves korosztálynak.

Dupla fizu a mobilitás ára 

Nőtt azoknak a 19-29 éves fiataloknak a száma, akik nem költöznének az országon belül máshova egy új állás miatt: 10-ből két fiatal nem mozdulna a munka miatt. A többség, a fiatalok közel fele azonban akár egy másik megyébe is átmenne. Azonban az aktív keresők 37 százaléka ezt csak a jelenlegi fizetése duplájáért tenné meg - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Egy jó külföldi állásajánlatra pedig a fiatalok 17 százaléka biztosan igent mondana. A diákok nyitottabbak a külföldi munka iránt: mindössze 3 százalékuk utasítaná el a lehetőséget szemben a dolgozó fiatalok 20 százalékával.

A nyugati országrészből mennének leginkább külföldre a fiatalok 

Az állásban lévő 19-29 évesek 35 százaléka tervez külföldi munkavállalást, utoljára két éve volt ilyen magas a külföldre vágyók aránya. A nyugati országrészben élők közül pedig a fiatalok több mint fele számol ezzel a lehetőséggel, és itt érzik a legtöbben úgy, hogy könnyen találnának új állást – derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből. A diákok mintegy 46 százaléka próbálna szerencsét külföldön. 10-ből mindössze 4 dolgozó fiatal érzi magát megbecsültnek a munkahelyén, és bár arányuk nőtt, még mindig hasonlóan kevesen, a dolgozó fiatalok 36 százaléka lát előrelépési lehetőséget a jelenlegi helyükön.

Stresszesebb a magyar fiataloknak a pályakezdés, mint a külföldieknek 

A magyar fiatalok harmada komolyan aggódik a pályakezdés nehézségei miatt, negyedük pedig bizonytalan abban, hogy talál-e a személyiségéhez illő, jól fizető első munkahelyet. A külföldi diákok kevésbé stresszesek a pályakezdés miatt, azonban a magyar hallgatókhoz hasonlóan őket is leginkább az ideális munkahely megtalálásához szükséges idő nyugtalanítja. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) legfrissebb kutatása közel 300 magyar és külföldi diákot kérdezett meg az útkeresésről és a munkába állás dilemmáiról.

Tanulni is lehet az Y és Z generációktól 

Legtöbbször együtt szokás emlegetni az Y és a Z generációkat, bár sokszor különbözik a munkamoráljuk, azonban mindkét generációra jellemző, hogy egyszerre több dologgal képesek párhuzamosan foglalkozni (multitasking). Az X generációhoz viszonyítva gyorsabban reagálnak, és képesek könnyedén egyik feladatból a másikba átállni, ami persze személyes attitűd kérdése is, viszont megtanulható, elsajátítható.

Vezetni igen, megvezetni nem hagyják magukat a fiatalok 

Rengeteg fiatal munkavállaló megy külföldre, de ez a legtöbb esetben kényszer. A megfelelő munkakörülmények, a fizetés, a nyílt kommunikáció mind segíthet a hazai munkáltatóknak, hogy megszerezzék és megtartsák az Y generációt – derült ki a Piac & Profit konferenciáján.

A legjobb tippek az Y-generáció megnyerésére 

A siker új kovácsa, az Y generáció jött, látott és győzött! A fiatal, ambiciózus, már a munkaerőpiacon lévő Y-ost megszerezni és megtartani azonban egész más eszközökkel, módszerekkel lehet, mint akár az X generációs elődeiket. Kreatívak, tehetségesek, és ha megfelelően motiváltak, elhordják a hegyeket. De kik ők valójában?

Végre kiderült, miben jó az Y-generáció 

Tudatlanoknak és lustának csúfolják őket, de mutatkoznak jelei, hogy az Y-generáció tagjai megtalálják a nekik megfelelő helyet a piacon, ahol ötvözni tudják az elhivatottságukat és az üzleti realitást.

Főnök helyett még egy anyukát szeretne a Z generáció 

Barátkozós főnököt szeretnének, lendületet és tanulást ígérnek lojalitás helyett a Z generáció tagjai – derül ki a Monster.hu állásportál és a Future Work Festival közös gyorsfelméréséből. A fiatalok fizetésről alkotott elképzelése még mindig magasan túlszárnyalja a realitást.

Az Y mondja: én jövök! 

Jellemzően szülő–gyerek, pedagógus–tanuló vagy például munkáltató–munkavállaló kapcsolatban mutatkoznak meg látványosan a generációk különbözőségei. A generációk találkozásának egyik érdekes példája, amikor a munkáltatók képviselői egyetemi esettanulmány-versenyen zsűriznek. Többéves hasonló tapasztalat alapján szerzőnk megfontolásra javasol néhány gondolatot.

Háromezer éve van gond a fiatalokkal - ideje lenne megoldani 

„A fiatalok elvetemültek és semmirekellők. Sohasem lesznek olyanok, mint a régi idők fiatalsága. A mai fiatalok nem lesznek képesek megőrizni kultúránkat.” Talán néhányan már-már egyetértően bólintanak ezen sorokat olvasva, különösen, ha csapatukban van Y és Z generációs kolléga. Az idézet azonban nem egy friss vállalati kutatás riportjából való. 3000 éve vésték fel kőtáblákra az akkori „X generációsok” Babilonban. Semmi új nincs a Nap alatt?

Hogyan kössük magunkhoz a fiatalokat? Elmondják ők maguk! 

A fluktuáció minden vállalat számára komoly gond, a vonzó munkahelyek legfőbb célja, hogy hosszú távon is velük akarjanak maradni a dolgozók. De mivel lehet magunkhoz kötni a fiatalokat? Ezúttal elmondják ők maguk!

Hogy fogjuk meg a fiatalokat? Megmondják ők maguk! 

A munkáltatóknak egyre fontosabb, hogy sikeresen tudják megszólítani az Y generáció képviselőit is, de sokszor már az álláshirdetésük sem megfelelő. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Hogy érjük el a fiatalokat? Megmondják ők maguk! 

A cégvezetők számára egyre égetőbb kérdés, hogy a munkaerőhiányos környezetben hogyan tegyék vonzóvá magukat a munkavállalók előtt. A munkaerőpiacon egyre meghatározóbb Y generációt sokak számára még elérni is nehéz. Első kézből származó információval segítünk: az Y-ok maguk mondják el, mi működik!

Mindenki ugyanarra vágyik – még a fiatalok is 

Sok szó esik mostanában arról, hogy az Y és Z generáció másra vágyik, mással motiválható, mint az idősebb munkavállalók. Sokan pedig megijednek attól, hogy azt a szabadságot és kreativitás iránti vágyat, ami a fiatalokban munkál, egy hazai kis- vagy középvállalkozás nem tudja kielégíteni. Tévedés, minden fronton.

Munka az lesz, csak legyen, aki elvégzi 

Több felmérés szerint is erősödik a foglalkoztatási szándék, a munkáltatók jelentős része készül bővítésre jövőre. Ez azonban még súlyosabb munkaerőhiányt vetít előre, miközben már most is a vállalkozások jelentős részének gondot okoz dolgozók felvétele. Pedig lenne kikből válogatni Magyarországon is, a roma fiatalok hatvan százaléka például munkanélküli. Intő jel az is, hogy még azokat sem becsülik meg a cégek, akik náluk dolgoznak.

Nem lojális az Y generáció 

Az Y generáció tagjai a technológia használóinak élvonalába tartoznak, ez pedig befolyásolja lojalitásukat is: azonnal és könnyen váltanak munkahelyet egy jobb fizetésért vagy jobb irodai környezetért – derül ki a CBRE felméréséből.

Milyen munkahellyel lehet becsábítani a fiatalokat? 

A 20–36 éves álláskeresők nemcsak hogy szeretnének gyorsan elhelyezkedni és jól keresni, de mindezt úgy tennék, hogy a választott környezetben ne nyomásként éljék meg a feladatokat, hanem jó hangulatban töltsék el a munkaidőt – derül ki a Frissdiplomás Kft. felméréséből.

Itt dolgoznának leginkább a pályakezdők 

2000 gyakornoki pozícióval, 6 szektor 47 munkáltatója szállt ringbe a Colibri Internship Awards 2016 versenyén, ahol kiderült, melyek a legvonzóbb munkahelyek a jövő munkavállalói számára.

Jövőre is folytatódik a munkahelyvédelmi akció 

Jövőre is folytatódik a 3 éve indított munkahelyvédelmi akció, amely jelentősen hozzájárult a munkanélküliség és a munkáltatók terheinek csökkentéséhez - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) munkaerőpiacért és képzésért felelős államtitkára.

Nem bírnak a munkahelyen az Y-generációval 

Képzeljük el, hogy kizárólag huszonéves alkalmazottakból áll a munkahelyi gárda és csak néhány vezető idősebb. Amerikában már ez a valóság. És olykor gondot okoz a kissé rendhagyóan viselkedő fiatalok megrendszabályozása.

Y-ok: azért a pénz az úr 

Gyors karrier, trendi cég és rugalmasság – ez még a fizetésnél is vonzóbb a fiataloknak, legalábbis állítólag. Valójában viszont úgy tűnik, a többség sokkal inkább két lábbal áll a földön. Mi a különbség az álmok és a valóság között az Y generációban?

Nem bíznak a jövőben a fiatalok 

A pénzügyi helyzetükkel és a lakhatási körülményekkel jóval elégedetlenebbek voltak a 19-29 éves fiatalok 2016 első negyedévében mint egy évvel korábban. A jelenlegi helyzetükkel összességében a diákok a legelégedettebbek.

Főleg a fiatalok pattognak 

Az országon belül a pályakezdő, a vezetői állásban dolgozó, valamint az agráriumban tevékenykedő munkavállalók a legmobilisabbak – derült ki a Jobinfo.hu kutatásából. Az új munkahellyel járó lakóhelyváltás a hölgyek körében népszerűbb, bár közöttük jóval magasabb azok aránya, akiket nem pusztán az új lehetőség, hanem a jobb egzisztenciális körülmények motiválnak. A külföldi munkavállalásra elsősorban a szakmunkások, illetve a vendéglátóiparban dolgozók nyitottak, a célországok között sorrendben Németország, Anglia és Ausztria vezet.

Mit kezdjünk az Y generációval? 

Az 1980 után született fiatalokat megszerezni és megtartani is nehéz a munkáltatóknak. Pedig az Y generáció tagjai okosak, nyitottak és tehetségesek – állították a Tempus Üzleti Kávéház résztvevői, akik azt is megerősítették, hogy a nemzetközi ösztöndíjprogramokban részt vett fiatalok olyan készségekkel rendelkeznek, amelyek nagyon is keresettek a munkaerőpiacon.

Hogyan lehet előnnyé fordítani a generációk közötti különbségeket? 

A generációk együttműködésből számos üzleti előny származik, ám csak akkor képesek a közös munkára, ha megfelelően fel vannak készítve a kihívásokra.

Kellenek a vendéglátásnak a külföldről visszatérők 

A turizmus-vendéglátás területén tapasztalható szakemberhiány elsősorban a szakácsoknál és felszolgálóknál érezhető, a felsőfokú végzettséget igénylő munkaköröknél kevésbé. A friss pályakezdőktől a kiváló angol nyelvtudás mellett elsősorban pontosságot, megbízhatóságot és kreativitást várnak el, míg a kereskedelmi vállalatok az eredményorientált szemléletet és a mobilitást értékelik.

Nem túl lelkesek a pályakezdők 

Egyre inkább nő azok aránya, akik elégedetlenek jelenlegi helyzetükkel, és nem is remélik, hogy a közeljövőben jobbra fordulhat a sorsuk – derült ki a K&H pályakezdők jóléti index harmadik negyedéves adataiból. Sokan már több mint egy éve nem találnak munkát, akinek pedig van állása, az is egyre kevésbé tartja azt biztosnak, miközben nemcsak a szakemberekből, de a szakképesítést nem igénylő álláshelyekből is egyre több betöltetlen már jó ideje.

Öt hiba, ami miatt elveszíthetünk egy fiatal munkavállalót 

Mi lehet a hátterében, amikor egy mai fiatal munkavállaló látszólag valós indok nélkül még a próbaidő alatt felmond, és tovább áll? Tényleg mindig a fiatalokkal van a baj? Lássuk, mik a legjellegzetesebb szarvashibák, amit egy vezető elkövethet!

Közeli munkahelyre vágynak a fiatalok 

A fiatalok szerint a munka nem csak pénzkereseti forrás – legyen kihívásokkal teli és okozzon örömöt, de messzire nem utaznának. 80 százalékuk fényes jövőt lát maga előtt, ha karrierjéről van szó – derül ki a Continental felméréséből.

Mi kell a fiataloknak? Figyelem, személyre szabottság, csocsó 

A cégek versenyképessége megőrzésének fontos eleme a fiatal tehetségek bevonzása. De mit tegyünk és mit ne, hogy vonzó munkahely legyünk az Y generáció számára?

Útmutató a selfie korosztályhoz 

Az Y generáció legidősebb tagjai harmincas éveik derekán járnak, a legfiatalabbak most lépnek ki a munkaerőpiacra. Az interneten nőttek fel, tájékozottak, ezért nehéz bepalizni őket. Kezdeményeznek, és véleményük van mindenről. Sajátos szokásaikat, stílusukat munkaadóként is jó, ha ismerjük, egyrészt, hogy megfelelően tudjuk motiválni őket, másrészt, hogy kihasználjuk újszerű képességeiket.

Külföldre menne a frissdiplomások harmada 

A fiatal diplomás munkavállalók 14 százaléka dolgozott már külföldön, egyharmaduk jelenleg is tervezi, hogy a következő 5 év során Magyarországon kívül vállal munkát.

Kreatívak, de türelmetlenek a pályakezdők 

A munkához való hozzáállás a legnagyobb gyengéje a mai fiataloknak a munkáltatók szerint. A pályakezdők kreatívak és gyorsan alkalmazkodnak, de felületesek, már egészen eltérő stílusban kommunikálnak, mint idősebb kollégáik, ez pedig néha nehezíti az együttműködést.

Mehet a gyerek külföldre 

A szülők harmada külföldi továbbtanulást és közel felük külföldi munkavállalást is elképzelhetőnek tart gyermeke esetében. Az átalakuló munkaerő-piaci kihívások miatt egyre több család mérlegeli a gyerek Magyarországon kívüli továbbtanulásának és munkába állásának kérdését.

Sokat akarnak a fiatalok 

A legfontosabb a jó munkahelyi légkör az Y generáció szülöttei számára egy friss magyar felmérés szerint. Emiatt és a gyors karrier érdekében hajlamosak a gyakori munkahelyváltásra is. A Coaching Team által végzett felmérés elgondolkodtató eleme, hogy a válaszadók több mint egyharmada külföldön képzeli el az álompozíció elérését.

Fiatal vállalkozók pályázhatnak az Év Példaképe díjra 

Országos népszerűséggel és ötmillió forintos fődíjjal járó pályázatot indít a Példakép Alapítvány. A Példakép Pályázaton olyan fiatal vállalkozók vehetnek részt, akik vállalkozásukkal pozitív példát mutatnak a társadalomnak és a fiatal generációnak.

Támogatás fiatalok folgalkoztatására április végéig 

Április végéig várják a munkáltatók pályázatait a fiatalok elhelyezkedését segítő, 8,5 milliárd forint összköltségű gyakornoki programban - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára.

Ritka nyelvért plusz pénz jár 

Míg a 25 év alattiak közül minden harmadik munkanélküli, egyre több fiatal dolgozik szolgáltató központokban. Az SSC-k az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az uniós elvárások teljesítését segítheti.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Mit okoz a magyar cégeknek a vörös-tengeri válság?

Mit okoz a magyar cégeknek a vörös-tengeri válság? 

A november óta a Vörös-tengeren zajló, konténerszállító hajók elleni támadások komolyan megzavarták a világ egyik legforgalmasabb kereskedelmi útvonalát.

Pénzszerzés

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?  

A befektetési alapokban kezelt vagyon 2,9 százalékkal, 445 milliárd forinttal nőtt márciusban.

Adózás

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni!

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni! 

Vészesen fogy az idő, ezt a befizetést nem szabad elfelejteni.

Cégblog

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra  

A vállalat mintegy 100 szezonális új munkavállalót keres a turisztikai régiókban, a kezdőbér több mint bruttó 550 000 forint.

Klímablog

Zöldül a Wizz Air

Zöldül a Wizz Air 

A Wizz Air az évtized végére járatainak 10 százalékát tervezi üzemeltetni fenntartható repülőgép-üzemanyaggal.

Gazdaság

Betelt a pohár, elég volt az apró betűs díjemelésekből

Betelt a pohár, elég volt az apró betűs díjemelésekből 

Vezetői körlevélben utasította a bankokat az MNB, hogy amikor árat emelnek, világosan magyarázzák el az ügyfeleknek, miért döntöttek így.

Infokom

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk  

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben az űrkutatásban használtak, de később gyökeresen alakították át az emberek életét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo