Fiatal munkavállalók árulták el, mely cégekhez tudnak lojálisak lenni

A fiatal munkavállalók azt szeretnék, ha munkaadóik értékei összhangban lennének a sajátjukéval, és céltudatos, értelmes munkával elő tudják mozdítani a társadalmi változást – állapította meg a legfrissebb Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey. Az felmérés az elmúlt 12 évben a munkaerőpiac legfiatalabb generációinak prioritásait, aggodalmait és motivációit követte. Az Y és Z generáció elvárásaival kapcsolatos tapasztalatokat és következtetéseket foglalják össze a Deloitte szakértői.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bíztató az idei felmérésben, hogy a Z-generáció és a millennialok (más néven Y-generáció) úgy vélik, hogy a munkaadók előrelépést tettek olyan kulcsfontosságú területeken, mint a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás, a munka és a magánélet egyensúlyának megteremtése, valamint a pozitív társadalmi változások előmozdítása. Ezzel együtt azonban az is kiderül a válaszokból, hogy többet várnak el a cégektől a fontos célok munkába való beágyazottsága terén.

Fejlődtek a munkáltatók (Fotó: Depositphotos)
Fejlődtek a munkáltatók (Fotó: Depositphotos)

Ezek a generációk magas elvárásokat állítanak a vállalatok elé és ennek megfelelően hozzák meg karrierdöntéseiket: tízből csaknem négy válaszadó nyilatkozott úgy, hogy etikai aggályok miatt utasított el munkaajánlatot. Több mint harmaduk visszautasította azokat a munkáltatókat, akik szerintük nem tesznek eleget olyan ügyekben, mint a környezetvédelem, a sokszínűség, méltányosság és befogadás, vagy a mentális egészség. Megfontolandó, hogy kevesebb mint a felük gondolja úgy, hogy az üzleti élet társadalomra gyakorolt hatása általában véve pozitív.

A kutatások azt bizonyították, hogy azok a szervezetek teljesítenek jobban, amelyek priorizálják a társadalmi ügyekben fontos célokat és a valódi hatást. Sok fiatal munkavállaló számára azonban nem elegendő egy célorientált szervezetnél dolgozni. A Z-generáció és a millennial fiatalok saját, egyéni munkájukkal is részt szeretnének venni a változás előmozdításában, és nagyobb valószínűséggel maradnak a jelenlegi munkahelyükön, ha úgy érzik, hogy erre fel vannak hatalmazva. A válaszadók jelezték, hogy jobban bíznak abban, hogy munkájukon keresztül tudják befolyásolni a társadalmi változásokat, mint magánéletükben, személyes döntéseik révén.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo