Nem lojális az Y generáció

Az Y generáció tagjai a technológia használóinak élvonalába tartoznak, ez pedig befolyásolja lojalitásukat is: azonnal és könnyen váltanak munkahelyet egy jobb fizetésért vagy jobb irodai környezetért – derül ki a CBRE felméréséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Y generáció (22–29 éves korosztály) az első „digitális bennszülött” generáció. Az online világ bármely részéhez való azonnali hozzáférés ahhoz az elképzeléshez vezetett, hogy ezt az azonnali elérhetőséget az élet minden területén érvényesíteni kellene. Ugyan a fiatalok 64 százaléka szerencsésnek tartja magát, hogy van munkája, és arra számít, hogy karrierje során kisszámú cégnél fog dolgozni, ám a lojalitás szintje esetükben alacsony, a jobb fizetésért, a fejlődésért és a hasonló gondolkodású emberekkel való együtt dolgozás lehetőségéért szívesen váltanak. (Sok munkahelyen azonban egyszerűen nem bírnak az Y generációs munkavállalókkal.)

A CBRE felmérése szerint 78 százalékuknak a munkahely minősége kulcstényező a munkaadó kiválasztásánál. Még mindig a fizetés és egyéb juttatások a legfontosabbak, de ha a pénz nem szerepel a tényezők között, a munka–magánélet egyensúly lesz a legfontosabb olyan faktorokkal együtt, mint például a jobb irodai környezet. A fiatalok 69 százaléka úgy válaszolt, hogy más juttatásokról lemondana a jobb irodai környezetért, ami alátámasztja az ingatlanfejlesztőkre és tulajdonosokra nehezedő nyomást, hogy optimális munkakörnyezetet alakítsanak ki a legtehetségesebb munkavállalók megnyerése és megtartása érdekében.

Közel felük azt szeretné, hogy azonnal képes legyen megszerezni a kívánt terméket; megnézni, tapintani, érezni, tesztelni és kipróbálni is szeretnék a boltban. A korosztály kétharmada a házhozszállítást preferálja online vásárláskor, majd a munkahelyre való szállítást, a felvételi pontra való szállítás viszont csak a 3. opció náluk.

A szórakozás fontos része a fiatalok életének: bevételük 50 százalékát esti szórakozásra, étteremre, vásárlásra, mozira költik. A kutatás arra is rávilágít, hogy ez a generáció jelentős kihívásokkal is küzd, például a megfizethető lakhatás terén, amit az ingatlanárak és lakbérek magas szintje, illetve a megfelelő munka hiánya súlyosbít. A megkérdezettek közel fele (49%) így még mindig szüleivel él, 74 százalékuk szerint fizetésük nem tart lépést az albérleti díjak emelkedésével, és ez a fő ok a családi otthon el nem hagyására.

Milyen munkahellyel lehet becsábítani a fiatalokat?
A 20–36 éves álláskeresők nemcsak hogy szeretnének gyorsan elhelyezkedni, és jól keresni, de mindezt úgy tennék, hogy a választott környezetben ne nyomásként éljék meg a feladatokat, hanem jó hangulatban töltsék el a munkaidőt – derül ki a Frissdiplomás Kft. felméréséből.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo