Motiváció cikkek


A fizetés nem elég: mivel lehet igazán motiválni a dolgozókat?

A fizetés nem elég: mivel lehet igazán motiválni a dolgozókat?  

Hogyan kell átgondolniuk a cégeknek a munkaerő-menedzsment stratégiájukat annak érdekében, hogy a legkiválóbb tehetségeket magukhoz vonzzák és meg is tudják tartani őket?
Fásultak a dolgozók? Íme 10 tipp, miként lehet motiválni őket

Fásultak a dolgozók? Íme 10 tipp, miként lehet motiválni őket  

A dolgozók motiválásában, a teljesítmény és az elkötelezettség növelésében a pénzügyi ösztönzők jelentős szerepet játszanak.
Hogyan lehet motiválni a legfiatalabb munkavállalókat?

Hogyan lehet motiválni a legfiatalabb munkavállalókat? 

A Deloitte Digital legújabb jelentésében százharminc Z-generációs osztotta meg cenzúrázatlan véleményét.
A meglévő vagy a leendő kollégák fontosabbak?

A meglévő vagy a leendő kollégák fontosabbak?  

Ma már egy cég munkáltatóként a meglévő kollégák mellett a leendő munkatársakkal is kapcsolatban van.
Tippek, hogyan lehet motiválni a fiatal munkavállalókat

Tippek, hogyan lehet motiválni a fiatal munkavállalókat 

Szépen lassan elárasztják a munkaerőpiacot a Z generáció tagjai, hiszen nagy részük év közben gyakornokként is dolgozik a tanulmányai mellett.
Ha jól működik a jutalékrendszer, a dolgozók is motiváltabbak

Ha jól működik a jutalékrendszer, a dolgozók is motiváltabbak 

Érdemes jól átgondolni, hogy a magasabb teljesítmény elérése érdekében az alapfizetésen túl milyen egyéb juttatásokkal lehet a leghatékonyabban ösztönözni a kollégákat.
Minden harmadik magyar cég megérezte a koronavírust

Minden harmadik magyar cég megérezte a koronavírust 

Kénytelenek voltak átalakítani a működésüket az Epson országos felmérésében részt vevő vállalkozások, kétharmaduk számára minimális kihívást jelentett  átállni az otthoni munkavégzésre. A rugalmasság felértékelődött és a mindennapi működés része lett.
A koronavírus okozta szorongás a munkahelyi hangulatra is rányomta a bélyegét

A koronavírus okozta szorongás a munkahelyi hangulatra is rányomta a bélyegét 

A járvány nem csupán a munkavégzés módjában hozott számottevő változásokat, de abban is, hogy milyen elvárásokat fogalmaznak meg a munkavállalók a saját vezetőikkel szemben.
Motiváció újrahangolva? Így lehetne munkára sarkallni a dolgozókat home office-ban

Motiváció újrahangolva? Így lehetne munkára sarkallni a dolgozókat home office-ban 

A hónapokkal ezelőtt megváltozott munkakörnyezet, a koronavírus-járvány miatt bevezetett távmunka számtalan munkavállaló életét borította fel egyik napról a másikra. Mit tehet ilyenkor egy főnök? Túri Laura, a HRSchool.hu alapítója árult el a Piac & Profitnak olyan praktikákat és stratégiákat, amelyek bármelyik cégvezetőnek hasznosak lehetnek.
Felmérték, mennyire érzik biztonságban magukat a magyar munkavállalók

Felmérték, mennyire érzik biztonságban magukat a magyar munkavállalók 

Bár a koronavírus-járvány miatti egészségügyi vészhelyzet alaposan megrendítette a már hosszabb ideje stabil hazai munkaerőpiacot, a munkavállalók körében továbbra is részben optimista hangulat uralkodik. Ugyanakkor fontos fejlemény, hogy a vírus okozta válság hatására hirtelen megugró munkahely megtartása iránti motiváció. 

Részesedjen minden munkavállaló! De a vesting-ből is? 

A munkavállalói motivációs eszköztár egyik jól használható eszköze lehet egy résztulajdonosi program elindítása. A motivált munkaerő a társaság cégértékét is növeli – a többségi befektetők legnagyobb megelégedettségére.

 Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben 

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyebben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

Ha nem tudod, mit gondolnak a dolgozóid, akkor semmit sem tudsz 

A munkatársak elköteleződése és motiválása a jelenlegi munkaerőhiányos környezetben óriási mértékben értékelődött fel a magyar vállalkozások számára. A motiváció azonban kényes portéka: emberről emberre, helyzetről helyzetre változik, hogy kit, milyen eszközzel motiválhatunk – figyelmeztetett Steve Jones a „Mapping Motivation for Engagement” könyv társszerzője, akivel a Motivationalmaps.hu csapata készített interjút, ebből közlünk most egy részletet.

Hat módszer, hogy hiteles vezető legyél 

Manapság a munkavállalók válogatnak az állások és a főnökök között, s hamar továbbállnak, ha nem tetszik nekik a munkahelyi atmoszféra. A hiteles vezető módszereit és stílusát ismertették a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciájának előadói.

Hét trükk a munkaerő megtartásához 

Ma már a dolgozók válogatnak az állások között, nem fordítva. A mentor, a bevonáson alapuló együttműködés, a bizalom, a higgadt teljesítményértékelés mind számítanak abban, hogy a munkavállaló kilép-e, vagy ottmarad egy cégnél. A fizetés csak egy a megtartó erők közül. Erről is szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 konferenciáján.

Fizetek neki, és még jópofizzak is vele? 

A munkaerőhiány miatt a munkavállalók válogatnak a munkahelyek között. Ha elege van a főnökből vagy a munkahelyi körülményekből, elmegy máshova. Hogyan lehet megtartani hát a munkaerőt? Mindenképpen többel, mint pusztán fizetésemeléssel. Mert a lojalitás és a felmondás is ösztönös, zsigeri szinten működik.

Munkaidőtől is függ, hogy mitől stresszel a magyar 

Érdekes módon más miatt stresszelnek a nyolc és már miatt a négy órás munkaidőben dolgozók. Bár a sportolás bizonyítottan jobb stresszoldó, a magyar munkavállalók többsége továbbra is inkább kávézva, dohányozva és beszélgetve vezeti le a vezetőség és az ügyfelek okozta munkahelyi feszültséget pihenőidejükben, ha egyáltalán rendelkezésre áll ilyen.

Még munkaerőhiányban se feledd: egy bolond száz bajt csinál 

Amikor már nagyon kell egy ember a cégbe, és hónapok óta nem találsz senkit, akkor úgy tűnik, ez az egyetlen probléma tart vissza a céljaid elérésétől. És már mindegy ki lesz az alkalmazott, csak valaki legyen végre! Az ilyen szituációkban szokott egy probléma helyére száz másik felbukkanni.

Elsősorban egyéniség vagy, nem típus 

Mindenki elsősorban egyén, megismételhetetlen elegye különféle személyiségjegyeknek és csak másodsorban képviselője egy típusnak vagy generációnak. Ennek értelmében nincsenek univerzális receptek arra sem, hogy kit hogyan motiváljunk, terheljünk feladatokkal, kérjünk számon és jutalmazzunk. A generációs különbségekről is sok szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.

Amikor nem tudod kirúgni a rossz munkaerőt 

Soha nem egyik napról a másikra romlik le egy dolgozó teljesítménye, de sokszor későn vesszük észre, ha nem megfelelő a monitoring, illetve még ha észre is vesszük, nem tudjuk, hogyan tegyük szóvá ezt a helyzetet – figyelmeztet szakértőnk, Nemes-Nagy Szilvia.

Egy szokatlan eszköz a munkatársak megtartásához 

A cégvezetők sokszor már azzal is elégedettek lennének, ha jobbak lennének a munkatársak megtartásában. A versenytársak ugyanis semmilyen eszköztől nem riadnak vissza, hogy elcsábítsák a jó munkaerőt. Hogyan segíthetünk ezen a helyzeten? Nemes-Nagy Szilvia egy merőben szokatlan választ ad a kérdésre.

Ennél rosszabb napod már nem lesz az idén 

Eljött január utolsó hétfője, amelyet több kutatás szerint is a legrosszabb napnak tartanak a munkavállalók az északi féltekén. Már messze az ünnepi pihenés, sötét van és hideg – de adunk néhány tanácsot, amelyekkel túlélheted a mai napot, és amelyeket az év hátralévő részében is érdemes megfogadnod.

Csapatépítés 2019: elkerülhető a süketek párbeszéde? 

Csapatban kellene jól együttműködniük a különböző generáció eltérő kultúrát képviselő munkatársaknak a cégben. De hogyan, amikor már az Y-osok sem értik meg a Z-generáció szavát?

Hogyan tartsuk meg a munkaerőt? 

A cafetéria a múlté, a csapatépítő bulik állítólag mit sem érnek, az igazán jó munkavállalók pedig könnyedén találnak állást máshol. Mivel lehet megfogni a dolgozót manapság?

Hat munkahelyi karácsonyi ajándék baki, amit jobb elkerülni 

A legtöbb cég ebben az időszakban megajándékozza partnereit, megköszönve ezzel az egész éves együttműködést. Valami apró figyelmességgel a munkatársait is meglepi, sőt, van, aki bónuszokkal, nagyobb jutalmakkal is kifejezi elégedettségét. Ám ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ilyenkor a közvetlen kollégák is szeretik valami kis aprósággal meglepni egymást. Összegyűjtöttünk néhány szabályt és ötletet, amit ha betartunk, nem lőhetünk mellé.

160 versenyző az Év Irodája címért 

Idén több mint 160 nevezés érkezett Az Év Irodája Versenyre, ezekből kerülnek ki 2018 díjnyertes irodakialakításai, fejlesztései is. A legtetszetősebb irodák, közösségi terek és ingatlanfejlesztések kiválasztására közönségszavazás indult, ami január közepéig tart. A verseny és az ehhez kapcsolódó rendezvények nem csak a legfrissebb irodatrendekre mutatnak rá, de a hazai cégek ezeket a munkaerőhiány megoldásával kapcsolatos tapasztalatcsere fórumaként is használják.

A főnök miatt csapják be az ajtót maguk mögött a fiatalok 

Miért nem elítélendő (vagy igen), ha egy Y vagy Z generációs munkavállaló megkérdezi a főnökét, hogy mennyi social media idő megengedett munkaidőben? Hogyan motiváljunk egy csökkent figyelemküszöbbel bíró huszonéves munkavállalót?

Dolgozhatsz hatékonyabban is: adunk nyolc tippet, hogyan 

Nem is hinnéd, milyen egyszerű módszerekkel felturbózhatod a munkakedved és hatékonyságod. A Pénzügyi tudakozó segítségével adunk most ehhez nyolc tippet.

A Z-generáció azt szereti, ha büszkén szelfizhető a munkahely 

Az Y és a Z generáció nem jön ki jól egymással. Ez egy ketyegő bomba. A Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet - Válasszuk a növekedést! című konferenciáján Borbély László szervezetfejlesztő adott kulcsokat a legfiatalabb munkavállalói generációval való bánásmódhoz.

Mennyit ér a piacon az önismeret? 

A munkaerő-piaci átalakulás miatt a munkáltatók nagy hangsúlyt fektetnek a vállalati ösztönzők, a munkáltatói márka építésébe, míg a munkavállalók igyekeznek megtalálni az igazi álomállást. Szakértőnk szerint azonban igazi előnyt az kovácsolhat a jelenlegi helyzetből, aki megfelelő önismerettel rendelkezik.

Nem szabad elhanyagolni a munkaerőt 

Energetizáltak vagy enerváltak a munkavállalóid? Nagy mértékben ezen fog múlni az üzleti sikered. A humántőke fontosságáról, a munkavállalókkal való bánásmódról árultak el praktikus tanácsokat a Piac & Profit Szervezetfejlesztés - 2018 konferenciájának neves előadói.

Kilenc gondolat az Y-generációsokról, amit érdemes rendbetenni 

Mi a fene van a mai fiatalokkal? Sok munkáltató szembesül azzal, hogy az Y-generáció - látszólag – egyik pillanatról a másikra hajlamos felpattanni az asztaltól. De ez csak látszólag van így, mert ha megértjük miben különböznek ők a korábbi generációktól, akkor lesz eszközünk a motivációjukra is.

Motiváció: ne kérj, hanem adj tanácsot... 

Ha nem érezzük magukat motiváltnak a munkahelyen, nem az a legjobb megoldás, ha tanácsot kérünk másoktól, derül ki egy frissen megjelent kutatásból. Ha mi próbálunk segíteni valakinek, azzal magunkat is motiváljuk.

Tehetségprogramok tündöklése és bukása 

Iszonyatos versenyben vagyunk a legjobb munkatársakért. Ennek érdekében mind gyakrabban születnek céges tehetségprogramok, amelyek nem mindig hozzák meg a várt eredményeket. Szakértőnk segítségével bemutatunk néhány kritériumot, amelyek kulcsfontosságúak egy sikeres program érdekében

A nyaralás után nagyon nincs kedvünk visszamenni a munkába 

A nyaralás alatt sok dolgozó ismeri fel, hogy már nem motivált és nem akar hosszú távon tervezni a munkahelyén. Ebben segít a munkaerőhiány, mert viszonylag könnyen el tudnak helyezkedni, ha a felmondás mellett döntenek.

Egy dollármilliárdos tanácsai a sikerhez 

Száz céget irányít egy amerikai dollármilliárdos üzletember 19 alapelvvel, melyeket képregényszerűen illuszrált, százötven oldalas könyvben kap meg minden egyes alkalmazottja. Útmutatásából válogattuk ki a legfontosabb tanácsokat.

Adózás 2019: ellehetetlenülhet a cafeteriarendszer 

Az elmúlt években a sorozatos törvényváltozások ellenére is felértékelődött a cafeteria szerepe a munkáltatók szemében: a szorító munkaerőpiaci helyzet következtében mind fontosabb eszköznek tekintik a béren kívüli juttatásokat a dolgozók megtartásában.

A motiváció miatt kell a tréning 

Egyre inkább erősödő szerepe van a tréningnek a munkatársak motiválásában és a cég megtartó erejének növelésében, ezzel együtt erőteljesen növekszik az igény a tréning szolgáltatások igénybevétele iránt - derül ki a Tréning Kerekasztal Egyesület legújabb felméréséből.

Mi teszi a jó munkahelyet? A fizetés és a hangulat 

Még mindig a fizetés a döntő, ha a munkahelyet választunk, a második helyen a jó hangulat, a harmadik helyen pedig a "biztos állás" kérdése számít a munkavállalóknak, de egyre fontosabb a rugalmas munkavégzés lehetőségének kérdése is.

Tavaszi fáradtság a munkahelyen? Tegyünk ellene 

Kimerítő tél van mögöttünk, rég tapasztalt extrém hideg februárral és márciusi lehűléssel. A szürkeséget már szívből utáljuk, vágyunk a napfényre, és amikor végre megérkezik: alig bírunk reggelente felébredni, elalszunk munka közben, és hiába isszuk literszámra a kávét, nem bírunk felpörögni. De miért így reagál szervezetünk?

Hol boldog a magyar? Elkészült az ország boldogságtérképe 

Világszerte ma, március 20-án ünnepeljük a boldogság napját. Az ENSZ Közgyűlése 2012 júniusában nyilvánította a boldogság nemzetközi napjává március 20-át. A Közgyűlés hangsúlyozta, hogy a boldogság keresése az emberi lét egyik alapvető célja.

Vadászterület a projektmenedzsmentben 

Vannak, akik évekig tanulják a projektmenedzsmentet, mások alkalom szülte megbízások kapcsán válnak szakemberré. A szakma még 2018-ban sem telített, sőt évről-évre egyre több pozíció nyílik. A jó vezetői készségek itt elengedhetetlenek, de a komplex, rendszerben való gondolkodásmód és a hatékony időmenedzsment ugyanolyan fontos, mint a jól megválasztott humánerőforrás.

Hogyan motiváld magad a jövődért? 

Carpe diem az egyik legbölcsebb filozófia, de azt is tudjuk, hogy csak akkor tudunk boldogan létezni a jelenben és igazán megélni a most pillanatát, ha nem cikáznak a gondolataink a múlt-, és jövő lezáratlan és megoldatlan dolgain.

Április közepén minden dolgozójának 177 ezres jutalmat ad a Continental 

A Continental technológiai vállalat minden munkatársát részesíti a 2017-es üzleti év sikerében. A jutalomra jogosult munkatársak ez év áprilisának közepén fogják megkapni a kifizetést. Magyarországon a munkatársak fejenként 571 euró, azaz 177.267 forint jutalomban részesülnek.

Újévi fogadalmak csapdái 

Ha úgy érzed sehová sem tartasz az életben, vegyél egy nagy levegőt és fogadd meg, hogy idén elérsz valamit. Szántó Péter vlogjában ad néhány tanácsot, hogyan motiváljuk magunkat arra, hogy el is értjük a kitűzött célunkat!

Újévi karrierfogaladom? Ezek az első lépések 

Az év eleje a számvetés és a fogadalmak időszaka, érdemes ilyenkor összegezni az elmúlt esztendő tapasztalatait, és gondolkodni a jövőn. Jó alkalom ez a karriertervezésre is, hiszen sokkal nyitottabbak vagyunk arra, hogy új célokat tűzzünk ki, akár a magasabb fizetés, a szakmai előrelépés, vagy a munkahelyváltás reményében. A Perfekt Zrt. szakértője szerint az alábbi öt tanácsot érdemes megfogadni, hogy karrierünk szempontjából is igazán sikeres legyen a 2018-as év.

Mentorálás – hogyan csináljuk jól? 

Napjainkra egyre elterjedtebb, egyre „divatosabb” dolognak számít a mentorálás mind az oktatásban, mind a munkaerőpiacon. De milyen egy igazi mentor? Mi az, amire egy pályakezdőnek szüksége van egy vállalati mentortól?

Hamarosan itt az év legrosszabb napja: így éljük túl 

Gőzerővel beindult az új év, és közeledik az Év Legrosszabb Napja is. Ahhoz, hogy túlélhesse ezt a napot, és sikeres legyen 2018-ban, érdemes új szokásokat tanulnia! Ezek közül mutatunk be néhányat!
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje  

Az új uniós kibervédelmi irányelv, a NIS2 számos szervezet számára támaszt új követelményeket több különféle területen.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo