Motiváció cikkek


7 toptrend az irodapiacon

7 toptrend az irodapiacon 

A munkáltatók is kezdenek rájönni, hogy az embereknek nem feltétlenül kell az íróasztal mellett ülniük, hogy produktívak legyenek. Ráadásul a nagy, nyílt terek mellett az irodákban visszatérnek a privát szférát adó – az adatvédelmet is támogató – csendes zugok is.
Ilyenkor lehetetlen munkára fogni az embereket

Ilyenkor lehetetlen munkára fogni az embereket 

A munkaerőhiány nem várt hatása, hogy egyre nehezebb karácsony és szilveszter között munkára ösztönözni a munkavállalókat. Az Y és Z generációt pedig szinte lehetetlen. Van, aki inkább felmond, hogy elmehessen a szilveszteri buliba. Azonnali szemléletmódváltásra van szükség a cégek részéről, mielőtt a helyzet kritikussá válik – hívja fel a figyelmet Csikós-Nagy Katalin fluktuációkezelő szakértő.
Te is szeretnél itt dolgozni, csak még nem tudod

Te is szeretnél itt dolgozni, csak még nem tudod 

A pályakezdők nem ismerik az SSC-k kínálta lehetőségeket, miközben azok szinte mindent megadnak a leendő Y és Z generációs munkavállalóknak, amire azok vágynak. Ennek egyik bizonyítéka, hogy a jelenleg SSC-ben dolgozók további 5-10 évre biztosan maradnának a szektorban – derül ki a Jobsgarden saját iparági kutatásából
Amiről nem beszélünk a főnökkel, pedig kellene

Amiről nem beszélünk a főnökkel, pedig kellene 

A munkaerőhiány ráirányította a figyelmet a munkáltató és a munkavállaló közötti kapcsolat korábban is ismert, de elhanyagolt részére, a pszichológiai szerződésre. Ha tudatosan kötjük meg, annak érzékelhető hatása lesz a dolgozói elégedettségre ezzel közvetve a vállalat sikerére – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
Egyre jobban bízunk az állásunkban

Egyre jobban bízunk az állásunkban 

Minden szegmensben emelkedett a munkavállalói bizalom tavaly november óta Magyarországon – derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös, novemberi munkaerő-piaci kutatásából. Az adatok alapján továbbra is a fiatalok, a fővárosban élők és a diplomások jelentik a legbizakodóbb társadalmi csoportokat.
Mire vágyunk karácsonykor? Wellness és készpénz a válasz

Mire vágyunk karácsonykor? Wellness és készpénz a válasz 

Ha választhatnának év végi munkahelyi ajándékot, a pénznek és a wellnessutalványnak örülnének a legjobban a magyarok – derül ki a NaturMed Hotel Carbona reprezentatív kutatásából. Az országos felmérés szerint a válaszadók alig ötöde kap minden évben meglepetést munkahelyétől vagy céges partnerétől. Az ajándékozók körében legnépszerűbb ünnepi ajándék a virág, az édesség és a könyv.
Céges autót cafetériában? Ez lenne a legnépszerűbb juttatás

Céges autót cafetériában? Ez lenne a legnépszerűbb juttatás 

A cafeteriakeretben adható céges autó a legnépszerűbb juttatások egyike lehet, de ehhez átlátható vállalati szabályozásra van szükség, mert anélkül jelentős kockézatai vannak ennek a motivációs formának – figyelmeztet az Arval flottakezelő.
Az állásinterjúk 99 százaléka időpocsékolás

Az állásinterjúk 99 százaléka időpocsékolás 

Feleslegesek az állásinterjúk? Ha igen, mégis minek tartsuk meg? Hogyan hozhatunk megalapozott döntést a jelentkezőkkel kapcsolatban? Szakértőnk segítségével ezzel kapcsolatban osztunk meg néhány gondolatot.
Tudunk jól kérdezni?

Tudunk jól kérdezni? 

Az egyes ember kérdéskultúrája az egyik legfontosabb jellemzője az intellektusának. Egyben a kérdezés művészete a sikeres vezetés alapja is. Tegyünk fel jó kérdéseket! Ezt javasolta a „Variációk egy témára” üzleti reggelin Gundel Takács Gábor.
Jobban meg kell érteni a dolgozókat

Jobban meg kell érteni a dolgozókat 

Rohamosan csökken a dolgozói elkötelezettség, a munkavállalók egyre magabiztosabbak és kritikusabbak, hiszen úgy érzik, könnyebben találnának állást – derül ki az Aon Hewitt felméréséből.

Három dolog, ami ellenállhatatlanná teszi a céget 

Van az a trend, hogy többet, gyorsabban, olcsóbban, jobban. Ugyanakkor - az Y-os munkaerőknek és a tehetségekért folytatott versenynek is köszönhetően- van egy erős „ellentrend”: egyre nagyobb teret nyernek újabb életfilozófiák és értékek mentén működő munkahelyek. Szakértőnk három fontos tulajdonságot is felsorol, ami ellenállhatatlanná tesz egy munkahelyet.

Már nem a főnöknek épül az iroda 

Nemcsak a cégek alkalmazkodnak a 21. századhoz, az irodák kialakításában is egyre inkább előtérbe kerülnek a modern megoldások, a munkatársak elégedettségének növelése és a modern szervezeti követelmények – mondta a Piac & Profitnak B. Nagy Ferenc, az irodatér felkutatással, tervezéssel és bonyolítással foglalkozó Stay in Hungary Kft alapítója és ügyvezető igazgatója.

Ez a különbség egy középszerű és egy remek főnök között 

A jó főnök nemcsak a felettese az embernek, hanem a mentora is. Olyan kaliberű figura, aki példát mutat, akire fel lehet nézni, akitől rengeteget lehet tanulni. Szabadságot, mozgásteret ad az embernek, bátorítja és elősegíti szakmai és emberi fejlődését. Ritka? A Te főnököd ilyen?

Önvezető autóra vágynak a magyar mérnökök 

Rendkívül ambíciózusak és szakmailag elkötelezettek a magyar mérnökök, többségük ugyanis az alapján választ munkahelyet, hogy hol tudják számára a nagyobb szakmai kihívásokat, és az izgalmasabb feladatokat ajánlani.

A jó modor is lehet motivációs eszköz 

A kialakulóban levő új munkahelyi kultúra egyik sajátossága, hogy a munkatársak egy barátságos, emberközpontúbb környezetben szeretnének dolgozni. Ennek fontos része a partnerség megélése (a többi munkatárssal, illetve a vezetővel), valamint az elvégzett munka megbecsülése.

Magad uram, ha más nem teszi 

A szűkös munkaerő-piaci kínálat lépésre kényszeríti a cégeket: ha a piacon nem találnak kellő számú és minőségű munkavállalót, saját maguknak kell kiképezniük az embereiket. A trend a duális képzési programok mellett a felnőttképzési intézmények kínálatában és a belső képzésekben ölt testet. Úgy tűnik, a helyzettel a jogszabályalkotó kevésbé tud lépést tartani. Akár akkreditáció nélkül is sikeres lehet egy a vállalati igényre jól reagáló oktatási program.

Így megy szabira a magyar: a leginkább sehogy 

Az amerikaiaknak kevés, a skandinávoknak sok, a magyaroknak átlagos mennyiségű szabadnap jár. A statisztikák szerint, bár átlagosan 20 napot pihenhetnénk évente, sokan nem akarják, vagy nem tudják kihasználni a pihenőidőt…

Hinora Ferenc: Tudni kell delegálni és vitázni 

Precíz stratéga, tudatos és hiú. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség májusban újraválasztott elnöke azt mondja, ezek a tulajdonságai predesztinálták arra, hogy innovatív szakemberré váljon, és mindezek a tulajdonságai tették jó cégvezetővé. A Hinora Marketing Group (HMG) sikere viszont a csapat teljesítményén múlott és múlik ma is.

A vállalatnak is megéri az önkéntes munka 

Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.

A pénznél is vonzóbb, ha tanulhatunk 

A képzési lehetőségeket tartják a legfontosabbaknak munkahelyi ösztönzők között a magyarországi turizmus-vendéglátásban dolgozók, valamint a területen tanuló diákok – derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál közös kutatásából.

6 tipp a motiváció fenntartásához, ha távol a cél 

Ha már a célegyenesben vagyunk egy projekttel, könnyű szárnyalni. Ha viszont még semmi eredmény, nehezebb fenntartani a motivációt. De nem lehetetlen!

Y generáció: 10 éven belül teljesen átveszik a vezetést 

Visszavonulóban a baby boomer generáció, 10 éven belül javarészt eltűnik a munkaerőpiacról, ahogy legidősebb tagjaik betöltik a hatvanat. 2020-ra a munkaerő 50%-át, 2025-re 75%-át fogja kitenni az Y generáció. A fiatal vezetők ma 25-40 éves ipszilonosok.

Kevés már a fiataloknak a csocsóasztal 

Hamarosan az Y generáció uralkodik a munkahelyeken. Nekik kell kedvezni, ha versenyképes kollégákat szeretnénk megszerezni és megtartani. A közhiedelem szerint a kulcs a csocsóasztal, valójában viszont bevonásra, felelősségre és jövőképre van szükség.

Végre kiderült, miben jó az Y-generáció 

Tudatlanoknak és lustának csúfolják őket, de mutatkoznak jelei, hogy az Y-generáció tagjai megtalálják a nekik megfelelő helyet a piacon, ahol ötvözni tudják az elhivatottságukat és az üzleti realitást.

7 ok, hogy ne adjon több munkát a legjobbaknak 

Nagy a kísértés, hogy még több munkával bízzuk meg a legjobban teljesítő alkalmazottainkat, de most szólunk, hosszú távon lehet, hogy nem éri meg.

Sikerre vágyik? Kevés, ha egyedül látja a célt 

Az év eleje tökéletes időpont egy kis önelemzésre. Sikeres évet szeretnénk, ehhez azonban lehet, hogy magunknak is változtatnunk kell. Nem elég tisztán látni a célt, ha a csapatunkatt nem tudjuk mozdítani.

Mindenki ugyanarra vágyik – még a fiatalok is 

Sok szó esik mostanában arról, hogy az Y és Z generáció másra vágyik, mással motiválható, mint az idősebb munkavállalók. Sokan pedig megijednek attól, hogy azt a szabadságot és kreativitás iránti vágyat, ami a fiatalokban munkál, egy hazai kis- vagy középvállalkozás nem tudja kielégíteni. Tévedés, minden fronton.

Nem a fizetés a gond, hanem a morál 

Nem azért nem találnak megfelelő jelentkezőt a vállalkozások, mert alacsony bért kínálnak – legalábbis így vélekednek a GKI által megkérdezett vállalatvezetők. Nagyobb gond, hogy a jelentkezők képzetlenek, vagy egyszerűen alkalmatlanok a feladatra és a motivációjuk is hagy maga után kívánnivalót.

Hiánybetegség sújtja a magyar gazdaságot 

Új jelenség a magyar gazdaságban a munkaerőpiac „kiszáradása”: miközben történelmi mélységbe süllyedt a munkanélküliségi ráta, s csúcsra jár a foglalkoztatottság, addig soha nem látott mértékű Magyarországon a szakemberhiány.

Friss lendület kéne? Ez segít! 

Hosszú volt a múlt év? Nehezen indítjuk a következőt? Fásultak, motiválatlanok a kollégák? Sok a panasz, nem halad a munka? Itt az ideje, hogy újraindítsuk a motorokat, új lendületet adjunk a csapatnak! Néhány egyszerű, ám hatásos lépéssel már kezdhetjük is.

Valami nincs rendben a karácsonyi bulikkal 

Alkoholmámortól önmagából kikelő kolléga, smúzolás a főnökkel, flörtölő csapattársak - ezek miatt nem szeretünk itthon céges karácsonyi bulira járni. Az aktív munkavállalók 44 százaléka legalább 5 éve nem is vett részt ilyen rendezvényen – derült ki a DreamJo.bs és az NRC Marketingkutató Kft. felméréséből.

Nem a kalandpark motivál, hanem a beszélgetés 

Sok szó esik arról, hogy a cégek számára behozhatatlan versenyhátrányt jelent a motiválatlan dolgozó és a jó módszer már inkább a támogatás a korbács helyett. Sikeres hazai vállalatok példáján keresztül mutatjuk be, hogy többféle út lehet sikeres, az alap azonban mindenhol közös: az ember az érték.

Karácsonyi jutalom: mi lesz a borítékban? 

Az év végi értékelésnek és jutalmazási rendszereknek mély kultúrája van az angolszász üzleti világban, a német és osztrák tulajdonú cégeknél. A 13. és 14. havi fizetések sok esetben szinte garantáltak.  A magyar cégek túlnyomó többségében is létezik valamilyen jutalmazás rendszer, de sokszor hiányzik a stratégiai személet – csupán a magyar vezetők 5%-a hisz a jutalmazás motivációs erejében.

Munka az lesz, csak legyen, aki elvégzi 

Több felmérés szerint is erősödik a foglalkoztatási szándék, a munkáltatók jelentős része készül bővítésre jövőre. Ez azonban még súlyosabb munkaerőhiányt vetít előre, miközben már most is a vállalkozások jelentős részének gondot okoz dolgozók felvétele. Pedig lenne kikből válogatni Magyarországon is, a roma fiatalok hatvan százaléka például munkanélküli. Intő jel az is, hogy még azokat sem becsülik meg a cégek, akik náluk dolgoznak.

Nulla forintos trükkök, amitől szárnyalnak a dolgozók 

A motivációval az a baj, hogy nem tartós - mondják sokan - a megoldás, hogy mindennap gyakoroljuk! Van pár dolog, amit ha sikerül bevezetnünk a mindennapokba, garantáltan nő az elkötelezettség. És egy fillérünkbe sem kerül az egész.

7 dolog, ami a legjobb alkalmazottat is kikészíti 

A motiválatlan munkaerő rosszul végzi a feladatait, hibákat követ el, az első adandó alkalommal lelép. Mégis sokan teszik ilyenné a dolgozóikat, követnek el alaphibákat, amivel súlyos károkat okoznak. Mit rontunk el?

A cég is jól jár, ha jól bánik a dolgozókkal 

A dolgozói jólét programok jelentősen növelhetik a munkavállalók hatékonyságát – derül ki a Xerox legfrissebb kutatásának adataiból, amely arra is fényt derített, hogy a dolgozók lojalitásának növelésében, illetve a toborzások sikerességében is komoly szerepe van ezeknek a kezdeményezéseknek.

A legszívesebben leütnék a főnököt 

Hatalommániások, agresszívek a magyar vezetők, de ez csak a hab a tortán: a munkavállalókat riasztóan nagy számban éri hátrányos megkülönböztetés, nem ritkaság a szexuális zaklatás. Pedig többek között az emiatt sorra felmondó alkalmazottak sokba kerülnek a cégnek – míg jófejnek lenni nem kerülne semmibe.

Korbács helyett támogatás a menő a munkahelyen 

A munkavállaló a vállalat legfontosabb erőforrása, s ezt végre a cégek is kezdik felismerni, köszönhetően többek között a munkaerőhiánynak. A munkavállalók motiválása, a dolgozói elkötelezettség növelése így nagyvállalati hívószóból mindenki számára kulcsfontosságú stratégiává lépett elő.

Az első az ember, azután jön a profit 

Számtalan tekintetben más a MagNet, mint a többi bank. Nem akciós betétekkel vonzza a megtakarítókat, hanem a társadalom számára hasznos projektek támogatását teszi elérhetővé számukra. Hagyományos bankfiók helyett közösségi terekben szolgálja ki ügyfeleit, munkatársainak nem kiugró fizetést kínál, hanem emberi munkahelyet, ahol jól érezhetik magukat. Organikusan nő a pénzintézet, de dinamikusan bővül a tevékenysége által aktív felelősségvállalásra ösztönzöttek köre is.

A jót is jól kell elmondani 

Az év vége, az év eleje a céges partik, évértékelések időszaka. Ilyenkor érdemes méltatni egy-egy kolléga érdemeit. Kérdés, hogyan tegyük ezt meg anélkül, hogy feszültségeket okoznánk a csapaton belül. Szakértőnk tanácsot ad ehhez a nehéz feladathoz!

Mit nem ciki a dolgozóknak adni karácsonyra? 

A legtöbb cég ebben az időszakban megajándékozza partnereit, megköszönve ezzel az egész éves együttműködést. Valami apró figyelmességgel a munkatársait is meglepi, sőt, van, aki bónuszokkal, nagyobb jutalmakkal is kifejezi elégedettségét. Ám ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ilyenkor a közvetlen kollégák is szeretik valami kis aprósággal meglepni egymást. Összegyűjtöttünk néhány szabályt és ötletet, amit ha betartunk, nem lőhetünk mellé.

Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne 

Mindenki azt akarja, hogy a munkája szórakoztató legyen. Vagy legalább a munkahelyi légkör. Bár persze nem szórakozni járunk a munkahelyünkre, mégis igaz, hogy hatékonyabbá is válunk, ha a környezet és a légkör szórakoztató és érdekes. Még a legjobb dolgozók sem a tegnapi értekezletet fogják kiemelni, ha azt kérdezzük, miért szeretik a munkahelyüket…

Nem lojális az Y generáció 

Az Y generáció tagjai a technológia használóinak élvonalába tartoznak, ez pedig befolyásolja lojalitásukat is: azonnal és könnyen váltanak munkahelyet egy jobb fizetésért vagy jobb irodai környezetért – derül ki a CBRE felméréséből.

Bizalom nélkül a távmunka sem megy 

A távmunkával járó előnyöket a munkavállalók után a munkáltatók is egyre többen ismerik fel. A kisebb irodatérrel és kevesebb energiafogyasztással járó spórolási lehetőségek mellett az otthoni munkavégzés lehetőségére plusz juttatásként tekintenek a dolgozók – ez különösen igaz az X és Y generáció tagjaira.

Tovább zöldülnek az irodák 

Ma a budapesti modern irodaházak negyede rendelkezik a fenntarthatóságot értékelő minősítéssel, és a korábban épült ingatlanok között is egyre több alkalmaz új technológiákat.

A siker titka? Hit és tudás! 

Mit keresnek egy startupban a magyarországi befektetők, milyen problémákkal küzdenek ezek a vállalkozások és milyen kilátásaik vannak? Az idén 25 éves Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) által szervezett beszélgetésen hat, már sikeresnek mondható, több éve működő hazai startup vezetője osztotta meg velünk tapasztalatait.

Nincs dolgozó, mit tehetünk? 

Egyre súlyosabb a munkaerőhiány Magyarországon, bizonyos pozíciókra nem, alig vagy nagyon nehezen lehet találni munkavállalókat. A hiány korántsem csak a diplomásokra jellemző. Targoncások, operátorok, összeszerelők, villanyszerelők, bolti eladók, pénztárosok és postai dolgozók egyaránt a lista élén szerepelnek. Mit tehetnek a cégek ebben a helyzetben?
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo