Motiváció cikkek
7 toptrend az irodapiacon
A munkáltatók is kezdenek rájönni, hogy az embereknek nem feltétlenül kell az íróasztal mellett ülniük, hogy produktívak legyenek. Ráadásul a nagy, nyílt terek mellett az irodákban visszatérnek a privát szférát adó – az adatvédelmet is támogató – csendes zugok is.
Ilyenkor lehetetlen munkára fogni az embereket
A munkaerőhiány nem várt hatása, hogy egyre nehezebb karácsony és szilveszter között munkára ösztönözni a munkavállalókat. Az Y és Z generációt pedig szinte lehetetlen. Van, aki inkább felmond, hogy elmehessen a szilveszteri buliba. Azonnali szemléletmódváltásra van szükség a cégek részéről, mielőtt a helyzet kritikussá válik – hívja fel a figyelmet Csikós-Nagy Katalin fluktuációkezelő szakértő.
Te is szeretnél itt dolgozni, csak még nem tudod
A pályakezdők nem ismerik az SSC-k kínálta lehetőségeket, miközben azok szinte mindent megadnak a leendő Y és Z generációs munkavállalóknak, amire azok vágynak. Ennek egyik bizonyítéka, hogy a jelenleg SSC-ben dolgozók további 5-10 évre biztosan maradnának a szektorban – derül ki a Jobsgarden saját iparági kutatásából
Amiről nem beszélünk a főnökkel, pedig kellene
A munkaerőhiány ráirányította a figyelmet a munkáltató és a munkavállaló közötti kapcsolat korábban is ismert, de elhanyagolt részére, a pszichológiai szerződésre. Ha tudatosan kötjük meg, annak érzékelhető hatása lesz a dolgozói elégedettségre ezzel közvetve a vállalat sikerére – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
Egyre jobban bízunk az állásunkban
Minden szegmensben emelkedett a munkavállalói bizalom tavaly november óta Magyarországon – derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös, novemberi munkaerő-piaci kutatásából. Az adatok alapján továbbra is a fiatalok, a fővárosban élők és a diplomások jelentik a legbizakodóbb társadalmi csoportokat.
Mire vágyunk karácsonykor? Wellness és készpénz a válasz
Ha választhatnának év végi munkahelyi ajándékot, a pénznek és a wellnessutalványnak örülnének a legjobban a magyarok – derül ki a NaturMed Hotel Carbona reprezentatív kutatásából. Az országos felmérés szerint a válaszadók alig ötöde kap minden évben meglepetést munkahelyétől vagy céges partnerétől. Az ajándékozók körében legnépszerűbb ünnepi ajándék a virág, az édesség és a könyv.
Céges autót cafetériában? Ez lenne a legnépszerűbb juttatás
A cafeteriakeretben adható céges autó a legnépszerűbb juttatások egyike lehet, de ehhez átlátható vállalati szabályozásra van szükség, mert anélkül jelentős kockézatai vannak ennek a motivációs formának – figyelmeztet az Arval flottakezelő.
Az állásinterjúk 99 százaléka időpocsékolás
Feleslegesek az állásinterjúk? Ha igen, mégis minek tartsuk meg? Hogyan hozhatunk megalapozott döntést a jelentkezőkkel kapcsolatban? Szakértőnk segítségével ezzel kapcsolatban osztunk meg néhány gondolatot.
Tudunk jól kérdezni?
Az egyes ember kérdéskultúrája az egyik legfontosabb jellemzője az intellektusának. Egyben a kérdezés művészete a sikeres vezetés alapja is. Tegyünk fel jó kérdéseket! Ezt javasolta a „Variációk egy témára” üzleti reggelin Gundel Takács Gábor.
Jobban meg kell érteni a dolgozókat
Rohamosan csökken a dolgozói elkötelezettség, a munkavállalók egyre magabiztosabbak és kritikusabbak, hiszen úgy érzik, könnyebben találnának állást – derül ki az Aon Hewitt felméréséből.
Három dolog, ami ellenállhatatlanná teszi a céget
Van az a trend, hogy többet, gyorsabban, olcsóbban, jobban. Ugyanakkor - az Y-os munkaerőknek és a tehetségekért folytatott versenynek is köszönhetően- van egy erős „ellentrend”: egyre nagyobb teret nyernek újabb életfilozófiák és értékek mentén működő munkahelyek. Szakértőnk három fontos tulajdonságot is felsorol, ami ellenállhatatlanná tesz egy munkahelyet.
Már nem a főnöknek épül az iroda
Nemcsak a cégek alkalmazkodnak a 21. századhoz, az irodák kialakításában is egyre inkább előtérbe kerülnek a modern megoldások, a munkatársak elégedettségének növelése és a modern szervezeti követelmények – mondta a Piac & Profitnak B. Nagy Ferenc, az irodatér felkutatással, tervezéssel és bonyolítással foglalkozó Stay in Hungary Kft alapítója és ügyvezető igazgatója.
Ez a különbség egy középszerű és egy remek főnök között
A jó főnök nemcsak a felettese az embernek, hanem a mentora is. Olyan kaliberű figura, aki példát mutat, akire fel lehet nézni, akitől rengeteget lehet tanulni. Szabadságot, mozgásteret ad az embernek, bátorítja és elősegíti szakmai és emberi fejlődését. Ritka? A Te főnököd ilyen?
Önvezető autóra vágynak a magyar mérnökök
Rendkívül ambíciózusak és szakmailag elkötelezettek a magyar mérnökök, többségük ugyanis az alapján választ munkahelyet, hogy hol tudják számára a nagyobb szakmai kihívásokat, és az izgalmasabb feladatokat ajánlani.
A jó modor is lehet motivációs eszköz
A kialakulóban levő új munkahelyi kultúra egyik sajátossága, hogy a munkatársak egy barátságos, emberközpontúbb környezetben szeretnének dolgozni. Ennek fontos része a partnerség megélése (a többi munkatárssal, illetve a vezetővel), valamint az elvégzett munka megbecsülése.
Magad uram, ha más nem teszi
A szűkös munkaerő-piaci kínálat lépésre kényszeríti a cégeket: ha a piacon nem találnak kellő számú és minőségű munkavállalót, saját maguknak kell kiképezniük az embereiket. A trend a duális képzési programok mellett a felnőttképzési intézmények kínálatában és a belső képzésekben ölt testet. Úgy tűnik, a helyzettel a jogszabályalkotó kevésbé tud lépést tartani. Akár akkreditáció nélkül is sikeres lehet egy a vállalati igényre jól reagáló oktatási program.
Így megy szabira a magyar: a leginkább sehogy
Az amerikaiaknak kevés, a skandinávoknak sok, a magyaroknak átlagos mennyiségű szabadnap jár. A statisztikák szerint, bár átlagosan 20 napot pihenhetnénk évente, sokan nem akarják, vagy nem tudják kihasználni a pihenőidőt…
Hinora Ferenc: Tudni kell delegálni és vitázni
Precíz stratéga, tudatos és hiú. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség májusban újraválasztott elnöke azt mondja, ezek a tulajdonságai predesztinálták arra, hogy innovatív szakemberré váljon, és mindezek a tulajdonságai tették jó cégvezetővé. A Hinora Marketing Group (HMG) sikere viszont a csapat teljesítményén múlott és múlik ma is.
A vállalatnak is megéri az önkéntes munka
Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.
A pénznél is vonzóbb, ha tanulhatunk
A képzési lehetőségeket tartják a legfontosabbaknak munkahelyi ösztönzők között a magyarországi turizmus-vendéglátásban dolgozók, valamint a területen tanuló diákok – derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál közös kutatásából.
6 tipp a motiváció fenntartásához, ha távol a cél
Ha már a célegyenesben vagyunk egy projekttel, könnyű szárnyalni. Ha viszont még semmi eredmény, nehezebb fenntartani a motivációt. De nem lehetetlen!
Y generáció: 10 éven belül teljesen átveszik a vezetést
Visszavonulóban a baby boomer generáció, 10 éven belül javarészt eltűnik a munkaerőpiacról, ahogy legidősebb tagjaik betöltik a hatvanat. 2020-ra a munkaerő 50%-át, 2025-re 75%-át fogja kitenni az Y generáció. A fiatal vezetők ma 25-40 éves ipszilonosok.
Kevés már a fiataloknak a csocsóasztal
Hamarosan az Y generáció uralkodik a munkahelyeken. Nekik kell kedvezni, ha versenyképes kollégákat szeretnénk megszerezni és megtartani. A közhiedelem szerint a kulcs a csocsóasztal, valójában viszont bevonásra, felelősségre és jövőképre van szükség.
Végre kiderült, miben jó az Y-generáció
Tudatlanoknak és lustának csúfolják őket, de mutatkoznak jelei, hogy az Y-generáció tagjai megtalálják a nekik megfelelő helyet a piacon, ahol ötvözni tudják az elhivatottságukat és az üzleti realitást.
7 ok, hogy ne adjon több munkát a legjobbaknak
Nagy a kísértés, hogy még több munkával bízzuk meg a legjobban teljesítő alkalmazottainkat, de most szólunk, hosszú távon lehet, hogy nem éri meg.
Sikerre vágyik? Kevés, ha egyedül látja a célt
Az év eleje tökéletes időpont egy kis önelemzésre. Sikeres évet szeretnénk, ehhez azonban lehet, hogy magunknak is változtatnunk kell. Nem elég tisztán látni a célt, ha a csapatunkatt nem tudjuk mozdítani.
Mindenki ugyanarra vágyik – még a fiatalok is
Sok szó esik mostanában arról, hogy az Y és Z generáció másra vágyik, mással motiválható, mint az idősebb munkavállalók. Sokan pedig megijednek attól, hogy azt a szabadságot és kreativitás iránti vágyat, ami a fiatalokban munkál, egy hazai kis- vagy középvállalkozás nem tudja kielégíteni. Tévedés, minden fronton.
Nem a fizetés a gond, hanem a morál
Nem azért nem találnak megfelelő jelentkezőt a vállalkozások, mert alacsony bért kínálnak – legalábbis így vélekednek a GKI által megkérdezett vállalatvezetők. Nagyobb gond, hogy a jelentkezők képzetlenek, vagy egyszerűen alkalmatlanok a feladatra és a motivációjuk is hagy maga után kívánnivalót.
Hiánybetegség sújtja a magyar gazdaságot
Új jelenség a magyar gazdaságban a munkaerőpiac „kiszáradása”: miközben történelmi mélységbe süllyedt a munkanélküliségi ráta, s csúcsra jár a foglalkoztatottság, addig soha nem látott mértékű Magyarországon a szakemberhiány.
Friss lendület kéne? Ez segít!
Hosszú volt a múlt év? Nehezen indítjuk a következőt? Fásultak, motiválatlanok a kollégák? Sok a panasz, nem halad a munka? Itt az ideje, hogy újraindítsuk a motorokat, új lendületet adjunk a csapatnak! Néhány egyszerű, ám hatásos lépéssel már kezdhetjük is.
Valami nincs rendben a karácsonyi bulikkal
Alkoholmámortól önmagából kikelő kolléga, smúzolás a főnökkel, flörtölő csapattársak - ezek miatt nem szeretünk itthon céges karácsonyi bulira járni. Az aktív munkavállalók 44 százaléka legalább 5 éve nem is vett részt ilyen rendezvényen – derült ki a DreamJo.bs és az NRC Marketingkutató Kft. felméréséből.
Nem a kalandpark motivál, hanem a beszélgetés
Sok szó esik arról, hogy a cégek számára behozhatatlan versenyhátrányt jelent a motiválatlan dolgozó és a jó módszer már inkább a támogatás a korbács helyett. Sikeres hazai vállalatok példáján keresztül mutatjuk be, hogy többféle út lehet sikeres, az alap azonban mindenhol közös: az ember az érték.
Karácsonyi jutalom: mi lesz a borítékban?
Az év végi értékelésnek és jutalmazási rendszereknek mély kultúrája van az angolszász üzleti világban, a német és osztrák tulajdonú cégeknél. A 13. és 14. havi fizetések sok esetben szinte garantáltak. A magyar cégek túlnyomó többségében is létezik valamilyen jutalmazás rendszer, de sokszor hiányzik a stratégiai személet – csupán a magyar vezetők 5%-a hisz a jutalmazás motivációs erejében.
Munka az lesz, csak legyen, aki elvégzi
Több felmérés szerint is erősödik a foglalkoztatási szándék, a munkáltatók jelentős része készül bővítésre jövőre. Ez azonban még súlyosabb munkaerőhiányt vetít előre, miközben már most is a vállalkozások jelentős részének gondot okoz dolgozók felvétele. Pedig lenne kikből válogatni Magyarországon is, a roma fiatalok hatvan százaléka például munkanélküli. Intő jel az is, hogy még azokat sem becsülik meg a cégek, akik náluk dolgoznak.
Nulla forintos trükkök, amitől szárnyalnak a dolgozók
A motivációval az a baj, hogy nem tartós - mondják sokan - a megoldás, hogy mindennap gyakoroljuk! Van pár dolog, amit ha sikerül bevezetnünk a mindennapokba, garantáltan nő az elkötelezettség. És egy fillérünkbe sem kerül az egész.
7 dolog, ami a legjobb alkalmazottat is kikészíti
A motiválatlan munkaerő rosszul végzi a feladatait, hibákat követ el, az első adandó alkalommal lelép. Mégis sokan teszik ilyenné a dolgozóikat, követnek el alaphibákat, amivel súlyos károkat okoznak. Mit rontunk el?
A cég is jól jár, ha jól bánik a dolgozókkal
A dolgozói jólét programok jelentősen növelhetik a munkavállalók hatékonyságát – derül ki a Xerox legfrissebb kutatásának adataiból, amely arra is fényt derített, hogy a dolgozók lojalitásának növelésében, illetve a toborzások sikerességében is komoly szerepe van ezeknek a kezdeményezéseknek.
A legszívesebben leütnék a főnököt
Hatalommániások, agresszívek a magyar vezetők, de ez csak a hab a tortán: a munkavállalókat riasztóan nagy számban éri hátrányos megkülönböztetés, nem ritkaság a szexuális zaklatás. Pedig többek között az emiatt sorra felmondó alkalmazottak sokba kerülnek a cégnek – míg jófejnek lenni nem kerülne semmibe.
Korbács helyett támogatás a menő a munkahelyen
A munkavállaló a vállalat legfontosabb erőforrása, s ezt végre a cégek is kezdik felismerni, köszönhetően többek között a munkaerőhiánynak. A munkavállalók motiválása, a dolgozói elkötelezettség növelése így nagyvállalati hívószóból mindenki számára kulcsfontosságú stratégiává lépett elő.
Az első az ember, azután jön a profit
Számtalan tekintetben más a MagNet, mint a többi bank. Nem akciós betétekkel vonzza a megtakarítókat, hanem a társadalom számára hasznos projektek támogatását teszi elérhetővé számukra. Hagyományos bankfiók helyett közösségi terekben szolgálja ki ügyfeleit, munkatársainak nem kiugró fizetést kínál, hanem emberi munkahelyet, ahol jól érezhetik magukat. Organikusan nő a pénzintézet, de dinamikusan bővül a tevékenysége által aktív felelősségvállalásra ösztönzöttek köre is.
A jót is jól kell elmondani
Az év vége, az év eleje a céges partik, évértékelések időszaka. Ilyenkor érdemes méltatni egy-egy kolléga érdemeit. Kérdés, hogyan tegyük ezt meg anélkül, hogy feszültségeket okoznánk a csapaton belül. Szakértőnk tanácsot ad ehhez a nehéz feladathoz!
Mit nem ciki a dolgozóknak adni karácsonyra?
A legtöbb cég ebben az időszakban megajándékozza partnereit, megköszönve ezzel az egész éves együttműködést. Valami apró figyelmességgel a munkatársait is meglepi, sőt, van, aki bónuszokkal, nagyobb jutalmakkal is kifejezi elégedettségét. Ám ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ilyenkor a közvetlen kollégák is szeretik valami kis aprósággal meglepni egymást. Összegyűjtöttünk néhány szabályt és ötletet, amit ha betartunk, nem lőhetünk mellé.
Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne
Mindenki azt akarja, hogy a munkája szórakoztató legyen. Vagy legalább a munkahelyi légkör. Bár persze nem szórakozni járunk a munkahelyünkre, mégis igaz, hogy hatékonyabbá is válunk, ha a környezet és a légkör szórakoztató és érdekes. Még a legjobb dolgozók sem a tegnapi értekezletet fogják kiemelni, ha azt kérdezzük, miért szeretik a munkahelyüket…
Nem lojális az Y generáció
Az Y generáció tagjai a technológia használóinak élvonalába tartoznak, ez pedig befolyásolja lojalitásukat is: azonnal és könnyen váltanak munkahelyet egy jobb fizetésért vagy jobb irodai környezetért – derül ki a CBRE felméréséből.
Bizalom nélkül a távmunka sem megy
A távmunkával járó előnyöket a munkavállalók után a munkáltatók is egyre többen ismerik fel. A kisebb irodatérrel és kevesebb energiafogyasztással járó spórolási lehetőségek mellett az otthoni munkavégzés lehetőségére plusz juttatásként tekintenek a dolgozók – ez különösen igaz az X és Y generáció tagjaira.
Tovább zöldülnek az irodák
Ma a budapesti modern irodaházak negyede rendelkezik a fenntarthatóságot értékelő minősítéssel, és a korábban épült ingatlanok között is egyre több alkalmaz új technológiákat.
A siker titka? Hit és tudás!
Mit keresnek egy startupban a magyarországi befektetők, milyen problémákkal küzdenek ezek a vállalkozások és milyen kilátásaik vannak? Az idén 25 éves Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) által szervezett beszélgetésen hat, már sikeresnek mondható, több éve működő hazai startup vezetője osztotta meg velünk tapasztalatait.
Nincs dolgozó, mit tehetünk?
Egyre súlyosabb a munkaerőhiány Magyarországon, bizonyos pozíciókra nem, alig vagy nagyon nehezen lehet találni munkavállalókat. A hiány korántsem csak a diplomásokra jellemző. Targoncások, operátorok, összeszerelők, villanyszerelők, bolti eladók, pénztárosok és postai dolgozók egyaránt a lista élén szerepelnek. Mit tehetnek a cégek ebben a helyzetben?