A cég is jól jár, ha jól bánik a dolgozókkal

A dolgozói jólét programok jelentősen növelhetik a munkavállalók hatékonyságát – derül ki a Xerox legfrissebb kutatásának adataiból, amely arra is fényt derített, hogy a dolgozók lojalitásának növelésében, illetve a toborzások sikerességében is komoly szerepe van ezeknek a kezdeményezéseknek.

Kép: PP-archív

A jólét fogalma ma már nem csupán az ember személyes egészségének megőrzését jelenti. Beletartozik a fizikai, mentális, lelki és pénzügyi biztonság megteremtése is. Ennek megfelelően ha ezek közül bármelyik veszélybe kerül, akkor az bizonyíthatóan negatív hatást gyakorol a dolgozók hatékonyságára a munkahelyeken. A kutatásban részt vevő vállalatok 2/3-a ezt már a saját kárán meg is tapasztalta a termelékenységcsökkenés, illetve a válaszadók fele esetében a munkavállalók nagyfokú hiányzásai miatt elszenvedett bevételkiesések miatt. (Ezért nem szabad mindent tönkretenni az eredményekért!)

Ennek megfelelően a cégek napjainkban egyre tudatosabban tesznek lépéseket azért, hogy a foglalkoztatásukban álló embereknek biztosítsák mindazt, ami ahhoz kell, hogy egészségesek és termelékenyek maradjanak. A válaszadó vállalatok 33 százaléka úgy nyilatkozott, hogy mára már sikerült működő, munkahelyi jóléti programokat kidolgozniuk, a többi megkérdezett cégnél pedig kifejezetten törekszenek arra, hogy mielőbb legyen ilyen náluk is.

A kutatásból az is kiderült, hogy a vezetők is egyre inkább bevonódnak ezekbe az aktivitásokba. Míg 2014-ben a megkérdezett cégvezetők 43 százaléka tartotta fontosnak a jóléti programok beindítását, addig idén már 52 százalékuk nyilatkozott támogató hangnemben ebben a kérdésben. Bár azt a felmérés is elismeri, hogy az alulról felfelé irányuló kezdeményezések ma még jellemzőbbek ezen a területen. Ebből következik az is, hogy a legtöbb program a pénzügyi tudatosság elsajátítását, valamint az időskori anyagi biztonság megteremtésére való felkészülést támogatja.

A kutatás arra is rávilágít, hogy a munkavállalók jólétét erősítő kezdeményezések hatással vannak a dolgozói lojalitás fenntartására, a pozitív munkahelyi morál megőrzésére, valamint a vállalati image erősítésére, amelyek annál is inkább fontosak, mert ezek hozzájárulnak a jobb teljesítmények eléréséhez, illetve új szakemberek leigazolásához.

Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne
Mindenki azt akarja, hogy a munkája szórakoztató legyen. Vagy legalább a munkahelyi légkör. Bár persze nem szórakozni járunk a munkahelyünkre, mégis igaz, hogy hatékonyabbá is válunk, ha a környezet és a légkör szórakoztató és érdekes. Még a legjobb dolgozók sem a tegnapi értekezletet fogják kiemelni, ha azt kérdezzük, miért szeretik a munkahelyüket…

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo