Mire vágyunk karácsonykor? Wellness és készpénz a válasz

Ha választhatnának év végi munkahelyi ajándékot, a pénznek és a wellnessutalványnak örülnének a legjobban a magyarok – derül ki a NaturMed Hotel Carbona reprezentatív kutatásából. Az országos felmérés szerint a válaszadók alig ötöde kap minden évben meglepetést munkahelyétől vagy céges partnerétől. Az ajándékozók körében legnépszerűbb ünnepi ajándék a virág, az édesség és a könyv.

A megkérdezett magyar munkavállalók legjobban a pénzjutalomnak (61%), valamint a wellnessutalványnak (17%) örülnének év végi ajándékként munkahelyüktől vagy üzleti partnerüktől. A dobogó harmadik fokára a megszokott ünnepi ajándékok, így a virág, az édesség és a könyv (12%) kerültek.

Müller-Pápai Zsuzsannának, a NaturMed Hotel Carbona vezérigazgatójának tapasztalatai szerint a wellnessutalványok népszerűsége folyamatosan növekszik az utóbbi években. A munkáltatók ugyanis egyre inkább adnak élményt tartalmazó ajándékot a hagyományos kedvességek helyett, hiszen a munkatársak, üzleti partnerek értékelik ezt a figyelmességet, és munkahelyi motivációjukra is kedvezően hat egy pihentető hétvége.

Karácsonyi céges ajándék tippeket itt találhat!

Ötlet és figyelem pótolhatja a pénzt karácsonykor
Nem kell, hogy az üzleti karácsonyi ajándékok totális unalomba fulladjanak, akkor sem, ha nincs túl magas keretünk arra, hogy megköszönjük a partnereknek az egész évi együttműködést. Viszont a kreativitásunkra szükség lesz.
A vágyott év végi céges ajándékok népszerűségi sorrendjében negyedik helyen (6%) a kultúra vagy sport utalványok, míg az ötödik helyen (3%) a hétköznapi irodai ajándékok (pl. logózott bögre, toll) állnak.

A kutatás azt is vizsgálta, hogy a vágyakhoz képest a valóságban melyek a munkáltatók, céges partnerek legjellemzőbb év végi ajándékai. A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók több mint 60 százaléka még sosem kapott ilyenkor ajándékot. A fővárosban a legjellemzőbb a céges ajándékozás, a leggyakoribb meglepetés pedig a klasszikus ajándékok valamelyike: ilyen például az édesség, az ital, a könyv és a virág – a megkérdezettek 36 százaléka kapott már ilyeneket karácsonyra. A megszokott ajándékok után pénzjutalmat (32%) adnak a legtöbbször, a harmadik leggyakoribb meglepetésnek olyan hétköznapi irodai ajándékok (19%) bizonyulnak, mint például a határidőnapló vagy a logózott bögre.

Így lehet adómentes a karácsony
A karácsony kapcsán sokaknak talán elsőként a család vagy a szeretet jut eszébe, netán a bejgli, a szaloncukor, esetleg a zsúfolt áruházi parkolók. Mindez szép és/vagy igaz, ám ne feledjük az adózást sem, ha cégvezetőként karácsonyi ajándékokat adnánk alkalmazottainknak és üzleti partnereinknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo