A pénznél is vonzóbb, ha tanulhatunk

A képzési lehetőségeket tartják a legfontosabbaknak munkahelyi ösztönzők között a magyarországi turizmus-vendéglátásban dolgozók, valamint a területen tanuló diákok – derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál közös kutatásából.

A szakmai továbbképzések szerepeltek az első helyen a munkahelyi ösztönzők fontossági sorrendjében a turizmus-vendéglátásban tanuló középiskolások és felsőoktatási hallgatók, valamint a szektorban dolgozó munkatársak körében – derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál több mint 400 fő bevonásával készített közös kutatásából. A dolgozók a képzések után az év végi jutalom, azaz a tárgyév kimagasló teljesítménye után adható ösztönző juttatás, valamint a törvény által is előírt utazási költségtérítés jelentőségét értékelik a legtöbbre, amíg a diákok esetében az anyagi természetű ösztönzőket megelőzi még a nyelvtanulás lehetősége is.

„Az utóbbi években a hagyományosan népszerű anyagi juttatások és egyéb ösztönzők mellett egyre fontosabbá váltak a munkavállalói elvárások között a képzések, tréningek. Ez a tendencia összefüggésben lehet az Y-generáció térnyerésével, illetve az őket követő Z-generáció munkaerő-piacon történő megjelenésével, amelynek tagjai számára a szakmai kihívások, illetve fejlődési lehetőségek fontos szerepet játszanak egy munkahelyről való döntésben; ezeknek a generációknak a legfiatalabb képviselői is hamarosan kikerülnek a középiskolai, egyetemi-főiskolai képzőhelyekről” – értékelte a kutatás eredményeit Temesvári Zsolt, a Danubius Hotels Group képzési és szervezetfejlesztési igazgatója.

A kutatás nem csupán az anyagi juttatások és egyéb ösztönzők fontosságát tette vizsgálat tárgyává, hanem az általános munkahelyi előnyöket is. Mint kiderült, mind a dolgozók, mind a tanulók legfontosabb elvárása, hogy a fizetésük összhangban legyen a munkájuk értékével. Emellett a dolgozók – vélhetően a szektort általánosan sújtó munkaerőhiány hatásait érzékelve – a második legfontosabb elvárásként a munkaterhelésnek megfelelő számú munkatársat jelölték meg, amelyet harmadikként a munkarészlegek közti hatékony és eredményes kommunikáció követ. A tanulók második és harmadik helyen az átlátható és méltányos jutalmazási rendszert, valamint a munkahely biztonságát és kiszámíthatóságát emelték ki az elvárások sorában.

„A munka értékével összhangban lévő fizetés fontossága a megbecsültség érzésével lehet összefüggésben. A szektorban – többek között az elvándorlás és az utánpótlás korlátjai miatt – egyre jelentősebb a munkaerőhiány, amivel együtt a munkatársak fontossága is nagymértékben megnőtt. Ebben a környezetben csak azok a szállodák lehetnek versenyképesek, amelyek nem csak a már meglévő munkatársaikat becsülik meg, de olyan munkahelyi körülményeket is teremtenek, amelyek megfelelnek a leendő munkatársak, köztük az egyre meghatározóbb „új generációk” elvárásainak” – tette hozzá Temesvári Zsolt.

Mindenki ugyanarra vágyik – még a fiatalok is
Sok szó esik mostanában arról, hogy az Y és Z generáció másra vágyik, mással motiválható, mint az idősebb munkavállalók. Sokan pedig megijednek attól, hogy azt a szabadságot és kreativitás iránti vágyat, ami a fiatalokban munkál, egy hazai kis- vagy középvállalkozás nem tudja kielégíteni. Tévedés, minden fronton.

Véleményvezér

Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo