Munkahelyi motiváció cikkek


Hatékonyabb lehetek, ha a kutyám is velem dolgozik?

Hatékonyabb lehetek, ha a kutyám is velem dolgozik? 

Mi kell ahhoz, hogy egy munkahely kutyabarát lehessen? Ebben segít a Kutyabarát.hu, az ország első kutyabarát szolgáltatásait népszerűsítő közösségi platform.
Presztízs, siker, közösségi élmény és karizmatikus vezető kell a fiataloknak

Presztízs, siker, közösségi élmény és karizmatikus vezető kell a fiataloknak 

Az Y-generáció számára a minőségi idő, a presztízs, az azonnali siker, a közösségi élmény és a karizmatikus vezető egyaránt fontos munkahelyi motiváció. A Magyarországon több mint kétmillió fiatalt számláló korosztály a bérigényt nem a piaci átlagbérek, hanem a számukra ideális életszínvonal szerint határozza meg. A már zajló negyedik ipari forradalom révén számos szakma és pozíció szűnhet meg a következő évtizedekben, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) szakértője szerint emiatt hamarosan a megélhetés múlhat azon, hogy valaki képes-e akár 40 évesen visszaülni az iskolapadba.
Kreatív irodakialakítással növelhetjük a munkakedvet

Kreatív irodakialakítással növelhetjük a munkakedvet 

Az elmúlt egy–másfél évben az irodát bérlők szempontrendszere megváltozott: a munkaerő megszerzése és megtartása soha nem látott kihívást jelent számukra. A szektoronként eltérő mértékben, de emelkedő béreken túl a cégvezetők a munkahelyi körülmények javításával tudnak versenyképesek maradni. A cégek jelentős részénél elsődleges szemponttá vált a ,,well-being” érzet megteremtése, felváltva a költségközpontú gondolkodást.
A pénznél is vonzóbb, ha tanulhatunk

A pénznél is vonzóbb, ha tanulhatunk 

A képzési lehetőségeket tartják a legfontosabbaknak munkahelyi ösztönzők között a magyarországi turizmus-vendéglátásban dolgozók, valamint a területen tanuló diákok – derül ki a Danubius Hotels Group és az Employ Your Brand hr-kommunikációval foglalkozó szakportál közös kutatásából.
Kevés már a fiataloknak a csocsóasztal

Kevés már a fiataloknak a csocsóasztal 

Hamarosan az Y generáció uralkodik a munkahelyeken. Nekik kell kedvezni, ha versenyképes kollégákat szeretnénk megszerezni és megtartani. A közhiedelem szerint a kulcs a csocsóasztal, valójában viszont bevonásra, felelősségre és jövőképre van szükség.
Csúszda, hinta, építőkocka - mit keres ez az irodában?

Csúszda, hinta, építőkocka - mit keres ez az irodában? 

Asztal, szék, számítógép. A legtöbb helyen ennyiből áll az iroda alap berendezése. Mi más is kéne a munkához igaz? A sikeres cégek azonban jól tudják, a kreatív környezet bőven megéri a cégeknek.
Hogyan kössük magunkhoz a fiatalokat? Elmondják ők maguk!

Hogyan kössük magunkhoz a fiatalokat? Elmondják ők maguk! 

A fluktuáció minden vállalat számára komoly gond, a vonzó munkahelyek legfőbb célja, hogy hosszú távon is velük akarjanak maradni a dolgozók. De mivel lehet magunkhoz kötni a fiatalokat? Ezúttal elmondják ők maguk!
7 ok, hogy ne adjon több munkát a legjobbaknak

7 ok, hogy ne adjon több munkát a legjobbaknak 

Nagy a kísértés, hogy még több munkával bízzuk meg a legjobban teljesítő alkalmazottainkat, de most szólunk, hosszú távon lehet, hogy nem éri meg.
Mindenki ugyanarra vágyik – még a fiatalok is

Mindenki ugyanarra vágyik – még a fiatalok is 

Sok szó esik mostanában arról, hogy az Y és Z generáció másra vágyik, mással motiválható, mint az idősebb munkavállalók. Sokan pedig megijednek attól, hogy azt a szabadságot és kreativitás iránti vágyat, ami a fiatalokban munkál, egy hazai kis- vagy középvállalkozás nem tudja kielégíteni. Tévedés, minden fronton.
Nem szívjóságból kell figyelni az emberekre

Nem szívjóságból kell figyelni az emberekre 

Ha a coaching kultúra határozza meg a vállalkozás működését, akkor valóban figyelünk az emberekre. De ugyanolyan erősen figyelünk a teljesítményére is! Az egésznek ugyanis ez a célja. Szakértőnk tisztázza, mi ez az egész a coaching kultúrával.

Friss lendület kéne? Ez segít! 

Hosszú volt a múlt év? Nehezen indítjuk a következőt? Fásultak, motiválatlanok a kollégák? Sok a panasz, nem halad a munka? Itt az ideje, hogy újraindítsuk a motorokat, új lendületet adjunk a csapatnak! Néhány egyszerű, ám hatásos lépéssel már kezdhetjük is.

280 ezer embernek azonnal lenne munka 

Majdnem háromszázezer embernek azonnal lenne munka a GKI becslése szerint a vállalatok által jelzett munkaerőhiány adatok alapján. A legnagyobb gond a kisvállalatoknál van, akik nehezebben tartják meg a munkaerőt. A béremelés is náluk lesz komoly gond - de nem a pénz az egyetlen, ami számít.

Nem a kalandpark motivál, hanem a beszélgetés 

Sok szó esik arról, hogy a cégek számára behozhatatlan versenyhátrányt jelent a motiválatlan dolgozó és a jó módszer már inkább a támogatás a korbács helyett. Sikeres hazai vállalatok példáján keresztül mutatjuk be, hogy többféle út lehet sikeres, az alap azonban mindenhol közös: az ember az érték.

Nulla forintos trükkök, amitől szárnyalnak a dolgozók 

A motivációval az a baj, hogy nem tartós - mondják sokan - a megoldás, hogy mindennap gyakoroljuk! Van pár dolog, amit ha sikerül bevezetnünk a mindennapokba, garantáltan nő az elkötelezettség. És egy fillérünkbe sem kerül az egész.

Nem szórakozni járunk a melóba! Pedig azt kéne 

Mindenki azt akarja, hogy a munkája szórakoztató legyen. Vagy legalább a munkahelyi légkör. Bár persze nem szórakozni járunk a munkahelyünkre, mégis igaz, hogy hatékonyabbá is válunk, ha a környezet és a légkör szórakoztató és érdekes. Még a legjobb dolgozók sem a tegnapi értekezletet fogják kiemelni, ha azt kérdezzük, miért szeretik a munkahelyüket…

A UX design motivál, nem a pénz 

Nem a pénz az elsődleges motiváció a munkában. Ez ahhoz kell, hogy egyáltalán dolgozzunk. Ha a munkáltató ennél nagyobb elkötelezettséget akar – és kemény számok mutatják, hogy akarnia kéne –, ennél sokkal többre van szükség.

Béremelés nélkül nem lesz, aki dolgozzon 

A humánerőforrás ma a legnagyobb üzleti kockázatot hordozó terület, amely stratégiai fontosságúvá vált. A munkaerőhiány akár 10%-os bevételkiesést okozhat. Kell pénz is a megoldáshoz, de a legtöbbet a vezető tehet.

A pénz mindenre megoldás? Szerintünk nem 

Az új ügyfelek megszerzésén és a bevételeink növelésén kívül cégvezetőként általában a kiváló munkatársak megtartása és motiváltságuknak szinten tartása okoz fejtörést. Hogyan mutassuk meg nekik, hogy a munkájuk számunkra nagyon értékes? Nem, nem a pénz a helyes megoldás.

Így kerüljük el a nyári munkaundort 

A nyári időszak sok szempontból kihívást jelent a munkavállalóknak és a munkáltatóknak egyaránt: mikor a ragyogó nyári időben sokan a strandon hűsölnek, nehéz ugyanis fenntartani a dolgozók és a vállalkozók munkakedvét is. De nem lehetetlen! Ehhez adunk most tippeket.

Korlátlan szabadság? Van, ahol beválik 

Miközben a többség azon sakkozik, hogy kevéske szabadságát hogyan ossza be az évre, vannak cégek, ahol nem számolják, ki hány nap szabadságra megy. És megéri nekik.

Sportot lehet űzni a dicséretből 

A KFC és a Pizza Hut anyavállalatának vezetője valóságos sporttá tette annak kimutatását, hogy megbecsüli az alkalmazottai munkáját. Egy 1994-es értekezlet és egy pityergő alkalmazott esete adott életre szóló leckét neki.

Szeretet nélkül már vállalatot sem lehet vezetni 

A teljesítmény növelése érdekében nevelni kell a munkavállalókat - ebben egyetértett több szakértő egy foglalkoztatáspolitikai konferencián. A létbizonytalanságban tartás már nem működik, a felszabadult érzést kell elterjeszteni közöttük.

Fizetésemelést kérnek a kollégák? Akkor rossz a vezető 

Több mint egymillió alkalmazottat kérdezett meg a Gallup Intézet egy felmérésben arról, hogy mire van szükségük a legtehetségesebbeknek a munkahelyüktől. A kutatás eredményei szerint a tehetséges dolgozóknak elsősorban kiváló vezetőkre van szüksége. Egy jó közvetlen munkahelyi főnökre.

Így üldözzük el a legjobb kollégákat 

Lehet, hogy nagy a kísértés, hogy a legjobban teljesítő alkalmazottainknak még több munkát adjunk, de mérlegeljünk, mert lehet, hogy hosszú távon a túlterhelés visszaüt.

Így induljunk neki a tavasznak 

A tavasz egyik – sokak szerint elengedhetetlen – programja a nagytakarítás. Bár az ember nehezen áll neki, amikor végül minden csillog-villog a napsütésben, már látjuk, hogy megérte. Nagytakarításra a cégben is szükség van időnként, és ha túl vagyunk rajta, itt is látni fogjuk, hogy bőven megérte!

Inspirálni nem nehéz! És nagyon megéri 

Szeretné, hogy a munkatársai ne csupán rutinból dolgozzanak? Íme néhány ötlet arra, hogyan inspirálhatja őket az egyre jobb és élményekkel telei munkára.

Így dolgozunk pár év múlva 

Sokakat foglalkoztat a kérdés, hogy az innovációs verseny és a globalizálódás milyen hatással van a vállalati szerkezetre, a munkakörökre és a dolgozókra. Nézzük végig a most zajló átalakulásokat a HR és a szervezet életében, amelyek egyben lehetőséget is adnak a sikeres alkalmazkodásra!

Ezt tudja a legjobb főnök 

Íme néhány jó tanács, hogy mit tegyünk, ha "az év főnöke díjra" pályázunk. Néhány apró változtatás a cégnek is jót tesz és mi is jobban érezzük majd magunkat!

Év végén jutalmaznak bőkezűbben a cégek 

Az év végi időszakban különösen fontos a munkavállalók elismerése, megbecsülése - állítják magyarországi kis- és középvállalkozások és nagyvállalatok vezetői. De milyen más alkalmakkor, milyen formában és mennyire tudatosan ismerik el a vállalatok a dolgozók munkáját napjainkban? A Sodexo 2015 novemberében végzett friss kutatása ezekre a kérdésekre ad válaszokat.

A tehetség önmagában még nem érték 

A tehetség nem szökken szárba magától, gondoskodni kell róla ahhoz, hogy kiteljesedjen. De ha a tehetséges munkavállaló nem kötődik a céghez, tehetségét máshol kamatoztatja majd.

Jófejnek lenni nem kerül semmibe 

Egyre nagyobb gond a szakemberhiány, mert sok cég nem tud annyit fizetni, hogy megtartsa a jó munkaerőt. Ám a jó fizetés mellett ügyelnünk kell arra is, hogy a munkavállalóink érezzék a törődésünket. Ha motiválni kell a dolgozókat, nem feltétlenül drága juttatásokban érdemes gondolkodnunk, hanem olyan apró „figyelmességekben”, amiket – ha nem is gyakran – minden cég megengedhet magának.

Engedjünk, hogy engedjenek 

Alig találni olyan álláshirdetést, melyben ne tüntetnék fel az elvárt kompetenciák között a rugalmasságot. A cégek olyan jelentkezőket vesznek fel szívesen, akik szükség esetén hajlandók túlórázni, egy-egy szabadnapot feláldozni, vagy akár a munkaköri leírásukban szorosan nem szereplő tevékenységeket elvégezni. A gazdasági szakértők azt javasolják, hogy amennyire csak lehet, a vezetők viszonozzák a dolgozók gesztusait.

Csak ennyi kéne, és máris jobb a csapat 

Sokat beszéltünk róla, de még mindig nem eleget. A munkavállalók motiválása az egyik legfontosabb feladat egy cég életében. Bizonyos időszakokban ez különösen nehéz, például az előttünk álló hetekben, amikor a kellemes nyári, pihenéssel, élményekkel teli hetek után kell visszatérni a hétköznapokba. És még az idő is elromlik.

Ennyin múlik, hogy boldogabbak legyünk a munkahelyen 

A boldogtalan munkavállaló nem hatékony munkavállaló, vagyis rengeteg elpocsékolt pénzt jelent. Tehát nem pusztán emberbaráti jóságból, hanem jól felfogott üzleti érdekből is érdemes a vezetőknek figyelmet fordítaniuk arra, hogy boldogabbá tegyék az alkalmazottakat. Itt van 5 egyszerű dolog, már holnap elkezdheti!

Kutya az irodában: a cukiság hatékonnyá tesz 

Miért jó, ha kutya van az irodában? Mert cuki. De van más előnye is! A legmenőbb amerikai munkahelyeknek tartott giga cégek, köztük a Google vagy az Amazon már régóta kifejezetten ösztönzik, hogy a munkavállalók bevigyék az irodába házi kedvenceiket. Persze nem egyszerűen „jófejségből”. Az állatok jelenléte kutatások szerint csökkenti a stresszt és növeli a kreativitást.

Átlag felett bírja a főnökét a magyar dolgozó 

Magyarországon 10-ből 6 ember ajánlja a munkahelyét a barátainak, az elkötelezettek aránya 2005 óta folyamatosan növekszik, és Európán belül is jónak számít. Az Aon Hewitt friss, dolgozói trendeket kutató felmérése 164 országban vizsgálta, hogy hogyan vélekednek a dolgozók a munkahelyükről.

Így növeli a hatékonyságot a játék 

A gamification, vagyis a játékosság bizonyíthatóan növeli a hatékonyságot céges környezetben is. De hogyan fogjunk hozzá? Milyen alapelveket érdemes szem előtt tartani egy sikeres vállalati gamification projekt érdekében? A Piac&Profit szakértője segít!

Teljesítmény játszi könnyedséggel 

A játék a munka ellentéte. Ez volt az ipari forradalom egyik fő üzenete a dolgozók és vezetők számára. Mára ez a gondolat megfordult: a játék éppen a munka ösztönzésére tud szolgálni. Miért és hogyan? – merülhet fel a két alapvető, de nagyon fontos kérdés. A gamification módszerével, ami üzleti környezetben is alkalmazható a vállalat méretétől, tevékenységétől, iparági sajátosságaitól függetlenül. Játékosítani mindent lehet. Csak akarni kell.

Tényleg megváltoztatja a személyiséget a vezetői szerep? 

Felmérések szerint a rossz vezetők aránya a világon nagyon magas lehet. Elegendő megkérdeznünk a munkahelyet váltott ismerőseinket, hogy miért tettek így, ötből négyen valószínűleg azt felelik, hogy a vezetőik miatt. Mi az, ami valójában a gyenge szereplést okozza, miért van az, hogy az állásinterjúk során tökéletesen teljesítő leendő vezetőnek nagy jövőt jósolnak, majd pár hónap alatt mégis kudarcot vall?

Miért élmény? Miért outdoor? – Amit a csapatépítésről tudni érdemes 

A ’90-es évek elejére tehető, amikor a csapatépítések itthon is megjelentek a vállalati kultúrában. Ma pedig már szinte általánossá is vált, hogy ilyen jellegű programon évente többször részt vesznek a cég munkatársai. Mivel hatása jóval nagyobb erejű, mint azt sokan gondolják, arról kérdeztünk egy szakembert, miért érdemes csapatot építenie egy vállalatnak.

Saját magunk legrosszabb főnökei vagyunk? 

Egy saját vállalkozás azt jelenti, hogy a saját darabunkban játszhatunk. Csodálatos dolog, de megvannak a hátulütői is. Nem véletlen, hogy a vállalkozók többsége folyamatosan túlterhelt, stresszes és alulfizetett. Legyünk jobb főnökei saját magunknak!

Nem a munkát visszük haza, hanem az otthoni bajokat a munkába 

A munkavállalók döntő többsége jónak tartja a légkört munkahelyén, és úgy gondolja, van legalább egy olyan munkatársa, aki nyitott a bizalmasabb beszélgetésekre is. A munkavállalók közel fele magánéleti problémák miatt frusztrált és rosszkedvű, de ez nem befolyásolja a munkavégzését.

Nem a fizetés számít, hanem az elismerés 

Leginkább a megbízható, stabil munkahelyet értékeljük és azt, ha erőfeszítéseinket méltányolják. A fizetésünk mértéke csupán a harmadik legfontosabb szempont, az a lényeges, hogy fix legyen és minél több szabadnapból gazdálkodhassunk.

Hogyan minősíthető a munkavállaló? 

A minősítés, azaz a munkavállaló munkavégzés során nyújtott teljesítménye vizsgálatának eredménye, és az erre épülő értékelés kiemelkedő jelentőséggel bír mind a munkáltatói szervezet, mind az egyén szempontjából. De mi alapján végezhetjük el?

Szereti a magyar a csapatépítést, főleg, ha mulathat is 

Míg a vezető pozícióban dolgozók többször is részt vehettek már csapatépítő tréningen, a fizikai munkások többségét még nem hívták ilyen rendezvényre. Az átlagos csapatépítő tréning két napos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget.

Így sarkalljuk jobb teljesítményre a lazsáló kollégát 

Az elvártnál gyengébb teljesítmény ritkán kap akkora mértékű büntetést a versenyszférában, mint amit megérdemelne. Ugyanakkor az is igaz, hogy attól, hogy egy teljesítmény gyengébb, nem biztos, hogy le kell mondanunk a dolgozóról. Íme néhány tanács, hogyan sarkalhatjuk jobb teljesítményre munkavállalónkat, mielőtt végleg feladnánk.

Hétköznapi csapatépítés kezdőknek 

Gyakori probléma egy cég működésében, hogy a munkatársak egyenként jól teljesítenek, de a csapatmunka hagy némi kívánnivalót maga után. Íme néhány ötlet, hogyan építsünk csapatot induló vállalkozásként.

Félvállról veszik a munkáltatói márkát a cégek 

Sok cég még el sem gondolkodott azon, hogy építsen-e egyáltalán munkáltatói márkát, és akik elkezdték, azok nagy része is csak a nagy szavaknál tart. Pedig nem afféle úri huncutságról van szó, nagyon is megéri foglalkozni a témával. A munkavállalók megtartása kulcskérdés most, amikor már a versenyképességet is veszélybe sodorja a szakemberhiány, a munkavállalók több mint felének fontos, hogy mások mit gondolnak a munkaadójáról.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe 

Már minden második magyar vett igénybe magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt két évben.

Pénzszerzés

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?  

A befektetési alapokban kezelt vagyon 2,9 százalékkal, 445 milliárd forinttal nőtt márciusban.

Adózás

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni!

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni! 

Vészesen fogy az idő, ezt a befizetést nem szabad elfelejteni.

Cégblog

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra  

A vállalat mintegy 100 szezonális új munkavállalót keres a turisztikai régiókban, a kezdőbér több mint bruttó 550 000 forint.

Klímablog

Zöldül a Wizz Air

Zöldül a Wizz Air 

A Wizz Air az évtized végére járatainak 10 százalékát tervezi üzemeltetni fenntartható repülőgép-üzemanyaggal.

Társadalom

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe 

Már minden második magyar vett igénybe magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt két évben.

Infokom

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk  

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben az űrkutatásban használtak, de később gyökeresen alakították át az emberek életét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo