Nem a munkát visszük haza, hanem az otthoni bajokat a munkába

A munkavállalók döntő többsége jónak tartja a légkört munkahelyén, és úgy gondolja, van legalább egy olyan munkatársa, aki nyitott a bizalmasabb beszélgetésekre is. A munkavállalók közel fele magánéleti problémák miatt frusztrált és rosszkedvű, de ez nem befolyásolja a munkavégzését.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A Profession.hu legfrissebb kutatásában részt vevő 3310 munkavállaló 76 százaléka találja kellemesnek a légkört munkahelyén. Ezt a véleményt elsősorban a felsővezetők (99%) osztják, míg a fizikai munkát végzők (17%) rossz hangulatra panaszkodnak. A kutatásból kiderül az is, hogy minél kisebb egy cég, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy az ott dolgozók jó munkahelyi légkörről számolnak be (30 fő alatt: 90%, 30-100 fő: 87%, 100-nál több fő: 84%), de a kellemesnek ítélt környezetet elősegíti a kötetlen munkarend (90%) is. (Még az iroda berendezése is számít.)

Bizalmaskodunk is Tízből négy munkatárs szerint munkatársai teljesen vagy inkább nyitottak a bizalmasabb, magánéleti beszélgetésekre, és mindössze tízből egy ember az, aki egyértelműen elzárkózik az ilyenfajta kapcsolattól. A megkérdezettek 14 százaléka alkalmanként több munkatársával is szokott magánéleti témáról beszélgetni, ez elsősorban a nőkre (16%) és a 18-29 éves korosztályra (23%) jellemző. Természetesen vannak olyan munkavállalók is (22%), akik elmondásuk szerint soha nem osztanak meg bizalmas információt munkatársaikkal, ebbe a táborba tartoznak a férfiak (30%), az 50-65 éves korosztály képviselői (26%), az alapfokú végzettséggel rendelkezők (27%), a fizikai munkát végzők (26%) és a 30 főnél kisebb cégek dolgozói (27%)

Teher a bizalmas kapcsolat? A kutatásban részt vevők többségének (65%) legalább egy olyan munkatársa van, aki magánéleti kérdésekben is hozzá fordul. Ez a bizalmaskodás 68 százalékuknak egyáltalán nem, 29 százalékuknak inkább nem okoz gondot és mindössze 3 százalékuk találja tehernek, ha valamelyik munkatársa hozzá fordul magánéleti problémáival.

Szereti a magyar a csapatépítést, főleg, ha mulathat is
Míg a vezető pozícióban dolgozók többször is részt vehettek már csapatépítő tréningen, a fizikai munkások többségét még nem hívták ilyen rendezvényre. Az átlagos csapatépítő tréning két napos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget.
Gyakran megesik, hogy magánügyeinket telefonon intézzük munkahelyünkön, de ezt a megkérdezett munkavállalók 38 százaléka mindig, 44 százaléka pedig gyakran félrevonultan intézi, mindössze minden ötödik dolgozó beszél bizalmasan telefonon kollégái előtt, például az íróasztalánál ülve.

Frusztráltak vagyunk A Profession.hu felméréséből kiderül az is, hogy magánéleti problémáinkat munkahelyünkön sem tudjuk leplezni, munkatársainkat viszont inkább látjuk frusztráltnak emiatt, mint saját magunkat. A megkérdezettek 22 százaléka szerint teljes mértékben vagy inkább jellemző saját magára, hogy magánéleti problémák miatt gondterhelten érkezik munkahelyére, ez az arány a 18-29 évesek (32%), az alapfokú végzettségűek (26%) és az államigazgatásban dolgozók (25%) körében magasabb.

Jó hír azonban, hogy bár a megkérdezettek szerint a munkatársak közel fele (47%) gyakran frusztrált és rosszkedvű magánéleti problémái miatt, ez nem befolyásolja a munkavégzését és nincs hatással a munkahelyi légkörre sem.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo