Átlag felett bírja a főnökét a magyar dolgozó

Magyarországon 10-ből 6 ember ajánlja a munkahelyét a barátainak, az elkötelezettek aránya 2005 óta folyamatosan növekszik, és Európán belül is jónak számít. Az Aon Hewitt friss, dolgozói trendeket kutató felmérése 164 országban vizsgálta, hogy hogyan vélekednek a dolgozók a munkahelyükről.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:FreeDigitalPhotos.net/chaiwat

Az Aon Hewitt a “Trendek a munkavállalók elkötelezettségében” című kutatásában több mint 1000 vállalat körülbelül 9 millió munkavállalóját kérdezte arról, hogy hogyan vélekednek munkahelyükről. A riport szerint a globális munkavállalói elkötelezettség 62 %-ot ért el, ami enyhe emelkedést jelent az előző évhez képest. Latin Amerika továbbra is a legstabilabb és legmagasabban elkötelezett régió, 10 munkavállalóból 7 vallja magát elkötelezettnek. Afrika és Közép-Kelet tette meg a legnagyobb fejlődést: 2012-ben egy átlagos cégnél még csak 53 %-a volt elkötelezett, most pedig már 67 %. Észak-Amerikában az elkötelezettség majdnem elérte a recesszió előtti szintet (66 %). A sort Európa zárja; a lelassult gazdaságban a dolgozók kicsit több mint fele (57 %) kötődik vállalatához.

A főnök jó, a pénz kevés

"Magyarországon az elkötelezettség 2005 óta folyamatosan növekszik. Pillanatnyilag egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 60%-a elkötelezett cége felé. Ők azok a munkavállalók, akik ajánlják a szervezetet, mint potenciális munkahelyet, nem terveznek állást változtatni és elvárásokon felül teljesítenek a vállalat céljainak érdekében. Ez kissé meghaladja az európai szintet, azonban némileg elmarad a globális értéktől. Itthon a dolgozók leginkább közvetlen felettesükkel és munkatársaikkal elégedettek, míg legkritikusabban fizetésükről és előrelépési lehetőségeikről nyilatkoznak.” – mondja Bakos Réka, az Aon Hewitt szakértője.

Elégedett munkaerő – elégedett ügyfél
A megfelelő munkavállalói attitűd és viselkedés százmilliárdos különbséget is jelenthet egy cég eredményeiben. A pozitív ügyfélélmény eléréséhez ugyanis az elégedett munkavállalón keresztül vezet az út.
Annak ellenére, hogy globális szinten az elkötelezettség enyhe növekedést mutat, figyelmeztető jel, hogy a munkavállalók munka-élményeikkel való átlagos elégedettsége 28 százalékpontot esett az előző évhez képest. Ez főként a munkaeszközök, a humán gyakorlatok és a felsővezetés emberközpontúsága terén jelent negatív elmozdulást. Mindez még hangsúlyosabban jelenik meg Európában, ahol az alacsony GDP növekedés, stagnáló elkötelezettséggel és nagymértékben romló dolgozói elégedettséggel párosul. Ez utóbbi azért különösen veszélyes, mert ha a dolgozók nem érzik, hogy rendelkezésükre állnak a munkavégzéshez szükséges feltételek, hamar frusztrálódnak és ez alááshatja elkötelzettségüket és motivációjukat is.

Nem mérni kell, hanem csinálni

"Az utóbbi években a vállalatok nagy része hangsúlyt fektetett az elkötelezettség növelésére, azonban számos esetben inkább a mérésekre koncentráltak ahelyett, hogy az üzleti és HR stratégiával összehangolva, holisztikusan közelítenék meg a kérdést.” – mondja Bakos Réka. Pedig az alacsony elkötelezettségi szint látványosan és jelentősen javítható, ha olyan vállalati kultúrát alakítunk ki, amely elkötelezett és elkötelező vezetőket épít. A kutatás adataiból kiderül, a felsővezetők megkerülhetetlenek az elkötelezettség formálásában, hiszen ők azok, akik valódi célokat és határozott jövőképet mutatnak  a csapatnak, és formálni tudják a vállalatot annak érdekében, hogy egyre jobb munkahellyé váljon.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo