Az Aon Hewitt a “Trendek a munkavállalók elkötelezettségében” című kutatásában több mint 1000 vállalat körülbelül 9 millió munkavállalóját kérdezte arról, hogy hogyan vélekednek munkahelyükről. A riport szerint a globális munkavállalói elkötelezettség 62 %-ot ért el, ami enyhe emelkedést jelent az előző évhez képest. Latin Amerika továbbra is a legstabilabb és legmagasabban elkötelezett régió, 10 munkavállalóból 7 vallja magát elkötelezettnek. Afrika és Közép-Kelet tette meg a legnagyobb fejlődést: 2012-ben egy átlagos cégnél még csak 53 %-a volt elkötelezett, most pedig már 67 %. Észak-Amerikában az elkötelezettség majdnem elérte a recesszió előtti szintet (66 %). A sort Európa zárja; a lelassult gazdaságban a dolgozók kicsit több mint fele (57 %) kötődik vállalatához.
A főnök jó, a pénz kevés
"Magyarországon az elkötelezettség 2005 óta folyamatosan növekszik. Pillanatnyilag egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 60%-a elkötelezett cége felé. Ők azok a munkavállalók, akik ajánlják a szervezetet, mint potenciális munkahelyet, nem terveznek állást változtatni és elvárásokon felül teljesítenek a vállalat céljainak érdekében. Ez kissé meghaladja az európai szintet, azonban némileg elmarad a globális értéktől. Itthon a dolgozók leginkább közvetlen felettesükkel és munkatársaikkal elégedettek, míg legkritikusabban fizetésükről és előrelépési lehetőségeikről nyilatkoznak.” – mondja Bakos Réka, az Aon Hewitt szakértője.
Nem mérni kell, hanem csinálni
"Az utóbbi években a vállalatok nagy része hangsúlyt fektetett az elkötelezettség növelésére, azonban számos esetben inkább a mérésekre koncentráltak ahelyett, hogy az üzleti és HR stratégiával összehangolva, holisztikusan közelítenék meg a kérdést.” – mondja Bakos Réka. Pedig az alacsony elkötelezettségi szint látványosan és jelentősen javítható, ha olyan vállalati kultúrát alakítunk ki, amely elkötelezett és elkötelező vezetőket épít. A kutatás adataiból kiderül, a felsővezetők megkerülhetetlenek az elkötelezettség formálásában, hiszen ők azok, akik valódi célokat és határozott jövőképet mutatnak a csapatnak, és formálni tudják a vállalatot annak érdekében, hogy egyre jobb munkahellyé váljon.