Lojalitás cikkek


Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz

Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz 

Egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlóknál növeli a márkahűséget az, ha a cégek felvállalnak egy határozott nézetet egy-egy társadalmi kérdésben. A vállalatok politizálása tehát jó „befektetés”.
Így növelhető a munkaerő lojalitása

Így növelhető a munkaerő lojalitása 

A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint. Az eredmények arra is rámutatattak, hogy a dolgozók hozzáállása jelentősen változhat, ha úgy érzik, feladataival hozzájárulhatnak a cég sikereihez, véleményüket pedig árnyalja egy általuk alkalmasnak ítélt vezető.
A fiatalabb ügyfelek lojalitásához több kell egy márkától

A fiatalabb ügyfelek lojalitásához több kell egy márkától 

A Ricoh Europe az iparágban elvégzett új tanulmánya kiemelte az egyes generációk közötti különbségeket az ügyfélszolgálati elvárásokban. Az idősebb korcsoportok kevésbé megbocsátónak bizonyultak a márkákkal szemben, míg a fiatalabb ügyfelek sokkal több információt várnak mind már a megfontolás illetve az értékesítés utáni szinten is, hogy tartós kapcsolatot építhessenek ki a márkákkal.
6+1 jótanács, amivel növelheti ügyfelei lojalitását

6+1 jótanács, amivel növelheti ügyfelei lojalitását 

A lojális ügyfelek hosszútávon biztosítják egy cég sikeres működését, miközben az elégedettségük nagy valószínűséggel újabb vásárlókat is hozhat. Ezzel szemben a mindennapi feladatok ellátása mellett az ügyvezetőknek sokszor csak kevés idejük jut arra, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak rájuk. Az Invitel összegyűjtött 6+1 jótanácsot, amelyeket megfogadva a kisvállalatok növelhetik ügyfeleik lojalitását.
7 dolog, ami a legjobb alkalmazottat is kikészíti

7 dolog, ami a legjobb alkalmazottat is kikészíti 

A motiválatlan munkaerő rosszul végzi a feladatait, hibákat követ el, az első adandó alkalommal lelép. Mégis sokan teszik ilyenné a dolgozóikat, követnek el alaphibákat, amivel súlyos károkat okoznak. Mit rontunk el?
Így spórol nekünk a minőségellenőrzés

Így spórol nekünk a minőségellenőrzés 

A szabvány alapú menedzsment rendszerekkel szemben gyakran felmerül a kritika, hogy csak viszik a pénzt. Ezért is szánják rá magukat könnyebben a bevezetésére a cégvezetők, ha valamilyen támogatási lehetőség is használható hozzá. A másik ilyen, hajlandóság-növelő tényező, ha a tanúsítvány hiányában szankciókkal kell számolnia a vállalkozásnak. Megéri akkor is, ha nincs rá teljes támogatás és nincs szankció? Kimutatható egyáltalán a spórolás? Hol jelentkezik a cég számára a megtakarítás? Egy kivállalkozás kasszáját különösen érzékenyen érinti minden kiadás. Érdemes körüljárni ezeket a kérdéseket, mielőtt az „ISO vagy nem ISO” kérdésben döntenek.
Egy helyen csak pár hónapot dolgozik az új generáció

Egy helyen csak pár hónapot dolgozik az új generáció 

Az új nemzedék felnőtt, és lassan beszivárog a munkaerőpiacra is. A vágyaik és az elvárásaik még merészebbek, mint az Y generációé voltak, és már a lojalitás is mást jelent a számukra: 70 százalékuk mindössze egy évig marad ugyanazon a munkahelyen – derül ki a Jófogás és a GKI közös kutatásából.
Miért jó, ha hűséges az ügyfél?

Miért jó, ha hűséges az ügyfél? 

A csapból is az folyik, hogy növeljük a vevőink elégedettségét, lojalitását. Ami remekül hangzik, de elég nehéz egyrészt, másrészt pedig elég költséges játékká tud válni, különösebb előnyök nélkül. Szombati Orsolya online marketing szakértő szerint azonban mégis megéri rágyúrni a hűségre.
Átlag felett bírja a főnökét a magyar dolgozó

Átlag felett bírja a főnökét a magyar dolgozó 

Magyarországon 10-ből 6 ember ajánlja a munkahelyét a barátainak, az elkötelezettek aránya 2005 óta folyamatosan növekszik, és Európán belül is jónak számít. Az Aon Hewitt friss, dolgozói trendeket kutató felmérése 164 országban vizsgálta, hogy hogyan vélekednek a dolgozók a munkahelyükről.
Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után

Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után 

Egy szervezet munkavállalói a vállalati reputáció legfontosabb védelmezői, márkanagykövetei lehetnek. Ők azok, akik személyes jelenlétükkel, ügyfélkapcsolati munkájukkal, közösségi média használatukkal megjelenítik a szervezetet a külvilág, a közvélemény számára. Ahhoz, hogy egy krízis esetén valóban számíthassunk a dolgozók támogatására, érdemes már a baj bekövetkezése előtt néhány aranyszabályra figyelemmel lennünk.

A fiatalok többet akarnak - a munkahelyen is 

A magyar munkavállalók körében érezhetően csökken az állásuk elvesztésétől való félelem, de 10-ből 7 ember még mindig úgy érzi, hogy komoly nehézségekbe ütközne, ha új munkalehetőséget kellene keresnie. Ez az arány jóval alacsonyabb az Y generáció tagjai között, szinte kivétel nélkül biztosak abban, hogy könnyedén találnának új munkát szükség esetén.

Titokban és ingyen túlórázik a többség 

Bár a munkavállalók nagy része gyakran túlórázik, és ezért semmilyen kompenzációt nem kap, többségük nem jelzi ezt felettese felé. A Profession.hu által végzett kutatásból kiderül, hogy a havi rendszerességgel túlórázók közel egynegyedének több mint 24 óra plusz munkaórája gyűlik össze havonta.

Hogyan találhatunk megbízható munkavállalót? 

Egyre gyakoribb téma a kiválasztásnál vagy szervezeten belüli pozícióváltásnál a lojalitás problémája. A megbízhatóság azonban nem könnyen megfogható tulajdonság, de vannak módszerek, hogyan mérhető.

Félvállról veszik a munkáltatói márkát a cégek 

Sok cég még el sem gondolkodott azon, hogy építsen-e egyáltalán munkáltatói márkát, és akik elkezdték, azok nagy része is csak a nagy szavaknál tart. Pedig nem afféle úri huncutságról van szó, nagyon is megéri foglalkozni a témával. A munkavállalók megtartása kulcskérdés most, amikor már a versenyképességet is veszélybe sodorja a szakemberhiány, a munkavállalók több mint felének fontos, hogy mások mit gondolnak a munkaadójáról.

A napi terhek csökkentése a legvonzóbb bónusz 

Munkáltatói hiteltörlesztés, luxusutazás, magasabb fizetéssel, több felelősséggel járó előléptetés, kiszámítható munkaidő, családbarát munkahely. Munkavállalókat kérdeztünk, kit melyik tenné elkötelezettebbé munkaadója, cége irányába, melyik juttatás motiválná leginkább.

Hiába nem divat, érték 

Magyarország egyre inkább elöregszik, a munkaerőpiacon mégis mintha ötven felett megszűnne az élet: aki ennél idősebb, már alig-alig talál pozíciót. Pedig az idősebb munkatársak higgadtsága, tapasztalata, döntéskészsége és lojalitása alapvető értéket jelen minden vállalkozásnak.

Vigyázzon! Egy mondattal tönkreteheti a munkavállalója! 

Az új technológiák, a mobilkommunikációs forradalom, a közösségi terek miatt új veszély leselkedik a cégekre: a nyilvánosság veszélye. A Facebook, a Twitter, az Instagram jelentette kihívások újfajta reakciókat és vállalatvezetési stílust igényel a vállalatvezetők részéről.

Fizetésemelésért tetováltatták magukra alkalmazójuk logóját  

Manapság nem éppen az állandóság jellemző a munkaerőpiacra, a legtöbb embernek több állása van tíz év alatt, mint korábban egy egész élet alatt. Ennek ellenére (szerintünk) meglepően sokan döntöttek úgy a New York-i ingatlanbróker Rapid Reality alkalmazottai közül, hogy 15 százalékos fizetésemelésért magukra tetováltatják a cég logóját.

Tetemes kárt okozhat a dolgozók viselkedése  

A szükségtelen munkavállalói kockázatok céges költségei tetemes kárt okoznak a munkaadóknak. A régiós statisztikák szerint a dolgozók viselkedéséből következő különböző problémás helyzetek, mint a rossz munkahatékonyság, balesetek és csalások, együttesen milliárdos veszteségeket okoznak a hazai vállalatoknak. Lehet, hogy ezek kiszűrhetők lennének?

Hat magyar vállalat a régió legjobb munkahelyei között 

Erős összefüggés van az üzleti eredmények és az erősen elkötelezett dolgozók között az Aon Hewitt Legjobb Munkahely felmérése szerint. A Közép-és Kelet Európai győztesek között hat magyar cég is szerepel.

Boldogabb dolgozó kevesebb pénzért? 

A hazai vállalatok jelentős része tájékozatlan és bizalmatlan az atipikus foglalkoztatással szemben, pedig a munka és magánélet egyensúlyának kialakításával küzdő munkavállalók hálásak lennének a lehetőségért, amely hatékonyságban busásan megtérül a munkaadónak is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo