A fiatalabb ügyfelek lojalitásához több kell egy márkától

A Ricoh Europe az iparágban elvégzett új tanulmánya kiemelte az egyes generációk közötti különbségeket az ügyfélszolgálati elvárásokban. Az idősebb korcsoportok kevésbé megbocsátónak bizonyultak a márkákkal szemben, míg a fiatalabb ügyfelek sokkal több információt várnak mind már a megfontolás illetve az értékesítés utáni szinten is, hogy tartós kapcsolatot építhessenek ki a márkákkal.

A kutatás eredménye szerint, az 55 év felettiek 62 százaléka elfordulna egy márkától, ha annak értékesítési rendszere túl nehézkes, míg a 16-24 évesek csupán 43%-a gondolkozik hasonlóan. Minden korosztályt tekintve az ügyfelek 55%-a lemondana a vásárlásról, ha bonyolultnak találnák annak folyamatát.

Kép:MiniCRM

Ugyanakkor a fiatalabb korosztályok jobban értékelik a fejlettebb márka-interakciókat, mint idősebb társaik. A hozzáadott szolgáltatások, mint például egy harmadik fél véleménye vagy ajánlások, sokkal fontosabbak a fiatalabb fogyasztók számára. A 16-24 évesek 43%-a értékelte úgy ezt, mint legfontosabb tényező az adott márkától történő vásárlás során, szemben az 55 év felettiek 20%-ával.

Az idősebb ügyfelekről az is kiderült, hogy kevésbé érdeklik őket a hűségprogramok és a gyakori vásárlásokhoz járó jutalmak. Csak 19%-uk érezte úgy, hogy ez egy kiemelkedően fontos tényező, szemben a 16-24 évesek 38%-ával.

Jobb ügyfélszolgálat a siker kulcsa?
Divatos koncepció a HR és a vállalatszervezés világában manapság az egyszerűsítés. Összetettek a vállalati szabályzatok és a céges folyamatok, az elvárt színvonal megütése nem könnyű. Minél egyszerűbben képes erre egy beosztott, annál jobb. Minimalizmusban az erő. Ma már a szimplifikálás kapcsán realizálható hozamról beszélnek a menedzsment-tanácsadók. És workshopokban tanítják egyszerűsítésre az alkalmazottakat.
Javier Diez-Aguirre, Alelnök, Corporate Marketing, CSR & Environment, Ricoh Europe elmondta: "Kutatásaink rávilágítanak a márkák előtt álló legfontosabb kihívásokra, - hogyan navigáljanak a különböző generációk változatos preferenciarendszerén keresztül. A márkáknak gondoskodniuk kell arról, hogy az ügyfelek számára látható folyamataik, platformjaik és technológiájuk a rendszeres felülvizsgálatoknak megfelelő legyen, hiszen ezek biztosítják a folyamatos elismerést és az optimális benyomást. Azok számára, akik mindezt jól alkalmazzák, a siker könnyen elérhető; a vásárlók 57%-kal többet költenek azoknál a márkáknál, ahol úgy érzik, megbecsülik őket.".

A Ricoh kutatásának másik eredménye szerint a vásárlók egyre nagyobb hányada fordít időt a vásárlás előtti információszerzésre. A harmadik féltől származó vélemények igénye mellett a 16-24 évesek 33%-a és a 25-34 évesek 37%-a használja a Facebookot egy márka vásárlása előtti interakcióhoz. A fiatalabb fogyasztókat jobban zavarja az, ha nem tudnak kapcsolatot teremteni egy márkával a közösségi médián keresztül, a 16-24 évesek 50%-a egyetért ezzel az 55 év felettiek 26%-ával szemben.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo