Miért jó, ha hűséges az ügyfél?

A csapból is az folyik, hogy növeljük a vevőink elégedettségét, lojalitását. Ami remekül hangzik, de elég nehéz egyrészt, másrészt pedig elég költséges játékká tud válni, különösebb előnyök nélkül. Szombati Orsolya online marketing szakértő szerint azonban mégis megéri rágyúrni a hűségre.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Ha olyan vállalkozása van, ahol nagyon sok ügyfél megfordul, de csak esetileg, vagy éppen olyan szolgáltatást nyújt, ahol nagy a konkurencia: nagyon fontos, hogy legyenek lojális ügyfelei, akik segítenek a biznisz építésében. De miért? Először is a hűséges ügyfél újra, és újra vásárol sokszor akár magától is, hosszú távon igénybe veszi a terméket, vagy a szolgáltatást, hajlandó hűségidővel lekötni magát, ami a cégnek biztos anyagi forrást jelent. (Akár 30 százalékkal is nőhetnek a bevételeink!)

Ezenkívül nem fog csak azért máshoz menni, olcsóbb, hiszen nem kell újra pénzt költeni rá, hogy bevételt hozzon és ami a hab a tortán: segít újabb és újabb lojális ügyfeleket szerezni – vélekedik Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

Hogyan tud segíteni újabb lojális ügyfelek szerzésében a más meglévő partner?

Ajánlhat minket az ismerőseinek, az olyan ismerőseinek: akik hozzá hasonlóak, hasonló gonddal küzdenek, segíthet felmérni a piaci igényeket, azt hogy milyen tényleges gondokkal küzdenek az emberek, ezzel segítve a termékfejlesztési irányok és a marketing stratégia kialakítását.

A tartalommarketinghez szavakat, mondatokat ad a kezünkbe, nem kell gondolatolvasóként vaktában próbálkoznia, hogy kitalálja a megfelelő érveket a termékünkhöz, tapasztalatokat oszt meg a közösségi oldalakon, ami növeli az új érdeklődők bizalmát és remek referenciát ad vállalkozásunknak. (Persze nem mindegy, hogy kik azok, akikkel megszerettetjük a márkánkat.)

Így lesz a cégünk rajongás tárgya
Mindenre lehet márkát építeni, csak megfelelően kell csinálni – mondja Nagy Barna, Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mitől lesz érdekes a cégünk megjelenése?
Hogyan lesznek elkötelezett, hűséges vásárlók?

Jól kell bánni velük, odafigyelni a kéréseikre, panaszaikra (pl. mikor érkezik a szállító, vagy jön meg az új raktárkészlet).

Jól kell kommunikálni velük- kétirányú, párbeszédes beszélgetést kell kialakítani, ahol rá tud kérdezni a problémákra, a sikerélményekre, amit a termék/szolgáltatás nyújt számára.

Figyelni kell rá és az igényeire, ha a termékkel vagy a szolgáltatással kapcsolatban vannak észrevételei, azt pedig különös gondossággal kell kezelni, és javítani rajta, ezt pedig jelezni az ügyfél felé. (A panaszos ügyféllel elővigyázatosan kell bánni, mert nagy kockázatot jelent, de egyben nagy lehetőséget is.)

Nyűgözzük le, egy rendezvénnyel, egy extra ajándékkal, egy személyes találkozóval, egy VIP hűségprogrammal!

Építsük a bizalmukat: őszinteséggel, azzal, hogy megkérdezzük őket, pontossággal, és mondjunk köszönetet a lojalitásukért!

Egyszerű varázsigék a jobb ügyfélélményhez
Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!

Véleményvezér

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.
Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon

Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon 

Sok országban kedvezményes áfa jár a zöldségek-gyümölcsök mellé.
Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo