Miért jó, ha hűséges az ügyfél?

A csapból is az folyik, hogy növeljük a vevőink elégedettségét, lojalitását. Ami remekül hangzik, de elég nehéz egyrészt, másrészt pedig elég költséges játékká tud válni, különösebb előnyök nélkül. Szombati Orsolya online marketing szakértő szerint azonban mégis megéri rágyúrni a hűségre.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Ha olyan vállalkozása van, ahol nagyon sok ügyfél megfordul, de csak esetileg, vagy éppen olyan szolgáltatást nyújt, ahol nagy a konkurencia: nagyon fontos, hogy legyenek lojális ügyfelei, akik segítenek a biznisz építésében. De miért? Először is a hűséges ügyfél újra, és újra vásárol sokszor akár magától is, hosszú távon igénybe veszi a terméket, vagy a szolgáltatást, hajlandó hűségidővel lekötni magát, ami a cégnek biztos anyagi forrást jelent. (Akár 30 százalékkal is nőhetnek a bevételeink!)

Ezenkívül nem fog csak azért máshoz menni, olcsóbb, hiszen nem kell újra pénzt költeni rá, hogy bevételt hozzon és ami a hab a tortán: segít újabb és újabb lojális ügyfeleket szerezni – vélekedik Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

Hogyan tud segíteni újabb lojális ügyfelek szerzésében a más meglévő partner?

Ajánlhat minket az ismerőseinek, az olyan ismerőseinek: akik hozzá hasonlóak, hasonló gonddal küzdenek, segíthet felmérni a piaci igényeket, azt hogy milyen tényleges gondokkal küzdenek az emberek, ezzel segítve a termékfejlesztési irányok és a marketing stratégia kialakítását.

A tartalommarketinghez szavakat, mondatokat ad a kezünkbe, nem kell gondolatolvasóként vaktában próbálkoznia, hogy kitalálja a megfelelő érveket a termékünkhöz, tapasztalatokat oszt meg a közösségi oldalakon, ami növeli az új érdeklődők bizalmát és remek referenciát ad vállalkozásunknak. (Persze nem mindegy, hogy kik azok, akikkel megszerettetjük a márkánkat.)

Így lesz a cégünk rajongás tárgya
Mindenre lehet márkát építeni, csak megfelelően kell csinálni – mondja Nagy Barna, Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője a Piac&Profit KKV-Akadémiáján. De mitől lesz érdekes a cégünk megjelenése?
Hogyan lesznek elkötelezett, hűséges vásárlók?

Jól kell bánni velük, odafigyelni a kéréseikre, panaszaikra (pl. mikor érkezik a szállító, vagy jön meg az új raktárkészlet).

Jól kell kommunikálni velük- kétirányú, párbeszédes beszélgetést kell kialakítani, ahol rá tud kérdezni a problémákra, a sikerélményekre, amit a termék/szolgáltatás nyújt számára.

Figyelni kell rá és az igényeire, ha a termékkel vagy a szolgáltatással kapcsolatban vannak észrevételei, azt pedig különös gondossággal kell kezelni, és javítani rajta, ezt pedig jelezni az ügyfél felé. (A panaszos ügyféllel elővigyázatosan kell bánni, mert nagy kockázatot jelent, de egyben nagy lehetőséget is.)

Nyűgözzük le, egy rendezvénnyel, egy extra ajándékkal, egy személyes találkozóval, egy VIP hűségprogrammal!

Építsük a bizalmukat: őszinteséggel, azzal, hogy megkérdezzük őket, pontossággal, és mondjunk köszönetet a lojalitásukért!

Egyszerű varázsigék a jobb ügyfélélményhez
Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo