ügyfélmegtartás cikkek


Az elégedett ügyfél is elcsábítható

Az elégedett ügyfél is elcsábítható 

Elkötelezett munkavállaló nélkül nincs remek ügyfélélmény. Az elégedett kliens pedig hajlandó mélyebbre nyúlni a zsebében. Erről is szó esett a Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján.
Nem csak olcsó árral lehet növelni az ügyfélhűséget

Nem csak olcsó árral lehet növelni az ügyfélhűséget 

A biztosítási piacon a digitális alapú biztosítások elterjedése új lehetőséget kínál a gépjármű-biztosítóknak arra, hogy ne csupán kárrendezéssel kapcsolatos szolgáltatásokat nyújtsanak, de a mobilitással kapcsolatos szolgáltatások széles skálája felé is nyissanak.
Egymillió ajándék ért késve a fa alá

Egymillió ajándék ért késve a fa alá 

Bár a webáruházak a 2016-os karácsonyi szezonra is minden tudásukat bevetve készültek, és a futárszolgálatok is csúcson jártak a kapacitásukat illetően, mégis minden hatodik 18 év feletti internetező átélhetett több vagy kevesebb aggodalmat a karácsonyi időszakban késéssel érkező internetes rendelései miatt. A késések arra késztetik a vásárlók egy részét, hogy korábbra hozzák online rendeléseiket, vagy egyáltalán ne vásároljanak az ünnepi időszakban az interneten – derül ki az eNET Internetkutató 2017. január elejei felméréséből.
A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz

A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz 

Új korszakba léptek a vállalatok: van, amelyik úgy látja, az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra kell fókuszálni, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.
3 üzleti lecke, amit ne a saját kárán tanuljon meg

3 üzleti lecke, amit ne a saját kárán tanuljon meg 

A legtöbb vállalkozó ugyanazokat a hibákat követi el az elején és mindenki a saját kárán tanulja meg, hogy hogyan kellett volna. Három leckével segítünk elkerülni néhány alaphibát.
Tavaszi megújulás? A cégre is ráfér!

Tavaszi megújulás? A cégre is ráfér! 

Tavasszal sokan késztetést érzünk, hogy rendet rakjunk magunk körül, kitakarítsuk a lakást, megszabaduljunk a felesleges kacatoktól. Olyan apró rendetlenségeket is felfedezünk, ami mellett hónapokig elmentünk naponta, de mégsem „láttuk”. A vállalkozásunkban is lehetnek ilyen megbújó „koszfoltok”, amit érdemes tavasszal kisöpörni.
Sikeres marketing? Enélkül nem fog menni

Sikeres marketing? Enélkül nem fog menni 

A marketinggel az a helyzet, hogy csak akkor lesz sikeres, ha akkor is foglalkozunk vele, amikor éppen nem megy annyira jól az üzlet és igyekszünk megvágni a költségeket. Lássunk 5 alapvető fogást, amire épülhet a rendszer!
Még a reklamálókkal is jóban kell lenni

Még a reklamálókkal is jóban kell lenni 

A piaci környezet egyre gyorsabban változik, a fogyasztók véleménye egyre nagyobb hangsúlyt kap: az a cégvezető, vállalkozó, aki nem tud alkalmazkodni ehhez és magas szinten kiszolgálni az ügyfelei igényeit, elveszett.
Ne csak az új vevőket hajtsa!

Ne csak az új vevőket hajtsa!  

Nem egyszerű eldönteni, mely érdeklődőkre érdemes a leginkább koncentrálni az értékesítőknek, de azt javasoljuk, hogy egy cég lelki szemei előtt ne csak az új vevők szerzése lebegjen. A cikkből kiderül, hogy még kikre érdemes odafigyelnie, hogy cége még több profitot termeljen.
Külön szigetként mit sem ér a CRM

Külön szigetként mit sem ér a CRM 

A hazai szolgáltató vállalatok CRM vezetői egyetértettek abban, hogy a vevőkapcsolat-menedzsment (CRM - Customer Relationship Management) ma már a piaci verseny elengedhetetlen eszköze. A CRM azonban akkor válik versenyelőnnyé, ha tudatos stratégia áll mögötte.

A nehéz ügyfelet is boldoggá tehetjük 

Örök igazság: a vevőnek mindig igaza van, de van néhány olyan ügyféltípus, akikkel komolyan meg kell gondolnunk, hogyan bánunk, mert hajlamosak komoly problémaforrássá válni. Mutatunk néhány ilyet, és hogy hogyan kezeljük őket.

Már nem az új vevőkre hajtanak a vállalatok 

Új korszakba lépett a vállalatok marketingaktivitása: a hangsúly az ügyfélszerzés felől az ügyfélmegtartás, az ügyfélközpontú szemlélet, a márka jó hírnevének terjesztése felé, a hagyományostól a digitálisra tolódik – derül ki az IBM és a CMO Club közös felméréséből. A mérhetőség jót tesz a költségkeretek alakulásának, a hagyományos eszközök pedig már csak hajszállal vezetnek a költési rangsorban.

Hat költségtétel, amit ráverhetünk a vevőre 

Egy vállalkozás elindítása, az ügyfelek megszerzése és megtartása nem olcsó mulatság: komoly költségei vannak. Természetesen nem lehet minden költséget megfizettetni a vevővel, de van néhány olyan tevékenység, amiért nyugodtan tarthatjuk a markunkat. Ezekből mutatunk most hatot.

Az okos vásárló kihívást jelent a kereskedőnek 

Mindinkább alapos kutatás előzi meg a vásárlásokat, főleg az interneten kutakodó „okos vásárlók” jelentenek egyre nagyobb kihívást a kereskedőknek, mert egyre nehezebbé válik megtartani az ügyfeleket – derül ki a Mastercard kutatásából.

Mit adjunk ajándékba, ami nem a kukában végzi? 

Akadnak olyan helyzetek, melyekben illik megajándékozni üzleti partnereinket. Sok cégvezető azonban tanácstalan, amikor el kell döntenie, mivel kell kedveskedni nekik. Egy biztos: értelmetlen bóvlikat semmiféleképpen sem ildomos adni, hiszen azok ránk sem vetnek jó fényt, ráadásul nagy valószínűséggel a kukában végzik.

Miért jó, ha hűséges az ügyfél? 

A csapból is az folyik, hogy növeljük a vevőink elégedettségét, lojalitását. Ami remekül hangzik, de elég nehéz egyrészt, másrészt pedig elég költséges játékká tud válni, különösebb előnyök nélkül. Szombati Orsolya online marketing szakértő szerint azonban mégis megéri rágyúrni a hűségre.

Így nem éri kellemetlen meglepetés a költözés után 

Egy céget költöztetni nemcsak nagy feladat, hanem kockázat is, hiszen nem biztos, hogy az ügyfelek az új üzlethelyiséget is megtalálják. A digitális korszakban pedig már nem elég egy táblát kitenni a régi boltra az új cím elérhetőségeivel: az online világban is jeleznünk kell, hogy máshol keressenek.

Mire jó a hűségprogram? 

Hűség programra csak annak nincs rá szüksége, aki monopol helyzetben van – mondja Berényi Konrád a Pontolo Analytics szakértője. Egyébként a hűséges vevő időt és pénzt takarít meg nekünk sőt, még a fejlesztésben is segít.

Magyarország a köszönésben is jobban teljesít 

Felzárkózni látszik a magyar ügyfélkiszolgálás színvonala mosolygás, üdvözlés és kapcsolt értékesítés – azaz kiegészítő vagy egyéb termék, szolgáltatás ajánlása - tekintetében a világátlaghoz. Az élen járó országoktól ugyan még lemarad Magyarország, de azért van fejlődés.

Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben 

Személyes és telefonos kiszolgálásban viszonylag jól teljesítenek a hazai vállalatok, az elektronikus ügyfélkiszolgálás területén viszont van még hova fejlődni, bár jelentősek a különbségek az egyes cégek között.

Egy jó ajándék biztos ügyfelet hoz! 

Benne vagyunk az év végi hajrában, minden cég szeretné jól feltenni az i-re azt a bizonyos pontot. Ha jól választunk karácsonyi ajándékot, jövőre is biztosíthatjuk a sikert Szakértőnk segít!

5 tévhit az ügyfélpanaszokról  

Kezdő vállalkozóként hajlamosak vagyunk vagy túlreagálni vagy alulbecsülni az ügyfeleink panaszait. A megoldás természetesen félúton van és a legkevésbé sem szabad az ügyfélszolgálatos hangulatára bízni, mikor melyiket alkalmazza. Íme az 5 leggyakoribb tévhit a panaszkezeléssel kapcsolatban.

Hét óriási tévedés az ügyfelekkel kapcsolatban 

Minden üzletembernek az az álma, hogy értelmes, dinamikus, kétoldalú kapcsolata legyen az ügyfeleivel. Ugyanakkor rengeteg üzletember dédelget magában nem létező félelmeket és kerülget nem létező akadályokat, amikor az ügyfélelvárásokról esik szó.

A hibákat igenis jóvá kell tenni!  

Még a legjobb céggel is előfordul olykor, hogy hibázik, és nem kifogástalanul szolgálja ki az ügyfelet. Kár lenne tagadni. De mi a teendő ilyenkor? Hogyan menthetjük, ami menthető?

100 ügyfél felett már nem elég az excel! 

Az ügyfélkapcsolat-támogató szoftvereket forgalmazó vállalatok eddig csak beszéltek az elektronikus ügyfélnyilvántartás előnyeiről, most itt a bizonyíték is arra, hogy a vásárlói adatok tudatos elemzése bevétel növekedést hoz.

Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog! 

Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. Másrészről a meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!

Mire jó a CRM rendszer? 

Az elmúlt években a legtöbb, kkv szektorban tevékenykedő vállalkozásnál az értékesítési, sales tevékenység még jobban előtérbe került, mint valaha. A vállalkozások próbálnak a felszínen maradni és hatékonyan kihasználni a cégükben rejlő potenciákat. Mindenki igyekszik költséget csökkenteni, szakértőnk szerint viszont az is fontos, hogy amit ezen nyerünk, olyasmire fordítsuk, amivel az értékesítésüket növelhetik. Segítünk, hogyan.

Találj újat, tartsd meg a régit! Vevőszerző tippek 

Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szükségük. Összeszedtünk néhány olyan módszert, amely a szakértők szerint beválik. Az újkori technikák mellett a régebbi megoldásokat sem kell sutba dobni.

Ügyfélszerzési tippek a számítógépen innen és túl 

Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szüksége. Összeszedtünk néhány módszert, ami a szakértők szerint beválik, akár az online- akár a való világban akarunk érvényesülni.        

Hogyan tartsuk meg ügyfeleinket? 

Az üzleti életben mindenki a válság elleni csodaszert keresi, és a legtöbben a néhány még kószáló, fizetőképes új ügyfelet próbálják levadászni. A nagy küzdelemben sokan hajlamosak elfeledkezni azokról, akik egyszer már bizalmukat helyezték a cégbe. Pedig senki nem engedheti meg magának, hogy elveszítse akár egyetlen ügyfelét is. Ráadásul olcsóbb és hatékonyabb is a meglévők megtartására helyezni a hangsúlyt, mint újakat becserkészni.

Kidőlünk bedőlünk 

Megjelent a Piac&Profit magazin májusi száma, amiből mindent megtudhat a Széll Kálmán Terv 2.0 újdonságairól, összeállítást olvashat a körbetartozás helyzetéről és megoldási lehetőségeiről, részletes pályázati információkat szerezhet, de arról is olvashat, hogy miért olyan fontos a bizalom szerepe az üzleti életben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Megjelentek az ipar 4.0-ás megoldások a hazai felületkezelési szegmensben

Megjelentek az ipar 4.0-ás megoldások a hazai felületkezelési szegmensben 

A felületkezelési szegmens hagyományosan kézi erővel dolgozik, de az elmúlt pár évben komoly változáson ment keresztül Magyarországon.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Szakítottak a biztosítók

Szakítottak a biztosítók  

Díjbevétel-növekedésben a 2008-as pénzügyi válság óta a legjobb évét produkálta tavaly a globális biztosítási szektor.

Pénzszerzés

Új irányt kell venni a cégeknek, ha erre rápillantanak

Új irányt kell venni a cégeknek, ha erre rápillantanak  

Erőteljesebben forduljanak a hatékonyság és a termelékenység növelésének irányába - közölte az elemző a foglalkoztatási adatok után.

Klímablog

Mi kell ahhoz, hogy beinduljon a zöldhitelezés?

Mi kell ahhoz, hogy beinduljon a zöldhitelezés? 

Milyen a vállalati hitelezés helyzete Magyarországon, a 2023-as évhez képest az idén mire lehet számítani?

Gazdaság

Pénzmosoda működött a titkosszolgálatnál

Pénzmosoda működött a titkosszolgálatnál 

Bűnvádi eljárást indított a román korrupcióellenes ügyészség a hírszerzés egykori igazgatóhelyettese ellen.

Infokom

Ilyen se történt még Oroszországban

Ilyen se történt még Oroszországban 

Három, alacsony pályán keringő kommunikációs műholdat indított el az orosz Brjuro 1440 cég.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo