Hat költségtétel, amit ráverhetünk a vevőre

Egy vállalkozás elindítása, az ügyfelek megszerzése és megtartása nem olcsó mulatság: komoly költségei vannak. Természetesen nem lehet minden költséget megfizettetni a vevővel, de van néhány olyan tevékenység, amiért nyugodtan tarthatjuk a markunkat. Ezekből mutatunk most hatot.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Az első év nagyon nehéz a legtöbb vállalkozás életében, ilyenkor minden fillérért meg kell küzdenünk, ezért nem mindegy, hogy milyen költségeket viselünk mi és miket fizettetünk ki a vevőinkkel. Sok vállalkozás ugyanis elköveti azt a hibát, hogy indulásnál áron alul kínálja termékét/szolgáltatását és így nem képes kigazdálkodni a működéséhez szükséges összegeket. Most mutatunk néhány olyan költségtételt, amelyet minden szívfájdalom nélkül ráverhetünk a vásárlóinkra. Persze ezek közül bármelyik esetén dönthetünk úgy, hogy „lenyeljük” azaz az ügyfél megtartása érdekében mi álljuk, de ebben az esetben is érdemes tudatnunk a vevővel, hogy mit nyert a velünk kötött üzlettel.

Tanácsadás

Sok vállalkozás biztosít ingyenes tanácsadást az ügyfeleinek. Ez remek ügyfélmegtartási eszköz lehet, egy induló vállalkozás azonban nem engedheti meg magának, hogy egy-két kolléga folyamatosan a telefonon lógjon. Ráadásul az ingyenes tanácsadások során az ügyfelek ritkán részesülnek teljes körű kiszolgálásban. Ne értékeljük le a tudásunkat: vállaljunk tanácsadást pénzért, viszont itt nyújtsuk a maximumot.

Utazási költségek/kiszállási díj

Ha az ügyfelünk megbízásából utazunk, akkor ne felejtsük el kiszámlázni a költséget: nemcsak a benzinpénzt, hanem a mi, vagy az alkalmazottunk munkaidejét is. Ez történhet az árba beépítve, vagy külön kiszállási díjként.

Járulékos költségek

Akár utazunk, akár csak az ügyfelünk érdekében járunk el, mindig találkozunk járulékos költségekkel: ez a sok kicsi apróság, ami sokra megy. Itt egy csomag nyomtatópapír, ott egy parkolási számla, hirtelen azon kaphatjuk magunkat, hogy örülhetünk, ha nem fizetünk rá az ügyféllel kötött üzletre. Ezért ezekről a kis tételekről se felejtsünk el számlát kérni, és összesíteni a kiadásainkat, amiket betervezhetünk az ügyfélnek kiszámlázható díjba. Még jobb, ha már az áraink kialakításánál figyelembe vesszük ezeket a költségtételeket.

Öt módszer a spórolásra, amire senki sem gondolna
Habár a gazdaság jelenleg pörög és a kkv-k is vidámabbak, sosem árt megtakarítani a költségeinken. Ezért mutatunk néhány olyan tippet, amelyek segítségével meglepően sokat takaríthatunk meg a cég napi működésén.
Kutatás

Bár nem lehet mindent kiszámlázni az ügyfélnek, a monitor előtt információkereséssel eltöltött órákért lelkiismeretfurdalás nélkül elkérhetjük a pénzt. Sok megbízásunk fog azzal járni, hogy komoly kutatómunkát kell végeznünk az interneten, hogy maximálisan kielégíthessük az ügyfél igényeit, ne felejtsük el ezért elkérni a pénzt!

Persze ezt nem lehet csak úgy bemondásra bizonyítani: ma már elérhetőek olyan applikációk, amelyek mérik az egyes ügyfelekkel kapcsolatos ügyintézésre, kutatásra fordított időt. Ezzel bizonyíthatjuk is az elvégzett munka mennyiségét, ha kell, és arra is rádöbbenthetnek minket, hogy mennyi időt szánunk egy-egy ügyfélre.

Postai költségek/szállítás

Akár csak egy levelet, akár csomagot kell feladnunk, akár kiszállítást megrendelnünk, a szállítási, vagy a postai díj ellenértékét elkérhetjük a vevőtől. Természetesen ha a versenytársaink ingyenes kiszállítást vállalnak, akkor fel kell vennünk a kesztyűt és vállalni ezt a költséget, különben nem sok esélyünk lesz a piacon!

Stressz

Ez a legnehezebben meghatározható költségtétel. Ha már több ügyfelünk lesz, látni fogjuk, hogy vannak közöttük, akik lényegesen több időt és energiát igényelnek tőlünk mint más, kevésbé problémás ügyfelek. Ráadásul minél több ügyfelünk lesz, annál több olyenbe futunk bele, aki állandóan kérdésekkel zaklat minket telefonon, vagy huszadszor is újratárgyalna bizonyos feltételeket. A problémás ügyfél is ügyfél: ezért, ahelyett, hogy leráznánk ezeket a problémás ügyfeleket, a díjainkban határozzunk meg egy konzultációs limitet, amit egy-egy ügyfél ingyenesen igénybe vehet. Ha pedig túllépi ezt a limitet, fizesse meg az időnket.

A lelkünkre mennek a problémás ügyfelek
A problémás ügyfelekkel történő munkavégzés okozza a legtöbb stresszt a magyar munkahelyeken – derült ki az Európai Munkavédelmi Ügynökség (EU-OSHA) által végzett uniós kutatásból. A dobogóra emellett az időhiány került és az, hogy nincs befolyásunk a saját munkánkra .

Véleményvezér

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.
Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon

Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon 

Sok országban kedvezményes áfa jár a zöldségek-gyümölcsök mellé.
Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo