Ha nem törődünk az ügyféllel, akkor majd a konkurencia fog!

Ha megszereztük a honlap látogató bizalmát, elnyertük a tetszését, de még nem vásárol, akkor se mondjunk le róla. Építsünk ki vele hosszú távú kapcsolatot, hogy előbb-utóbb őt is a megrendelőink, vásárlóink között tudhassuk. Másrészről a meglévő ügyfelekről, vásárlókról sem szabad megfeledkeznünk, hiszen ha minőségi terméket vagy szolgáltatást nyújtottunk nekik, akkor nagy valószínűséggel szívesen újravásárolnak majd tőlünk. Szakértőnk ezen a téren ad tanácsokat!

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Akkor is törődnünk kell az ügyféllel, ha nem vásárolt - Kép: SXC

Egy jól kialakított ügyfélkör átsegíti a céget a nehéz időszakokon, lehetővé teszi, hogy akkor is virágozzék, és jól működjön, amikor más cégek már a csőd szélén állnak. A szoros és jó ügyfélkapcsolat, a lojalitás kialakítása munkaigényes, de nagyon megéri foglalkozni vele. Egy kicsit hasonlóképpen működik ez, mint a jó párkapcsolat: ha törődünk a másikkal, akkor nagy eséllyel nem néz más partner (konkurencia) után, hanem kitart mellettünk.

Miért fontos a vásárlói hűség kialakítása?

Meglévő ügyfelek vagy érdeklődők részére az értékesítés lényegesen olcsóbb, költséghatékonyabb, mint az új vásárlók „szerzése”. A hűséges ügyfelek többször vásárolnak, és sokszor ők ajánlják termékeinket és szolgáltatásainkat másoknak. Ennek pedig jelentős reklámértéke van.

Hogyan lehet a cégünk felé a lojalitást növelni, hogyan lehet az online ügyfélkapcsolatainkat ápolni és gyümölcsözővé tenni?

Íme, néhány filléres, de annál hasznosabb online ötlet, melyeknek a közös nevezője az, hogy kommunikálnunk kell a látogatókkal és a vevőkkel. Ha mi nem feledkezünk meg róluk, akkor ők sem fognak majd rólunk.

• Legyen a weboldalunk attraktív és felhasználóbarát, a vásárlás legyen kényelmes és egyszerű.

Szakértőnk korábbi cikkei
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
Mit tegyünk, ha már rátalálnak a weboldalunkra a látogatók, hogyan és mivel vehetjük rá a látogatóinkat a vásárlásra, rendelésre vagy a kapcsolatfelvételre?
Még ha a potenciális vevő rá is talál a weboldalunkra, és elégedett is azzal amit lát, az utolsó pillanatban mégis visszariadhat a vásárlástól, amikor a bankkártya adatait kell megadnia. Hogyan építhetünk bizalmat a vásárlónkban?
• Tegyük honlapunkat interaktívvá. Az egyes termékeknél, szolgáltatásoknál biztosítsunk lehetőséget hozzászólásra, kérdésekre, párbeszédre. A kérdésekre mindig reagáljunk gyorsan.

• Használjuk ki a Facebook, Twitter, LinkedIn és más platformok által nyújtott lehetőségeket, (legalább) napi rendszerességgel adjunk vevőinknek információt, kérdezzük a véleményüket, adjunk hírt kapcsolódó aktualitásokról.

• Küldjünk e-hírleveleket a termékek hasznáról, előnyeiről, tippekről, érdekességekről, új termékekről, promóciókról, hasznos információkról, de fontos, hogy Ne mindig csak eladni akarjunk!

• Kérdőívezzünk (online): kérdezzük meg elégedett-e a termékkel, szolgáltatással, kérjük ki a véleményét, érezze, hogy fontos nekünk. És halljuk meg a kritikákat, tanuljunk belőlük. Sok értékes, jól használható információra tehetünk így szert.

• Jutalmazzuk meg a hűséges ügyfeleket: ez lehet egy következő vásárlásra ösztönző kupon, vagy meghívás egy új termék bemutatójára, de nyugodtan meríthetünk ötleteket a multik „hűségprogramjaiból” is.

• Megrendelés, vásárlás esetén adjunk többet, mint amennyit várnak. Ez lehet egy plusz ajándék, egy kis apróság. Ez az egyik leghatásosabb módja annak, hogy hűséges, lojális vásárlókra tegyünk szert.

Egyszerűsítse le és automatizálja az ügyfelekkel kapcsolatos folyamatokat

Ha sok ügyféllel dolgozik és kezdi elveszíteni a fonalat, hogy kivel, és hogyan áll az értékesítésben és a marketingben, akkor érdemes CRM szoftvert használni. Mi is az a CRM? (Customer Relationship Management ): ügyfélkapcsolat kezelés. A cégek üzleti stratégiájának célja a költségek csökkentése és a jövedelmezőség növelése, ennek kapcsán pedig meg kell erősíteni a vevői elégedettséget, lojalitást. A CRM összehozza információkat az adott szervezeten belül: minden egyes ügyfélről valós idejű, teljes képet kaphatunk, (x vevő hol áll az értékesítés fázisában, mit vásárolt, vagy milyen ajánlat ment ki neki, mely hírleveleket kapta meg stb.) valamint támogatja a céges ügyfélkapcsolati folyamatokat. Ezeket az információkat egyszerre használhatja fel az értékesítés, az ügyfélszolgálat és marketing. Nagyban egyszerűsítheti vele saját maga és kollégái életét, ugyanakkor a vásárlók vagy érdeklődők is érezni fogják a rendszeres „törődést”. (A CRM-rendszerről itt olvashat részletesen!)

Ne feledje, ha az Ön cége nem foglalkozik az ügyfelekkel, akkor ezt a konkurencia fogja megtenni Ön helyett.

Göcző Ágnes kkv marketing tanácsadó Marketing Jam Kft.

 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo