Nagyobb események alkalmából (a cég fennállásának évfordulója, karácsony) nyugodtan ajándékozzunk egy üveg jó minőségű bort, melyet a cég a saját logójával ellátott. Jó ötlet lehet a bort névre szólóan felcímkézni: ettől az ajándék személyesebbé válik. Természetesen ugyanilyen hatása lehet egy doboz bonbonnak, kávénak, teának is.
Biztos sikert érhetünk el egy elegáns bögrével, utazótáskával, vagy esernyővel, esetleg boros szettel. Kisebb értékű ajándékok között hasznos lehet egy sörnyitó, esetleg bicska.
Óvakodjunk viszont az olyan ajándéktárgyaktól, melyekről eleve tudni lehet, hogy nagy valószínűséggel mi sem használnánk. Bizonyára senki sem tartja melegen a kávéját USB-porthoz csatlakoztatható melegítővel, és nem hűsíti magát ugyanilyen ventillátorral sem. Takarításon kívül aligha használnak másra üzletfeleink a mi emblémánkat hordozó reklámpólót.
Évekkel ezelőtt még szokás volt határidőnaplót ajándékozni, de a táblagépek elterjedésével ezek már értelmüket veszítették: a jellemzően tehetős cégvezetők már inkább az elektronikus berendezésekben rögzítik a napi teendőiket is. A szóróajándéknak alkalmas kártyanaptárral ugyanez a helyzet: manapság már az egyszerűbb mobiltelefonokban is található naptárfunkció.
A recepcióra érkező vendégeket, legyenek üzletfelek vagy vásárlók, fogadhatjuk kínálótálban elhelyezett savanyúcukorral.
A jó céges ajándék kreatív, hatékony, és nem utolsósorban költségkímélő. Jó, ha az ajándék jellege cégünk profiljával megegyezik. Egy gasztronómiával foglalkozó vállalkozás ajándékozhat egyszerűbb konyhai eszközöket, fűszercsomagokat. Egy autókereskedő szolgáltatáskupont, egy műszaki berendezéseket árusítócég pedig pendrive-ot. Legutóbbit egyébként bármelyik cég adhat, főleg, ha azon kívánja átnyújtani a prezentációs anyagot az üzletfeleknek.