Tavaszi megújulás? A cégre is ráfér!

Tavasszal sokan késztetést érzünk, hogy rendet rakjunk magunk körül, kitakarítsuk a lakást, megszabaduljunk a felesleges kacatoktól. Olyan apró rendetlenségeket is felfedezünk, ami mellett hónapokig elmentünk naponta, de mégsem „láttuk”. A vállalkozásunkban is lehetnek ilyen megbújó „koszfoltok”, amit érdemes tavasszal kisöpörni.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Emlékszik még valaki egyáltalán az újévi fogadalmakra? Biztos azonosítottunk pár rossz szokást, amin elhatároztuk, hogy változtatunk. Ha megtettük, annál jobb, jöhet a következő lépés! (Ha nem, itt visszatekinthet rájuk, korántsem avultak el!) Ha valahogy elfelejtődtek, csak gyűlnek a változtatásra váró, rossz szokások, amik besározhatják a munkánkat. Így lehet, hogy a nyereségességünk gátja mi magunk vagyunk, csak még nem tudunk róla.

Nézzük át rossz szokásaink listáját, és söpörjük ki végleg, ami nem kell.

Kép:Freepik.com

Milyen szavakat használ, amikor a cégéről beszél?

Egy beszélgetés alkalmával figyeljük meg, hogy fogalmazunk? Mi hangzik el többször? Az én vagy mi, vagy inkább az ön vagy önnek? A cégek szívesen hangsúlyozzák az erényeiket, valójában viszont csak azok a dolgok értékesek, amelyek az ügyfelek számára azok! Vagyis hagyjuk abba, hogy magunkkal foglalkozunk és koncentráljunk az ügyfelek problémáinak azonosítására, hogy aztán megoldhassuk azokat! Hogyan tehetnénk gyorsabbá a folyamatokat? Hogy okozhatnánk kellemesebb élményeket a vásárlóknak? A tavaszi takarítás során az „én beszélgetésből” fordítsuk a fókuszt arra, ami az ügyfelek igénye és szükséglete. A beszélgetéseink ne rólunk, ha róluk szóljanak.

Kit szoktunk hallani többet - magunkat vagy az ügyfeleket?

Nézzünk mélyen magunkba: tukmáljuk az ügyfelekre amink van, vagy megpróbáljuk a helyükbe képzelni magunkat és megtalálni azt, ami tényleg választ ad a szükségleteikre? Sokan azzal foglalkoznak az eladás során, hogy bemutassák, miért az ő termékük a legjobb. De mi van, ha az ügyfél valami egészen mást akar? Bukás. Ne akarjunk egy mégoly divatos szögletes dohányzóasztalt eladni valakinek, aki kerek asztalt keres! Tegyünk fel kérdéseket, kedvesen hallgassuk végig a válaszokat, tudjuk meg a lehető legtöbb információt az ügyfél igényeiről, arról, hogy pontosan mit szeretne. Így nagyságrendekkel nagyobb esélyünk van arra, hogy egy elégedett és hűséges vásárlóra tegyünk szert.

Tudja, mi van a meglévő ügyfelekkel?

A kisvállalkozók nagy része szinte lézerrel fókuszál az új ügyfelek megszerzésére. Ez nagyszerű, mert az ügyfélszerzés fontos. De azért tekintsünk azért időnként a visszapillantó tükörbe is, hogy ellenőrizzük, a jelenlegi, kemény munkával már megszerzett ügyfeleink velünk tartanak-e még. Valóban kölcsönösen előnyös kapcsolatot tudtunk kialakítani velük? Mi se visszük olyan szervizbe az autónkat, ahol csak kicserélnek pár alkatrészt és megtankolják. Azt szeretjük, ha valaki gondosan és pontosan foglalkozik velünk, emlékszik a tavalyi gondokra és előre gondol a jövő évre is.  Rossz stratégia gyorsan kihajtani a legtöbb bevételt az ügyfelekből ahelyett, hogy hosszú távú kapcsolatra törekednénk velük. Sokkal többet kaphatunk, nem csupán pénzt. Bizalmat adnak, és ez roppant fontos. Ha okot adunk nekik, velünk maradnak. És azok, akik már vásároltak nálunk, egészen biztosan nagyobb megtérülést hoznak az üzletünknek másoknál.

Mikor próbált ki valami újat?

Hajlamosak vagyunk a végtelenségig az ismert és megszokott ügyfélszerzési módszereinket használni újra és újra – hisz működnek. Pedig sokszor egyre kevesebbet hoznak, épp ugyanannyi befektetett munkával.Mikor próbált ki valami újat, vágott bele valami ismeretlenbe, hogy felpörgesse az üzletet? Gondolt már rá, hogy bele kéne vágni a közösségi média használatába? Rajta, itt az idő! Esetleg már profin tweetel, lájkol és használja a hashtegeket? Akkor lehet, hogy épp a hagyományos lehet az új: hívja el kávézni az ügyfelet, vagy menjen személyes kapcsolatépítő eseményekre, csatlakozzon egy üzleti klubhoz!

Kár lenne a tavaszi frissesség erejét nem használni a cégünk felpörgetéséhez.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo