Tavaszi megújulás? A cégre is ráfér!

Tavasszal sokan késztetést érzünk, hogy rendet rakjunk magunk körül, kitakarítsuk a lakást, megszabaduljunk a felesleges kacatoktól. Olyan apró rendetlenségeket is felfedezünk, ami mellett hónapokig elmentünk naponta, de mégsem „láttuk”. A vállalkozásunkban is lehetnek ilyen megbújó „koszfoltok”, amit érdemes tavasszal kisöpörni.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Emlékszik még valaki egyáltalán az újévi fogadalmakra? Biztos azonosítottunk pár rossz szokást, amin elhatároztuk, hogy változtatunk. Ha megtettük, annál jobb, jöhet a következő lépés! (Ha nem, itt visszatekinthet rájuk, korántsem avultak el!) Ha valahogy elfelejtődtek, csak gyűlnek a változtatásra váró, rossz szokások, amik besározhatják a munkánkat. Így lehet, hogy a nyereségességünk gátja mi magunk vagyunk, csak még nem tudunk róla.

Nézzük át rossz szokásaink listáját, és söpörjük ki végleg, ami nem kell.

Kép:Freepik.com

Milyen szavakat használ, amikor a cégéről beszél?

Egy beszélgetés alkalmával figyeljük meg, hogy fogalmazunk? Mi hangzik el többször? Az én vagy mi, vagy inkább az ön vagy önnek? A cégek szívesen hangsúlyozzák az erényeiket, valójában viszont csak azok a dolgok értékesek, amelyek az ügyfelek számára azok! Vagyis hagyjuk abba, hogy magunkkal foglalkozunk és koncentráljunk az ügyfelek problémáinak azonosítására, hogy aztán megoldhassuk azokat! Hogyan tehetnénk gyorsabbá a folyamatokat? Hogy okozhatnánk kellemesebb élményeket a vásárlóknak? A tavaszi takarítás során az „én beszélgetésből” fordítsuk a fókuszt arra, ami az ügyfelek igénye és szükséglete. A beszélgetéseink ne rólunk, ha róluk szóljanak.

Kit szoktunk hallani többet - magunkat vagy az ügyfeleket?

Nézzünk mélyen magunkba: tukmáljuk az ügyfelekre amink van, vagy megpróbáljuk a helyükbe képzelni magunkat és megtalálni azt, ami tényleg választ ad a szükségleteikre? Sokan azzal foglalkoznak az eladás során, hogy bemutassák, miért az ő termékük a legjobb. De mi van, ha az ügyfél valami egészen mást akar? Bukás. Ne akarjunk egy mégoly divatos szögletes dohányzóasztalt eladni valakinek, aki kerek asztalt keres! Tegyünk fel kérdéseket, kedvesen hallgassuk végig a válaszokat, tudjuk meg a lehető legtöbb információt az ügyfél igényeiről, arról, hogy pontosan mit szeretne. Így nagyságrendekkel nagyobb esélyünk van arra, hogy egy elégedett és hűséges vásárlóra tegyünk szert.

Tudja, mi van a meglévő ügyfelekkel?

A kisvállalkozók nagy része szinte lézerrel fókuszál az új ügyfelek megszerzésére. Ez nagyszerű, mert az ügyfélszerzés fontos. De azért tekintsünk azért időnként a visszapillantó tükörbe is, hogy ellenőrizzük, a jelenlegi, kemény munkával már megszerzett ügyfeleink velünk tartanak-e még. Valóban kölcsönösen előnyös kapcsolatot tudtunk kialakítani velük? Mi se visszük olyan szervizbe az autónkat, ahol csak kicserélnek pár alkatrészt és megtankolják. Azt szeretjük, ha valaki gondosan és pontosan foglalkozik velünk, emlékszik a tavalyi gondokra és előre gondol a jövő évre is.  Rossz stratégia gyorsan kihajtani a legtöbb bevételt az ügyfelekből ahelyett, hogy hosszú távú kapcsolatra törekednénk velük. Sokkal többet kaphatunk, nem csupán pénzt. Bizalmat adnak, és ez roppant fontos. Ha okot adunk nekik, velünk maradnak. És azok, akik már vásároltak nálunk, egészen biztosan nagyobb megtérülést hoznak az üzletünknek másoknál.

Mikor próbált ki valami újat?

Hajlamosak vagyunk a végtelenségig az ismert és megszokott ügyfélszerzési módszereinket használni újra és újra – hisz működnek. Pedig sokszor egyre kevesebbet hoznak, épp ugyanannyi befektetett munkával.Mikor próbált ki valami újat, vágott bele valami ismeretlenbe, hogy felpörgesse az üzletet? Gondolt már rá, hogy bele kéne vágni a közösségi média használatába? Rajta, itt az idő! Esetleg már profin tweetel, lájkol és használja a hashtegeket? Akkor lehet, hogy épp a hagyományos lehet az új: hívja el kávézni az ügyfelet, vagy menjen személyes kapcsolatépítő eseményekre, csatlakozzon egy üzleti klubhoz!

Kár lenne a tavaszi frissesség erejét nem használni a cégünk felpörgetéséhez.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo