Emlékszik még valaki egyáltalán az újévi fogadalmakra? Biztos azonosítottunk pár rossz szokást, amin elhatároztuk, hogy változtatunk. Ha megtettük, annál jobb, jöhet a következő lépés! (Ha nem, itt visszatekinthet rájuk, korántsem avultak el!) Ha valahogy elfelejtődtek, csak gyűlnek a változtatásra váró, rossz szokások, amik besározhatják a munkánkat. Így lehet, hogy a nyereségességünk gátja mi magunk vagyunk, csak még nem tudunk róla.
Nézzük át rossz szokásaink listáját, és söpörjük ki végleg, ami nem kell.
Milyen szavakat használ, amikor a cégéről beszél?
Egy beszélgetés alkalmával figyeljük meg, hogy fogalmazunk? Mi hangzik el többször? Az én vagy mi, vagy inkább az ön vagy önnek? A cégek szívesen hangsúlyozzák az erényeiket, valójában viszont csak azok a dolgok értékesek, amelyek az ügyfelek számára azok! Vagyis hagyjuk abba, hogy magunkkal foglalkozunk és koncentráljunk az ügyfelek problémáinak azonosítására, hogy aztán megoldhassuk azokat! Hogyan tehetnénk gyorsabbá a folyamatokat? Hogy okozhatnánk kellemesebb élményeket a vásárlóknak? A tavaszi takarítás során az „én beszélgetésből” fordítsuk a fókuszt arra, ami az ügyfelek igénye és szükséglete. A beszélgetéseink ne rólunk, ha róluk szóljanak.
Kit szoktunk hallani többet - magunkat vagy az ügyfeleket?
Nézzünk mélyen magunkba: tukmáljuk az ügyfelekre amink van, vagy megpróbáljuk a helyükbe képzelni magunkat és megtalálni azt, ami tényleg választ ad a szükségleteikre? Sokan azzal foglalkoznak az eladás során, hogy bemutassák, miért az ő termékük a legjobb. De mi van, ha az ügyfél valami egészen mást akar? Bukás. Ne akarjunk egy mégoly divatos szögletes dohányzóasztalt eladni valakinek, aki kerek asztalt keres! Tegyünk fel kérdéseket, kedvesen hallgassuk végig a válaszokat, tudjuk meg a lehető legtöbb információt az ügyfél igényeiről, arról, hogy pontosan mit szeretne. Így nagyságrendekkel nagyobb esélyünk van arra, hogy egy elégedett és hűséges vásárlóra tegyünk szert.
Tudja, mi van a meglévő ügyfelekkel?
A kisvállalkozók nagy része szinte lézerrel fókuszál az új ügyfelek megszerzésére. Ez nagyszerű, mert az ügyfélszerzés fontos. De azért tekintsünk azért időnként a visszapillantó tükörbe is, hogy ellenőrizzük, a jelenlegi, kemény munkával már megszerzett ügyfeleink velünk tartanak-e még. Valóban kölcsönösen előnyös kapcsolatot tudtunk kialakítani velük? Mi se visszük olyan szervizbe az autónkat, ahol csak kicserélnek pár alkatrészt és megtankolják. Azt szeretjük, ha valaki gondosan és pontosan foglalkozik velünk, emlékszik a tavalyi gondokra és előre gondol a jövő évre is. Rossz stratégia gyorsan kihajtani a legtöbb bevételt az ügyfelekből ahelyett, hogy hosszú távú kapcsolatra törekednénk velük. Sokkal többet kaphatunk, nem csupán pénzt. Bizalmat adnak, és ez roppant fontos. Ha okot adunk nekik, velünk maradnak. És azok, akik már vásároltak nálunk, egészen biztosan nagyobb megtérülést hoznak az üzletünknek másoknál.
Mikor próbált ki valami újat?
Hajlamosak vagyunk a végtelenségig az ismert és megszokott ügyfélszerzési módszereinket használni újra és újra – hisz működnek. Pedig sokszor egyre kevesebbet hoznak, épp ugyanannyi befektetett munkával.Mikor próbált ki valami újat, vágott bele valami ismeretlenbe, hogy felpörgesse az üzletet? Gondolt már rá, hogy bele kéne vágni a közösségi média használatába? Rajta, itt az idő! Esetleg már profin tweetel, lájkol és használja a hashtegeket? Akkor lehet, hogy épp a hagyományos lehet az új: hívja el kávézni az ügyfelet, vagy menjen személyes kapcsolatépítő eseményekre, csatlakozzon egy üzleti klubhoz!
Kár lenne a tavaszi frissesség erejét nem használni a cégünk felpörgetéséhez.