Magyarország a köszönésben is jobban teljesít

Felzárkózni látszik a magyar ügyfélkiszolgálás színvonala mosolygás, üdvözlés és kapcsolt értékesítés – azaz kiegészítő vagy egyéb termék, szolgáltatás ajánlása - tekintetében a világátlaghoz. Az élen járó országoktól ugyan még lemarad Magyarország, de azért van fejlődés.

Kép:Flickr

Az üzletekben Magyarországon a vizsgált esetek 93 százalékában köszöntötték a vevőket, akárcsak tavaly. 51 százalékban történt kapcsolt értékesítésre vonatkozó ajánlás, ami 1 százalékkal jobb eredmény a korábbi évhez képest. A mosoly tekintetében az első helyen végzett ír vevőkiszolgálók 97 százalékot, míg a magyarok 81 százalékot értek el. Ezzel hazánk összesítésben a középmezőny élén végzett, ami javulást jelent a korábbi eredményekhez képest, de van még hova fejlődni – tájékoztat a ClientFirst Consulting Kft. (Ez különösen a turisztikai szektorra igaz.)

A világátlag mosolygás tekintetében 80 százalék, az üdvözléseket vizsgálva 87 százalék. Világszinten 52 százalék kapott ajánlatot egyéb termék megvásárlására, szolgáltatás igénybevételére a tizenegyedik alkalommal elvégzett kutatás szerint. Jelentős különbségek vannak azonban az egyes földrészek, országok és iparágak között  - derül ki abból a vevőkiszolgálási felmérésből, melyben 69 ország próbavásárlást végző szolgáltatói vettek részt világszerte, több mint 1,7 millió esetet vizsgálva.

„Hazánk 2008 óta vesz részt a felmérésben, változó mutatószámokkal. Úgy tűnik, végre sikerült javulást elérni, a világátlaghoz viszonyítva legalábbis mindenképpen. Idén először egy első helyet is megszereztünk: az ágazatokat vizsgálva a pénzügyi szektorban az üdvözlés tekintetében Magyarország az élen végzett 99 százalékkal” – értékelte az adatokat Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezetője. Hozzátette: ez egyúttal visszaigazolás is számukra, hogy igenis szükség van az ügyfélkiszolgálás színvonalának gondozására, folyamatos fejlesztésére és a kitartó munka meghozza az eredményt. Azok a vállalatok például, akik bekapcsolódtak a Kiválóság az Ügyfélkiszolgálás Programba, a hazai átlaghoz képest rendszeresen jobban teljesítenek. A legfrissebb eredmények alapján a vásárlók 84 százalékát üdvözölték mosolyogva, 97 százalékukat köszöntötték barátságosan. A kapcsolt termékek ajánlása területén pedig 62 százalékot értek el a program résztvevői.

Nem csak a húszéveseké….
A cégek hajlamosabbak a fiatalabb korosztályok felé fordulni egy-egy szolgáltatás, vagy termék értékesítésénél, pedig öreg hiba lebecsülni az idősebb vásárlókat. Adunk is néhány tanácsot, hogyan szerezheti és tarthatja is meg ügyfélként az idősebb generációt.
Mosolygás

A tavalyi második Írország megszerezte az első helyet, az ír eladók 97 százaléka mosolyog munka közben. A második helyen megosztva Görögország és Puerto Rico végzett 93-93 %-kal. A legkevesebbet a szlovén vevőkiszolgálók mosolyognak (46%), de a lista végén végzett még Dél-Korea (47%) és Hong Kong (48%) is. A legnagyobb javulást Kína érte el, ma az eladók 86 százaléka szolgálja ki mosolyogva vevőit az előző évi 58 százalékhoz képest. Világszerte átlagosan a legtöbbet (93%) az egészségmegőrző és szépségápolási (health & beauty) szektorban, a legkevesebbet a közlekedésben dolgozó kiszolgálók (48%) mosolyognak.

Üdvözlés

A lista élén tizenegy Dél-Amerikai ország áll, közülük több (például Costa Rica, Paraguay vagy Venezuela) 100%-os eredményt ért el az üdvözlés terén, de Szlovákia is az élmezőnyben végzett 99%-kal. Hong-kongban (58%) és Makaón (53%) viszont kevesen köszönnek a vevőknek. Iparági szinten az egészségmegőrző és szépségápolási (health & beauty) (95%) és a vendéglátó szektor (94%) végzett az élen üdvözlés tekintetében, a legrosszabb eredményt pedig a közlekedési terület (55%) produkálta.

Kapcsolt értékesítés

Az elmúlt években ez a tényező mindig is alacsonyabb eredményeket hozott, mint az üdvözlés vagy a mosoly, ez a tendencia most is folytatódott. A listát a Dél-Amerikai országok vezetik, akárcsak a korábbi években. Hondurason az esetek 97%-ban ajánlottak az eladók más terméket vagy szolgáltatást a vevőnek, míg Guatemalában 91%-ban. A legrosszabb eredményeket Japánban (22%) mérték. Az iparágakat vizsgálva a vendéglátóiparban születtek a legmagasabb értékek (63%), a legalacsonyabb pedig a szabadidő szektorban (47%).

Összesítésben világszinten a mosolygás és a kapcsolt értékesítés mutatói is visszaestek a tavalyi évhez képest, üdvözlésben viszont jobb eredményeket értek el az eladók, mint a korábbi években.

A technika nem kezeli az ügyfelet helyettünk
Az okoseszközöknek és a közösségi oldalaknak köszönhetően az információáramlás olyan mértékben felgyorsult, hogy már egyetlen rossz benyomás jelentős ügyfélvesztéssel fenyeget az üzlet világában. Bár a modern ügyfélkezelési technikák és a technológia jó megoldást ad a problémára, a magyar cégek még mindig nem veszik elég komolyan az ügyfeleiket, és nem fektetnek kellő időt és energiát a megértésükbe. 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo