Munkavállalói lojalitás cikkek
Így növelhető a munkaerő lojalitása
A magyar munkavállalók csaknem 60 százaléka gondolkodik azon, hogy munkahelyet vált a CX-Ray HR technológiai cég felmérése szerint. Az eredmények arra is rámutatattak, hogy a dolgozók hozzáállása jelentősen változhat, ha úgy érzik, feladataival hozzájárulhatnak a cég sikereihez, véleményüket pedig árnyalja egy általuk alkalmasnak ítélt vezető.
Aranyat ér a lojális munkaerő
A cégek 26 százalékánál a fluktuáció mértéke meghaladja a 10 százalékot, miközben a távozó munkatársak pótlása gyakran több millió forintot tesz ki – derül ki a BDO Magyarország és a Blooment Alapítvány közelmúltban végzett, több mint száz vállalkozást érintő kutatásából. A fluktuáció csökkentése a hatékonyabb toborzási módszerek alkalmazása mellett az utánpótlásképzés fejlesztésével, a gyakornoki munkakörökhöz kapcsolódó mentorprogramok bevezetésével érhető el.
Nem a munkahelyünket, a főnökünket hagyjuk ott
Egy amerikai felmérés szerint a megkérdezettek egyharmada azért hagyja ott az állását, mert nem jön ki a főnökével. Van néhány tippünk, mi lehet ennek az oka.
Itt van 7 indok, amiért a beosztottak utálhatják a főnöküket
Ha menedzserek, cégvezetők vagyunk, ezeket a rossz szokásokat kell kerülnünk, hogy ne váljunk közellenséggé az irodában. Ha pedig alkalmazottként a főnökünk túl sok tulajdonságára ismerünk rá az alábbi listában, akkor érdemes elgondolkodni, hogy hosszú távon is el tudjuk-e képzelni az életünket a cégnél.
Napi 8 óra szenvedéstől a lelkes munkavégzésig
Ha a munkavállalók minden nap csak „bejárnak” az irodába, és mechanikusan elvégzik a feladataikat, akkor óriási lehetőséget hagy ki a munkáltatójuk. Ha ugyanis egy cégvezető odafigyel arra, hogy a kollégák jól érezzék magukat az irodában, és élvezzék is azt, amivel napi 8 órában foglalkoznak, akkor cégük felé is nő a kötődésük, és hatékonyabban tudnak dolgozni. Ha pedig emellett még arra is gondot fordít, hogy az alkalmazottak azonosulni tudjanak a cég alapvető márkaértékeivel, akkor már nyert ügye van. A Leitz legújabb tanulmánya szerint bár sok vállalat szeretné úgy kialakítani irodáját, hogy az minél inkább közvetítse saját identitását, ennek ellenére a cégek 40%-ánál például az irodában még a márka színei sem köszönnek vissza.
Nem akadály, lehetőség a kor
Bár a magyar vállalatok egyre nagyobb részénél komoly gond a munkaerőhiány, mégis sokan tartózkodnak az idősebb munkavállalók felvételétől. Lehetőleg egy olcsó pályakezdőt akarnak, sok tapasztalattal... Pedig az idősebb munkavállalók foglalkoztatása nemcsak a nemzetgazdaság, de a cégek szempontjából is bőven megtérül.
Főnök helyett még egy anyukát szeretne a Z generáció
Barátkozós főnököt szeretnének, lendületet és tanulást ígérnek lojalitás helyett a Z generáció tagjai – derül ki a Monster.hu állásportál és a Future Work Festival közös gyorsfelméréséből. A fiatalok fizetésről alkotott elképzelése még mindig magasan túlszárnyalja a realitást.
Béremelés nélkül nem lesz, aki dolgozzon
A humánerőforrás ma a legnagyobb üzleti kockázatot hordozó terület, amely stratégiai fontosságúvá vált. A munkaerőhiány akár 10%-os bevételkiesést okozhat. Kell pénz is a megoldáshoz, de a legtöbbet a vezető tehet.
5 tuti HR tipp kisvállalkozóknak
A HR feladata a kis cégekben sem csak az alkalmazottak felvétele és elbocsátása, esetleg a képzések megszervezése lenne, a kisebb vállalatok is sokkal többet várhatnak tőle. Lássunk 5 szakértői HR tippet, ami biztosítja, hogy a csapatunk hűségesen, magas színvonalon dolgozzon, és fejlődjön a vállalat és kollégák iránti közös felelősség érzete.
Így lesz elkötelezett a dolgozó
Az elköteleződés gyakorlatilag az összes ismert teljesítménymutatóra hatással van, nem kétséges tehát, hogy hasznos dolog. De hogyan hozzuk ki a munkatársakból? Szakértőnk segít!
Pszichiátria vagy munkahely? Mi van, ha túl sok az érzelem az irodában
Előfordul, hogy a privát szféra túlságosan előtérbe kerül egy munkahelyen és olyasmiket tudunk a másokról, ami egy családterapeutának is elég lenne. Bár a családias hangulatnak köszönhetően remek kollektíva alakulhat ki, van, hogy kicsit már sok az információ. A nyitottság fontos, a teljes transzparencia a szakértők szerint túlzás.
Fogadalom az új évre: kerüljük el a nagyok hibáit
Vezetőként előbb-utóbb kénytelenek leszünk belátni, hogy az alkalmazottakkal szemben való viselkedés hatással van a cég sikerére is. És itt is bőven van mit fejleszteni.
Küzdenek a munkaerőért a legjobb cégek
2015-öt öt egyértelműen a munkaerőért folytatott küzdelem jellemzi a versenyszférában - derül ki az Aon Hewitt legjobb munkahelyeket vizsgáló idei kutatásából. A tehetséges munkavállalók pedig jellemzően csak a legjobb munkahelyeken szeretnek dolgozni. A legjobbak a munkáltatói márkaépítésre is figyelnek, az elkötelezett dolgozók pedig a cég sikerét is növelik.
Az erős cég alapja: a hűséges dolgozó
Sokszor beszélünk arról, hogyan kell kommunikálni, marketingezni a külvilág felé, hogy érdeklődőket, majd vevőket neveljünk belőlük. Ez azonban nem elég. A külcsín alatt egy értékes, erős belbecsnek is rejtőznie kell, ez pedig nem más, mint a hűséges munkavállaló!
Átlag felett bírja a főnökét a magyar dolgozó
Magyarországon 10-ből 6 ember ajánlja a munkahelyét a barátainak, az elkötelezettek aránya 2005 óta folyamatosan növekszik, és Európán belül is jónak számít. Az Aon Hewitt friss, dolgozói trendeket kutató felmérése 164 országban vizsgálta, hogy hogyan vélekednek a dolgozók a munkahelyükről.
Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után
Egy szervezet munkavállalói a vállalati reputáció legfontosabb védelmezői, márkanagykövetei lehetnek. Ők azok, akik személyes jelenlétükkel, ügyfélkapcsolati munkájukkal, közösségi média használatukkal megjelenítik a szervezetet a külvilág, a közvélemény számára. Ahhoz, hogy egy krízis esetén valóban számíthassunk a dolgozók támogatására, érdemes már a baj bekövetkezése előtt néhány aranyszabályra figyelemmel lennünk.