Az erős cég alapja: a hűséges dolgozó

Sokszor beszélünk arról, hogyan kell kommunikálni, marketingezni a külvilág felé, hogy érdeklődőket, majd vevőket neveljünk belőlük. Ez azonban nem elég. A külcsín alatt egy értékes, erős belbecsnek is rejtőznie kell, ez pedig nem más, mint a hűséges munkavállaló!

Kép: Pixabay

Sok vállalakozás nagy összegeket áldoz a különböző marketing eszközökre, a leendő vásárló meggyőzésére, hogy üljön le a cég képviselőjével tárgyalni egy szolgáltatásról. Képzeljük el az alábbi helyzetet: megérkezik a sales-es kolléga, csinosan öltözve, profin összeállított ajánlattal, bónuszokkal, és a munkavállalója faarccal, unottan elmondja a lelkes érdeklődőjének, hogy mit kell tudnia a szolgáltatásról. Az ügyfelek közel 90 százalékánál azonnali piros gomb a motiválatlan ügyintéző, értékesítő” – figyelmeztet Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján írt bejegyzésében.

Hogyan motiválhatjuk a dolgozót?

Sokan azt gondolják, hogy csak pénzzel lehet motiválni a dolgozókat, amit egy kis cég nem biztos, hogy ki tud termelni. Erre tökéletes ellenpéldákat lehet látni azoknál a cégeknél, ahol a minimálbérért is őszintén mosolyogva kérdezik meg a vendégtől, hogy „nagyobb üdítővel jöhet?”.

A dolgozók lojalitása egyenesen arányos a cég profitabilitásával. Ahol a munkavállalók szeretik a munkájukat, hisznek a cégben, és abban, hogy a vállalat valóban jó termékeket és szolgáltatásokat árul: sokkal hatékonyabb a munka.

Hogyan lehetséges ez:

Ha a dolgozók tudják, hogy a cégük kiváló termékeket, szolgáltatásokat árul, bátran odateszik a nevüket a vállalat mellé, büszkék hogy ott dolgozhatnak.

Előrelépnének a munkavállalók
Miközben sokan bizakodnak a munkahelyükön való szakmai előrelépésben, a cégek 40 százalékánál nincs kialakítva semmilyen ösztönző rendszer. Az államigazgatásban az átlagnál többen, a dolgozók 48 százaléka, míg az egészségügy területén 60 százalék panaszkodik erre.
Ha nincsenek érdekellentétek a dolgozók között (pl. bérfeszültség, vagy előmeneteli gátak, személyeskedések), csapatként tudnak együtt dolgozni.

Ha vannak a cégnek bejáratott motivációs eszközei

Hogyan kommunikálhatjuk a termék minőségét a dolgozók felé?

Referenciákkal. Küldjük körbe a dicsérő e-maileket a kollégáknak, és külön köszönjük meg a munkájukat, amivel együtt kiérdemeltük a dicséretet.

Ha reklámvideót készítenek, szerepeljenek rajta a dolgozók is, és amikor elkészül: először nekik mutassuk meg.

Mutassuk be a kollégáknak a piackutatási eredményeket, a friss hatósági vizsgálatok eredményét.

Időről- időre kérjük ki a dolgozók véleményét a termékfejlesztés kérdéseiről, és ilyenkor ne csak a menedzsmentet hallgassuk meg.

Az egyes egységek között tartsunk nyílt napokat, amikor egy másik osztályról átmegy 1-2 kolléga megnézni, hogy mit és hogyan csinálnak, így megértik egymás munkáját, jobban átlátják a cég folyamatait.

Az, hogy a dolgozókat bevonjuk a mindennapi működésbe, hogy engedjük megismerni számunkra a különböző munkafolyamatokat az egyik legerősebb lojalitás növelő eszköz. Ennek hatására mindenki tudni fogja, hogy az ő munkája kire- milyen hatással van, hol helyezkedik el a nagy gépezetben, milyen hasznot termel a cég számára. Mutassuk meg a dolgozóknak, hogy milyen fontos a munkájuk!

Így lesz „jövőálló” a munkahelyünk
A technológia lehetővé teszi az Y generáció tagjai számára, hogy több feladatot végezzenek egy időben, és rövidebb utat keressenek egyes feladatok megoldására. A munkaadóknak el kell fogadniuk, hogy a munkavállalók különféle módokon végezhetik a feladataikat.
Hogyan motiválhatja még a dolgozóit a béremelésen kívül?

Megfelelő munkaeszközökkel, kényelmes munkakörülményekkel: sajnos még mindig nem mindenütt evidens, hogy a megfelelő munkakörnyezet mennyire fontos: tisztaság, személyes tér, megfelelő eszközök, kellő alapanyag. (A legolcsóbb ösztönző egy irodai növény.)

Őszinte vállalati kommunikációval, ha nem csak a púderezés megy a cégen belül, hogy minden szép és jó, hanem őszintén bevalljuk, hogy most egy kicsit nehezebben megy a szekér, akkor a dolgozók segíteni fognak, hogy a vállalat kimásszon a gödörből, hiszen az az ő érdekük is.

Közös programok: ami akár egy bográcsos főzés, családi nap is lehet az egyik hétvégén. Kis költségvetésből is lehet tartalmas, csapatépítő programot szervezni.

Versenyek: értékesítési, termelési, referenciagyűjtési vetélkedő. A vetélkedők kisebb díjakért roppant motiválóak.

Értékeljük a régi dolgozókat! A legnagyobb kincs a cége életében az a kolléga, aki már 5-10-vagy 20 évet letöltött a cégnél. Jutalmazzuk valamilyen ajándékkal, prémiummal a jubileumot.

Építsünk fel karrierutakat a vállalatban, az új generációknál alapvető elvárás, hogy fejlődhessenek, legyenek előmeneteli lehetőségek a munkahelyükön. Ha nem kapnak kellő lehetőséget továbbállnak.

Rugalmas munkavégzéssel: számos olyan pozíció van egy cégnél, ami nem kötött időhöz vagy helyszínhez. Ahol erre lehetőség van, éljünk a rugalmasság lehetőségével.

A megfelelő embert, a megfelelő pozícióra! Nézzük végig, hogy egy adott munkakör milyen személyiségjegyeket, attitűdöt kíván, és ennek megfelelően toborozzuk a munkakörre a leendő kollégákat!

Barátságos légkörrel: a legtöbb cégnél szinte kötelező a tegeződés, de ettől még nem válik barátságossá egy munkahely. Kezeljük partnerként a dolgozót, sőt legyen ez elvárás minden vezetőnél!

Teljesítmény alapú bónuszrendszerrel, teljesíthető reális célkitűzésekkel.

5 tipp a hatékonyabb munkaterekért
Mára szerencsére a legtöbb vállalkozó számára egyértelmű, hogy az iroda kialakítására és berendezésére nemcsak azért kell figyelmet fordítani, mert esetleg ügyfeleket, partnereket látunk vendégül (bár persze ez sem mellékes szempont), de azért is, mert a jól tervezett munkatér látványosan hatékonyabbá teheti a folyamatokat és embereket.

Véleményvezér

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.
Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket

Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket 

Lóg az orruk az átvert méhészeknek.
A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart

A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart 

Megújulótermelésben a sor végén kullogunk.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo