Az AI totálisen átszabta a híripart és a hírfogyasztást

Az AI-alapú böngészők – mint például a Dia, Perplexity vagy az OpenAI új megoldásai – új korszakot hoznak az internetes böngészés és a hírfogyasztás terén. Ezek nem csupán weboldal-megjelenítő eszközök, hanem beépített, beszélgetőképes mesterséges intelligenciával dolgozó asszisztensek. Ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók kérdéseket tegyenek fel, cikkeket foglaljanak össze, szervezzék digitális életüket, vagy akár egyszerre több webhely tartalmát is összehasonlítsák – mindezt anélkül, hogy elhagynák a böngészőt.

A mesterséges intelligencia teljesen átalakítja a napi hírolvasási és böngészési tevékenységeinket. Az INMA (Nemzetközi Hírmédia Szövetség) legfrissebb hírlevele szerint az AI legfőbb előnyei a következők: 

  • Közvetlen AI-integráció: Ez a böngészőbe épített chatfunkció és AI-eszközök kezelni tudják a böngészési előzményeket, füleket, fájlokat, sőt, egyszerre több lapot vagy dokumentumot is.
  • Személyre szabott felhasználói élmény: Az AI a böngészési szokások, érdeklődési körök, illetve munkamenetek alapján személyre szabott tartalmat és szolgáltatásokat képes nyújtani, így a felhasználók nehezebben váltanak böngészőt – ez a böngésző tulajdonosainak felbecsülhetetlen értékű adatot jelent.
  • Tartalmak összegzése, keresés segítése: Az AI böngésző képes cikkeket vagy akár teljes weboldalakat összefoglalni, személyes preferenciák alapján híreket ajánlani vagy különféle forrásokat összevetni.
  • Automatizált munka és „ügynökök”: Lehetőség van testreszabható „skills” vagy AI-agentek beállítására, amelyek például stílusra szabott szövegszerkesztéssel, tartalomösszefoglalással vagy akár webshopos ár-összehasonlítással támogatják a felhasználót.

Az AI ebbe is beleszólt
Az AI ebbe is beleszólt
Fotó: Depositphotos

Mindennek természetesen óriási hatása van a híriparra:

  • Személyre szabott hírfogyasztás: Az AI sokkal pontosabban tudja, mi érdekli az olvasót, így pontosan célozható a tartalom és a hirdetés, növelve az elköteleződést és a bevételi lehetőségeket.
  • A keresőforgalom visszaesése: Az AI böngészők miatt csökkenhet a klasszikus keresőmotorról érkező weboldal-látogatottság, hiszen a felhasználók egyre inkább a böngészőben, beszélgetéssel szerzik meg az információt.
  • Kihívások és új üzleti modellek: Ha a hírtartalmak AI által összefoglalva, egy köztes rétegen keresztül jutnak el az olvasóhoz, a látogatottság és a reklámbevételek csökkenhetnek, ami miatt új tartalomlicencelési, előfizetési vagy közvetlen együttműködési modellekre lehet szükség.
  • Hatékonyságnövekedés a szerkesztőségekben: Az AI automatizálhat rutin újságírói feladatokat (például összefoglalók írása, adatkeresés, szerkesztés), így az újságírók a komplexebb, analitikusabb munkára koncentrálhatnak.

Véleményvezér

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo