Ez a robbanásszerű változás persze rengeteg kihívást is tartogat:
- Tanulási görbe, komfortzóna elhagyása: Az új böngészők használata kezdetben szokatlan lehet, lassabb válaszidőkkel, furcsa parancsokkal – de a fejlődés gyors, és várhatóan az AI felhasználói élmény egyre természetesebb lesz.
- Adatvédelem és függetlenség: A böngésző birtokosa nagy mennyiségű személyes adat birtokába juthat, ezért az adatkezelés és -védelem kiemelt fontosságú.
- A kiadók kontrollvesztése: Ha a hírfogyasztás az AI-böngészőben zajlik, a tartalom feletti ellenőrzés, a mért látogatottság és kapcsolódó bevételek a kiadók számára bizonytalanabbak lesznek.
Az AI böngészők terjedése a híriparban tehát új korszakot nyit: a keresőalapú forgalmat egyre inkább a beszélgető-alapú, AI-vezérelt hírkeresés válthatja fel, amely személyesebb felhasználói élményt ad, de egyben új kockázatokat és stratégiai kihívásokat is tartogat a kiadók számára. Az alkalmazkodás és a folyamatos innováció nélkülözhetetlen a médiacégeknek a láthatóság és értékesség megtartásához ebben a gyorsan változó digitális környezetben – áll az INMA hírlevelében.