Hogyan kössük magunkhoz a fiatalokat? Elmondják ők maguk!

A fluktuáció minden vállalat számára komoly gond, a vonzó munkahelyek legfőbb célja, hogy hosszú távon is velük akarjanak maradni a dolgozók. De mivel lehet magunkhoz kötni a fiatalokat? Ezúttal elmondják ők maguk!

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A korábbiakban már bemutattunk különböző ötleteket arra, hogy hogyan lehet megtalálni és megszólítani az Y generáció tagjait, illetve hogy hogyan lehet elérni azt, hogy ők akarjanak nálunk, nekünk dolgozni.

De hogyan tudjuk megtartani azokat a fiatal, jó képességű alkalmazottakat, akik sokat segítenek a cég működésében, akiknek lelkesedése és kreativitása új lendületet adhat a cégen belüli folyamatoknak? Az Y generáció tagjai gyorsan tanulnak és hihetetlen munkabírással rendelkeznek, nehezen pótolható tagjai a vállalatnak  ráadásul rövidesen ők alkotják a munkavállalók legnagyobb csoportját.

A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi karán 2016-ban megrendezett Tímár László Tanulmányi Emlékverseny és Esettanulmányi Megoldó Versenyen  (itt olvashat róla) részt vett hallgatók erről is elmondták a véleményüket, igyekeztek egyedi és kollektíven alkalmazható technikákat, ötleteket összegyűjteni. A versenyben résztvevő csapatok nagyon hasonlóan gondolkodtak a munkavállalók ösztönzésével kapcsolatban, most a legtöbbször előforduló ötleteket mutatjuk be önöknek.

Kép: PP archív

Karrierút/Karriertérkép

Nagyjából minden csapatnál megjelent, hogy elengedhetetlenül fontos a mai fiatalok számára, hogy hova juthatnak azzal, ha elkezdenek dolgozni egy adott munkahelyen, egy bizonyos munkakörben. Tudni akarják, hogy milyen lehetőségeik vannak, meddig vezet felfelé az út és ahhoz, hogy a következő szintre lépjenek milyen feltételeknek kell megfelelniük. Tudni akarják, hogy van-e lehetőségük az egyik részlegről átkerülni a másikra, ha igen, hogyan és ha átkerülnek mennyivel kerülnek hátrébb, mint amilyen pozícióban most dolgoznak. Abban az esetben ha ez egyértelműen meghatározott és a munkáltató által betartott a munkavállaló is lojálisabb, nyugodtabb.

Mentor program

Minden kezdő munkavállaló számára megnyugtató az, ha az első hónapokban van valaki, akihez fordulhat a gondjaival, problémáival, aki segít neki beleszokni, beletanulni a folyamatokba és a vállalati szokásokba. Ez erősíti a valahova tartozás érzését is.

Kép:Fotolia

Tanulási, fejlődési lehetőségek

A csapatok tagjai elengedhetetlennek tartják azt, hogy a munkájuk közben is képezzék magukat, hiszen a versenyképesség alapja napjainkban a naprakész tudás. Legyen szó akár szakmai ismeretekről, akár nyelvtanulásról, vagy különböző üzleti tréningekről úgy vélik, hogy a munkáltatónak is érdeke és ezért kötelessége is mindezt vagy cégen belül megoldani, vagy lehetőséget biztosítani a munkavállalóknak arra, hogy kiéljék tudásvágyukat.

Versenyképes fizetés

Végül, de nem utolsó sorban a fizetést hoznánk fel, mint az egyik legfontosabb szempontot. A munkavállalóknak érezniük kell, hogy anyagilag is a megfelelő szinten értékelik a teljesítményüket, mivel, ha ez nem történik meg a lojalitásuk és a munkakedvük is csökkenni fog. Az alapfizetés emelésén kívül jó lehetőség lehet még, ha lehetőséget adnak arra, hogy jutalmat, bónuszokat, béren kívüli juttatásokat kaphassanak a munkájukért.

Ezeken kívül felmerült még, hogy amennyire lehet kreatív feladatokat adjanak a fiataloknak, tűzdeljék tele kihívásokkal a munkájukat, így biztosan élvezni fogják a munkával töltött időt.

Szerző: Gyenei Orsolya, az Esettanulmány Verseny egyik versenyzője

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo