Minden harmadik magyar cég megérezte a koronavírust

Kénytelenek voltak átalakítani a működésüket az Epson országos felmérésében részt vevő vállalkozások, kétharmaduk számára minimális kihívást jelentett  átállni az otthoni munkavégzésre. A rugalmasság felértékelődött és a mindennapi működés része lett.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden harmadik vállalkozásra gyakorolt negatív hatást a pandémia – derült ki az Epson 11 megyére kiterjedő országos felméréséből. A 75 százalékban 50 fő alatti kisvállalkozást képviselő válaszadók 19 százaléka nyilatkozott ugyanakkor úgy, hogy valamilyen pozitív eredményt is hozott számukra a járvány. Bár az elmúlt másfél évben 61 százalékuk működése változott meg a pandémia miatt, több mint kétharmaduk (68 százalék) számára kis mértékű vagy semmilyen kihívást nem okozott az otthoni munkavégzésre való átállás.

(Fotó: Pixabay)

Mivel a COVID-19 továbbra is megkerülhetetlen része az életünknek, egyre nagyobb teret hódít a hibrid munkavégzés. Ennek bevezetése azonban nem egyszerű: míg a munkavállalók többsége ragaszkodik a pandémia alatt megtapasztalt rugalmas keretekhez, a tartós home office aláássa a motivációjukat és a teljesítményüket.

A világjárvány hatásaira reagálva a felmérésben megkérdezettek több mint 50 százaléka tervez változtatást a céges működésben. Legtöbbjük a munkavégzés módját alakítaná át: minden ötödik szavaz az agilis munkavégzésre, 19 százalékuk pedig a hibrid megoldásra.

„A felértékelődött rugalmasság a mindennapi működés része lett” – véli Dobos Csaba, az Epson Magyarország Környezetbarát irodai megoldások menedzsere. Azzal párhuzamosan, ahogy az irodák korábbi munkahely jellegét fokozatosan alakítják át a közösségépítő és -erősítő funkciók, az otthonoknak munkavégzési helyként kell helytállniuk. „Mindez a felhatalmazó vezetői hozzáállás és a bizalomra építő vállalati kultúra mellett professzionális otthoni felszerelést is igényel" – teszi hozzá Dobos Csaba.
 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo