Minden harmadik magyar cég megérezte a koronavírust

Kénytelenek voltak átalakítani a működésüket az Epson országos felmérésében részt vevő vállalkozások, kétharmaduk számára minimális kihívást jelentett  átállni az otthoni munkavégzésre. A rugalmasság felértékelődött és a mindennapi működés része lett.

Minden harmadik vállalkozásra gyakorolt negatív hatást a pandémia – derült ki az Epson 11 megyére kiterjedő országos felméréséből. A 75 százalékban 50 fő alatti kisvállalkozást képviselő válaszadók 19 százaléka nyilatkozott ugyanakkor úgy, hogy valamilyen pozitív eredményt is hozott számukra a járvány. Bár az elmúlt másfél évben 61 százalékuk működése változott meg a pandémia miatt, több mint kétharmaduk (68 százalék) számára kis mértékű vagy semmilyen kihívást nem okozott az otthoni munkavégzésre való átállás.

(Fotó: Pixabay)

Mivel a COVID-19 továbbra is megkerülhetetlen része az életünknek, egyre nagyobb teret hódít a hibrid munkavégzés. Ennek bevezetése azonban nem egyszerű: míg a munkavállalók többsége ragaszkodik a pandémia alatt megtapasztalt rugalmas keretekhez, a tartós home office aláássa a motivációjukat és a teljesítményüket.

A világjárvány hatásaira reagálva a felmérésben megkérdezettek több mint 50 százaléka tervez változtatást a céges működésben. Legtöbbjük a munkavégzés módját alakítaná át: minden ötödik szavaz az agilis munkavégzésre, 19 százalékuk pedig a hibrid megoldásra.

„A felértékelődött rugalmasság a mindennapi működés része lett” – véli Dobos Csaba, az Epson Magyarország Környezetbarát irodai megoldások menedzsere. Azzal párhuzamosan, ahogy az irodák korábbi munkahely jellegét fokozatosan alakítják át a közösségépítő és -erősítő funkciók, az otthonoknak munkavégzési helyként kell helytállniuk. „Mindez a felhatalmazó vezetői hozzáállás és a bizalomra építő vállalati kultúra mellett professzionális otthoni felszerelést is igényel" – teszi hozzá Dobos Csaba.
 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo