Fiatalok mondták el, hogyan érzik magunkat a munkahelyükön

Derűlátás és pesszimizmus is felfedezhető a fiataloknál – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a dolgozó 19-29 évesek munkaerőpiaci helyzetét vizsgálta.

Súlyos csapást mért a gazdaságra, többek között a munkaerőpiacra a koronavírus-járvány. A munkanélküliségi ráta a múlt év közepén átlépte az 5 százalékos szintet, igaz, utána 4,5 százalékra csökkent. A fiatalok – azaz a 20-24 évesek és a 25-29 évesek munkanélküliségi rátája pedig 13,4, illetve 7 százalékon tetőzött a múlt év második negyedében, ami több mint 4 éves csúcsot jelentett. A pandémia utáni fellendülés üteme nagyban függ a foglalkoztatás alakulásától, így a fiatalok munkaerőpiac aktivitásától is.

Optimizmus vs. pesszimizmus

A dolgozó fiatalok a múlt év végén már sokkal stabilabbnak látták a munkahelyüket, mint három hónappal korábban - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a fiatalok munkaerőpiaci helyzetét vizsgálta a múlt év utolsó három hónapjában. A 19-29 éves korosztály dolgozó tagjainak 69 százaléka volt ezen a véleményen, szemben a 2020 harmadik negyedévben mért 45 százalékos aránnyal. A jelentős negyedéves javulás ellenére 69 százalékos arány igazából a korábbi negyedéveknek megfelelő eredmény. Az állásban lévő fiataloknak egyébként 8 százaléka érezte bizonytalannak a munkahelyét.

Az is kiderült ugyanakkor, hogy a járvány kedvezőtlen munkaerőpiaci hatásai miatt a fiatalok sokkal nehezebbnek látják az elhelyezkedési lehetőségeket. A dolgozó fiatalok mindössze 19 százaléka mondta azt, hogy könnyen tudna új állást szerezni, ez megfelel a múlt év korábbi negyedéveiben mért szintnek, ugyanakkor többéves mélypontot jelent, 2016-ban fordult elő utoljára, hogy a munkaerőpiaci szempontból aktív fiatalok ötöde volt optimista. A kutatás szerint a megkérdezettek közel 60 százaléka tartotta nehéznek az elhelyezkedést.

Tehát az álláskeresési kilátásaikat borúsnak mondták, de a felmérés egyúttal egy kedvező rekordot is hozott. A dolgozó fiatalok 48 százaléka úgy látta, megbecsülik a munkahelyén, hasonlóan jó eredményre a kutatás 8 éves történetében még nem volt példa.

A megkérdezett fiatalok 8 százaléka szerint nagyon számít rá a cégük, 40 százalékuk pedig azt mondta megfelelően kezelik őket a munkahelyükön, míg 4 százalékuk egyáltalán nem érzett ilyet.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo