A szakemberek egyetértenek abban, hogy a generációs különbségek komoly kihívások elé állítják a cégeket, de léteznek olyan eszközök és megoldások, amelyek segíthetik a komoly munkatapasztalattal még nem rendelkezők beilleszkedését és munkahelyi motivációját. Dr. Kunos István, a Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének tanszékvezetője elmondta, hogy a fiatalok általában téveszmékkel indulnak neki az álláskeresésnek. Ennek egyik oka az, hogy a komoly elméleti képzés mellett kevés gyakorlati tapasztalatot szereznek az egyetemisták, így például azzal sincsenek tisztában, hogy milyen a monotonitás-tűrésük: a termelő vagy a szolgáltató szektorban tudnának-e hosszú távon dolgozni. Ebben a duális képzési lehetőségek sokat segíthetnek, és az is, hogy az önismeretüket fejleszteni tudják a hallgatók.
Bierbaum Gyöngyi, a BP GBS Europe Reward managere szerint azonban szemléletváltásra van szükség a munkáltatók részéről, mert a fiatalok megszerzéséhez és megtartásához új kommunikációs csatornákra és eszközökre van szükség. Kiemelte a cégek felelősségét abban, hogy segítsék a munkatapasztalattal még nem rendelkező kollégákat – a lehető leghétköznapibb szabályok megtanításával, valamint azzal, hogy elfogadják: rugalmas időbeosztás és infokommunikációs eszközök használata mellett is tudnak hatékony, értékes munkát végezni. (Mutatunk öt hibát, amivel gyorsan elveszíthetjük a fiatal munkavállalókat!)
Kardos Anita, a Tempus Közalapítvány kommunikációs csoportvezetője szerint a fiatalok körében létezik egy nagyon tudatos réteg, amelynek tagjai ugródeszkának használják a nemzetközi ösztöndíjprogramokat és szakmai gyakorlati lehetőségeket, például amelyeket az Erasmus+ program kínál. Felhívta a figyelmet arra is, hogy uniós támogatással cégek és oktatási intézmények közötti együttműködésekre, valamint külföldi tananyagok adaptálására is van mód, ezek pedig segíthetik, hogy a munkaerőpiac valós igényeinek megfelelő fiatalokat képezhessenek.