Mit kezdjünk az Y generációval?

Az 1980 után született fiatalokat megszerezni és megtartani is nehéz a munkáltatóknak. Pedig az Y generáció tagjai okosak, nyitottak és tehetségesek – állították a Tempus Üzleti Kávéház résztvevői, akik azt is megerősítették, hogy a nemzetközi ösztöndíjprogramokban részt vett fiatalok olyan készségekkel rendelkeznek, amelyek nagyon is keresettek a munkaerőpiacon.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXc

A szakemberek egyetértenek abban, hogy a generációs különbségek komoly kihívások elé állítják a cégeket, de léteznek olyan eszközök és megoldások, amelyek segíthetik a komoly munkatapasztalattal még nem rendelkezők beilleszkedését és munkahelyi motivációját. Dr. Kunos István, a Miskolci Egyetem Vezetéstudományi Intézetének tanszékvezetője elmondta, hogy a fiatalok általában téveszmékkel indulnak neki az álláskeresésnek. Ennek egyik oka az, hogy a komoly elméleti képzés mellett kevés gyakorlati tapasztalatot szereznek az egyetemisták, így például azzal sincsenek tisztában, hogy milyen a monotonitás-tűrésük: a termelő vagy a szolgáltató szektorban tudnának-e hosszú távon dolgozni. Ebben a duális képzési lehetőségek sokat segíthetnek, és az is, hogy az önismeretüket fejleszteni tudják a hallgatók.

Bierbaum Gyöngyi, a BP GBS Europe Reward managere szerint azonban szemléletváltásra van szükség a munkáltatók részéről, mert a fiatalok megszerzéséhez és megtartásához új kommunikációs csatornákra és eszközökre van szükség. Kiemelte a cégek felelősségét abban, hogy segítsék a munkatapasztalattal még nem rendelkező kollégákat – a lehető leghétköznapibb szabályok megtanításával, valamint azzal, hogy elfogadják: rugalmas időbeosztás és infokommunikációs eszközök használata mellett is tudnak hatékony, értékes munkát végezni. (Mutatunk öt hibát, amivel gyorsan elveszíthetjük a fiatal munkavállalókat!)

Kardos Anita, a Tempus Közalapítvány kommunikációs csoportvezetője szerint a fiatalok körében létezik egy nagyon tudatos réteg, amelynek tagjai ugródeszkának használják a nemzetközi ösztöndíjprogramokat és szakmai gyakorlati lehetőségeket, például amelyeket az Erasmus+ program kínál. Felhívta a figyelmet arra is, hogy uniós támogatással cégek és oktatási intézmények közötti együttműködésekre, valamint külföldi tananyagok adaptálására is van mód, ezek pedig segíthetik, hogy a munkaerőpiac valós igényeinek megfelelő fiatalokat képezhessenek.

“Éntelt” generáció a mai fiatalok
Net-, multitasking-, nárcisztikus-, valamint selfie-generáció – így jellemezték a „Célkeresztben a Z-generáció” konferencia előadói a mai 5-21 éves korcsoport tagjait. Az egész napos konferencián többek között az is kiderült, hogy a jelenlegi iskolás korosztálynak az információ utáni igénye már-már a függőséghez hasonlítható, ezzel együtt azonban kiválóak a szelektív figyelemmegosztásban és a társas kapcsolataik leginkább a nyilvánosság mentén rendezőknek.

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo