Itt dolgoznának leginkább a pályakezdők

2000 gyakornoki pozícióval, 6 szektor 47 munkáltatója szállt ringbe a Colibri Internship Awards 2016 versenyén, ahol kiderült, melyek a legvonzóbb munkahelyek a jövő munkavállalói számára.

20 tagú szakmai zsűri (köztük HR-tanácsadók, szervezetfejlesztők, fejvadászok, coaching cégek, illetve diákszervezetek és karrierirodák képviselői) értékelte a cégek által nyújtott lehetőségeket, és a közönség is leadhatta szavazatait a videókkal pályázó cégekre a Colibri Internship Awards oldalon.

„Egy jó employer branding videó pontosan azt mutatja, amire a jelöltnek szüksége van: beleképzeli magát a gyakornok helyzetébe, felveszi a cipőjét, és abban sétál végig az irodán, az ő szemszögéből nézve a céget, és számára releváns információkról beszélve. A zsűrizés során úgy néztem a videókat, hogy ha én ide akarnék gyakornokként, jelöltként jelentkezni, választ kapnék-e a bennem felmerülő kérdésekre, és valóban bepillantást kapok-e a kulisszák mögé. Elsősorban hitelességet, relevanciát és a szervezeti kultúrát néztem” – mondta el Nemes Orsolya Y generációs szakértő, a Milestone Solutions Lab vezető tanácsadója, a zsűri tagja.

„Egy gyakornoki program akkor jó, ha a teljes folyamat minden lépése, a meghirdetéstől kezdve a kiválasztáson át a beilleszkedésig és szakmai fejlődésig alaposan ki van dolgozva, és hasznos tanulási élményt nyújt a pályakezdő számára. Fontos, hogy a pályakezdő megértse a folyamatokat, belelásson a területek együttműködésébe, szakmailag hasznos feladatokkal találkozzon. Növeli a fiatal kolléga elköteleződését, ha fel van vázolva a karrierútja, ha a gyakornoki program hosszú távú fejlődési lehetőséget, pályát kínál a számára. Többek közt ezeket a szempontokat néztem a zsűrizésnél” – mondta el Balogi Attila zsűritag, a Gyakornok.com alapítója.

2016-ban a következő cégek bizonyultak legjobbnak a szavazó, potenciális munkavállalók és a szakmai zsűri szerint:

Gyakornok: ingyenmunkás vagy hosszú távú befektetés?
Sok cég átmeneti, ingyen munkaerőként tekint a gyakornokokra, mások még a gondolattól is irtóznak, hogy pályakezdőkkel dolgozzanak. Mindkét hozzáállás nagy hiba. A gyakornoki program korántsem csak a fiatalok iránti jótékonyság, a cégnek is jó.
Fődíj (valamennyi kategóriát átfogó, összesített értékelésben a legeredményesebb)

Budapest Bank

Engineering szektor

  1. Audi Hungaria Motor Kft.
  2. Continental Automotive Hungary
  3. E.ON
Finance & Business szektor
  1. Budapest Bank
  2. Raiffeisen Bank
  3. WTS Klient
FMCG szektor
  1. Unilever
  2. Nestlé Hungária
  3. British American Tobacco
IT & Telco szektor
  1. Ericsson Magyarország
  2. Accenture
  3. SAP Hungary
SSC & Services szektor
  1. Vodafone Shared Services
Közönség Díj
  1. Nestlé Hungária
  2. Raiffeisen Bank
  3. Budapest Bank
A zsűri értékelési szempontjai
  1. Kiválasztási folyamat (bekerülés)
  2. Élet a cégnél (munkakörnyezet, programok, kollégák)
  3. Fejlődés gyakornokként
  4. Továbblépési lehetőség (cégen belül)
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo