Fiatal vállalkozók pályázhatnak az Év Példaképe díjra

Országos népszerűséggel és ötmillió forintos fődíjjal járó pályázatot indít a Példakép Alapítvány. A Példakép Pályázaton olyan fiatal vállalkozók vehetnek részt, akik vállalkozásukkal pozitív példát mutatnak a társadalomnak és a fiatal generációnak.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fiatal vállalkozókat keresnek – Kép: SXC

A Példakép Pályázaton azok a Magyarországon bejegyzett, legalább 2 éve működő, köztartozás-mentes vállalkozást vezető fiatalok vehetnek részt, akik még nem érték el a 40 éves életkort. A pályázók a gazdaság bármely szektorából jelentkezhetnek.

A pályázók közül tíztagú szakmai zsűri választja ki azt az ötven fiatal vállalkozót, akik a szeptember végén megjelenő, országos terjesztésű „Példaképek – 50 fiatal magyar vállalkozó” című kiadványba bekerülnek. Az alapítvány a kiadvány megjelenésével egy időben online közönségszavazást indít. Az Év Példaképe díjat annak a fiatal vállalkozónak ítéljük oda, aki az 50 bemutatott vállalkozó közül a legtöbb szavazatot kapta. A díjátadóra november végén kerül sor.

A Példakép Alapítványt és az Év Példaképe díjat a vállalkozói sikerek elismerésének, valamint a hazai vállalkozói kedv fellendítésének szükségessége hívta életre.

Jelenleg Magyarországon – mind világviszonylatban, mind pedig európai és regionális szinten is – kritikusan alacsony a fiatalok vállalkozói hajlandósága és a fiatal vállalkozók száma. Míg Kínában a fiatalok 71 százaléka, az Egyesült Államokban 55 százaléka, Európában 43 százaléka vágna bele szívesen saját vállalkozásba, addig Magyarországon a 35 év alatti fiatalok csupán 28 százaléka érez magában vágyat arra, hogy vállalkozzon. Régiós versenytársainkhoz képest is messze lemaradtunk a vállalkozói kedv terén: Lengyelországban a fiatalok 62 százaléka, Romániában 61 százaléka, Horvátországban 57 százaléka, Szlovákiában 48 százaléka lenne szívesen vállalkozó.

A Példakép Pályázatról bővebben a www.peldakep.hu oldalon tájékozódhatnak.

Az utódlás lehet a családi vállalkozások rákfenéje
A magyarországi családi vállalatok és vállalkozások a GDP mintegy 50-60 százalékát adják, miközben a foglalkoztatottak közel fele tartozik ehhez a körhöz. A sikeres családi vállalatok több szempontból is hagyományosan az átlag fölött teljesítenek, tőkeerejükhöz mért jószolgálati tevékenységük és munkaerő-megtartó képességük is jellemzően erősebb, mint más jellegű vállalkozásoké. Mindezek mellett számos olyan problémával is meg kell birkózniuk, amelyek más cégeket nem vagy csak sokkal kisebb mértékben érintenek. Ezek közül vitán felül az utódlás kérdése hordozza magában a legnagyobb veszélyeket, melyekkel már napjainkban is szembe kell nézniük a generációváltás küszöbén álló, a rendszerváltás idején alapított hazai családi vállalkozásoknak is.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo